G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Kyllä tuossa joku näkyi myyvän Caminoon passaavia talvirenkaita muitaakseni viime talvena, mutta aattelin, että en viitsi alkaa Caminoa uittaan suolassa joten ajelen sillä vain kesärenkailla kesäkelillä.
     
    speedy tykkää tästä.
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tarttis kans löytää jostain erittäin halvat 15 tai 16 vanteet.. saisi vaikka asentaa noista käyttiksistä jääneet talvirenkaat niille ja laittaa autoon alle (jos vaikka käyttis hajoaakin niin olisi valmiiksi talvivarusteltu auto tallista ottaa siksi aikaa ajoon)
     
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Siis tuo oma caballero on suorastaan talviautoilun aatelistoa! Lämpenee nopeammin kuin mikää muu aikaisempi auto ja naurettavan pieni kabiini on hetkessä lämmin.

    Kiinan nastapyörissä ei vetopidossa ollut mitään sanomista. True trac lukkokaan ei ymmärtääkseni ole parhain mahdollinen talvikäytössä. Mutta sitten jarrutukset.. kotiini laskeudun mäkeä ja käännyn juuri mäen alla pihaan. Monta kertaa menin pihan ohi kuin pulkka. Pari kertaa risteyksissäkin todella pienessä vauhdissa menin sukkana vastaantulevien puolelle, ja pusun olis saanu, jos auto olis tullu vastaan. Nämä syyt pisti päivittämään kumeja toivottavasti parempiin.

    14" slotit myynnissä nastakumeilla lahdessa jos joku kaipaa. Valmiiks kehuttu ainakin :rotfl:
     
    speedy tykkää tästä.
  4. LiLHezz

    LiLHezz 1st gear

    https://www.karkkainen.com/verkkoka...--20-vanne?searchTerm=Jack the wheeler 5x4 75 Itellä lähtee 3. talvi noilla ja sailunin nastoilla. Vanteet sen verran jykevää tekoa, ettei pikku kanttaripusut haittaa. Ja istuu Caminoon ku isi äitin selkään. Renkaissa vielä hienosti pintaa ja about 95% nastoista tallessa. Ja kyllä toi on ihan perkeleen hyvä talviauto. 1,5kw letkulämppäri+5.0 CTEK+2kw sisälämppäri ni voi pakkasillaki lähtee t-paidassa liikenteeseen..
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    yli 200e.. ovat jo kalliit mun tarpeisiin. :D

    enemmänkin ongelmana tosin että ovat jo 8" leveet.

    15" vanteiden täytyis olla 7" että niihin jo ittellä olevat renkaat sopisivat päälle vielä.
    16" saisi ollakkin jo 8" leveenä.
    mulla kun tosiaan on vanhoja nokian kitkoja ja nokian hakkapeliittaa ja micheliniä kai joissa vielä nastoja joita voisi hyvin käyttää vielä. ei viitti joka päiväsessä autossa enää ehkä ajella mutta ns vara autoon sopisi hyvin.

    noita jacckki vanteita on kyllä useammallakin tutulla ollut eli ei ne huonot halpis vanteet ole. pari muistaakseni on vaatinut hirveän määrän painoja että päässyt tasapainoon mutta muuten ok.
     
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu 7 tuumaa leveä 15" talvivanne on bueno. Omat kesävanteet 8 tuumaa leveät ja niihin 225 leveät kumit piti kaikki nostaa bräkleenillä päälle. Ei toivoakaan muuten kun omasta tallista ei tykkiä löydy... talvikumit saa muutenkin olla mielummin kapeammat.
     
  7. LiLHezz

    LiLHezz 1st gear

    215/65r15, 8" vanteella ja -20ET:llä istuu kivasti. Ja on hyvät ajaa.
     
  8. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Onko täällä tietoa, lähteeko tuollaisen -85 vuosimallin GN G-bodyn kojelauta irti ilman tuulilasin irroitusta ja missä järjestyksessä purku kannattaa aloittaa?

    P.S. Jos joku on kiinnostunut G-bodyynsä 8.5s. turvakaarista niin sellaiset voisi olla kohta ylimääräisenä pientä korvausta vastaan. YV:nä lisäkyselyt, kiitos.
     
  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    Youtubessa melko hyvin g koppien purkuvideoita. Jotain joutunut itsekin kyyläämään. Kojelauta taitaa olla melkein ainoa, mikä iteltä saanu jäädä purkamati.



    Siinä nyt ensimmäinen video mikä tuli vastaan. Varmaan löytyy muitakin. Gbodyja tunnutaan harrastavan jonkun verrankin amerikan maalla.
     
    Bomber#1 tykkää tästä.
  10. 350cid

    350cid Gearhead

  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kyllä tuo kumiosuus herätti ihmetystä kun omaani kyseisen pätkän laitoin. Ratti kyllä pyörii pikkurillillä, joten en hirveetä ressiä ota kyseisestä osuudesta. Voisha pelon vallassa porata vaikka sokan kyseiseen pätkään. Tuskin noita jeepeissäkään on juurikaan menny rikki? Mene ja tiedä. Varmaan saa särki jos kääntää topparia vasten ja vartin päälle, tai ilman tehostusta.
     
