'65 Nostalgia-Vallu & '79 Delta 88 "Kaljataksi".

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja FuryIII '71, 4.1.2013.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Noi romppeet tuli vedettyä väriin jo ennen ku sulta hain sen syylärin, taisit silloin mainitakin ton. No, onpahan antaa seksikkään väriset kääntövarret vaihdossa / myydä. :rolleyes:
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Päivitetääs nyt tännekin pitkästä aikaa jotain...

    Autolle ei ole kummempia vielä tapahtunut, käsijarrun kanssa tapeltu lähinnä, viime syksynä jäi leima siitä kiinni, eikä oo vieläkään saatu skulaamaan.

    Jarihan ja emäntänsä toimesta tilailtu nyt kaikki jarruhilppeet taakse uutta, josko lähtis vihdoin käsijarru toimimaan.

    Viime kesänä ostin isomman 225:n, vetolevyn tilalle piti hommata vauhtipyörä joka kävi tasohionnasta r-koneistuksella. Samoin kutosen pakoventtiili oli kärsinyt, sen jariha vaihtoi ja