  12. ftms

    ftms Gearhead

    Pitää vähän tutkia GM n akseleita onko rakenne samanlainen
     
  13. 350cid

    350cid Gearhead

    Ainakin uudemman Astron rattiakselista tuo kumiosuus puuttuu. Läpipultti tai sokka tuossa Jeepin akselissa vaikuttaa kyllä auttavan asiaan. Omassa menopelissä vielä rättinivel-akseli paikallaan ja vähän välystä jo löytyy. Kyselin hintaa jo tuolle Astron akselille ja 180-200€ olisi uusi... :(
     
  14. tsipi

    tsipi Gearhead

    Samaa luokkaa tais olla kaupasta noi jeepin akselit kans. Ite löysin paaliautosta vähä sopivammin ja siinä ei ollu muuta ku liukuosuuden herättelyä. Huonona puolena tosin tulee sit toi ohjaussimpukkakuume. Se tekis mieli päivittää kanssa.
     
  15. 350cid

    350cid Gearhead

  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ihana vika ilmiintyny tässä viikon parin aikana. Pyyhkijät jää jumiin about puoleen väliin liikettä. Aluksi vaan pydähtyi siinä, mutta eilen jouduin ajaa useamman kilometriä pyyhkijä aivan keskellä näkökenttää. Vähän avusti kädellä pyyhkijää, niin asettui alas. muutenki noi mun pyyhkijät toimii melkosen sketsisti. Pelaa vaan ääriasennoissa viiksestä. Eli 0 tai täysii. Jos jättää johonki näiden välille, niin pyyhkiminen loppuu siihen..

    Edit: tuore leima saatiin papereihin kuitenki tällä viikolla!
     
  17. 350cid

    350cid Gearhead

    Kukaan asentanut F-korin etuvakaajaa? Asennusapuja kaipaisin. Tämä on 34mm ontto tanko, niin miten päin rauta oikein tulee? Pienet reiät alas vai ylöspäin? Ja keskipuslat
    hahlo koneeseen päin?
     
  18. maddis

    maddis Gearhead

    Näin talvella hyvää aikaa miettiä ja pähkäillä seuraavaa.

    Caminossa on minun aikana alusta asti takajarrut ottaneet epätasaisesti. Eli kun alkaa jarruttamaan niin jarrut nytkyttää ikävästi aivan kuin rumpu/rummut olisi kierot.

    Asensin siihen uudet rummut, kun sen laitoin liikenteeseen ja arvelin että kiinan rummut vain haki muotonsa lämmettyään joten sorvautin rummut. Tilanne parani hetkeksi kunnes taas nytkytti.

    Viime kesänä hommasin sitten käytetyt rummut, jotka vaikutti olevan parempi laatuiset (Päätellen siitä, että niihin oli valettu enemmän tekstejä ja painojakin muistelisin olleen vähemmän). Niillä jarrut olikin hyvät eikä nytkyttänyt yhtään.

    Mutta niin vain nuillakin rummuilla alkoi jossain vaiheessa nytkyttämään kuten ennenkin.

    Kasatessani tuon Caminon muutama vuosi sitten laitoin taakse uudet jarrukamat jarrusylinterit mukaan lukien. Mitä olen testannut niin jarrut ei jää päälle polkimen painalluksen jälkeen vaan ovat heti vapaat.

    Onko ideoita mikä hitto nuo rummut vetää aina soikeaksi?

    "Oikea" ratkaisu tietysti olisi laittaa levyt taakse, mutta se on hieman turhan arvokas ratkaisu, kun pitäisi tod.näk. vielä etupääkin päivittää ettei mene takajarrut liian tehokkaaksi.
     
  19. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minulla kuukausi takaperin leimalla takajarrut oli rajusti tois puoleiset.. yli 50% eroa ja muutamalla polkasulla asettui 25% mitään soikeutta ei kyllä ole. Parista autosta toisen puolen lukkojarrutus-ominaisuutta olen kyllä korjannut tekemällä reilusti viistettä kitkapinnan alkuun. Jossain paloissa se on aivan liian jyrkkä ja vetää nalkkiin.

    Vanhan liiton äijät puhui aina käyvänsä jarruttamassa "jarrut suoriksi". Eli pitkä suora ja reippaasti vauhti pois kovasta vauhdista. Minä olen kyllä hoitanut homman ihan sorvilla pari kertaa. Hion kyllä rummut ja palat niin karhealla paperilla kun löytyy aina kun joudun jarrut avaamaan.
     
  20. maddis

    maddis Gearhead

    Tuota yritin itsekin aluksi, mutta kun vanhat suorat rummut menee kieroksi niin epäilen että mun ajolla ei rumpuja suoraksi saa. Heittoa ei jarruissa muistaakseni juuri ollut. Rummun kierouden kyllä näki jarrumittarilta asti kun neulat vaelsi tasaiseen tahtiin. Vai oliskohan toinen ollut vielä toista pahempi.

    Muistelisin kokeilleeni tuota 'suoraksi jarrutustakin' mutta siitä sen kummempia hyötyä ollut. Oliskin oma sorvi niin olisin sorvannut jo uudestaan.
     

Kerro tästä muillekin!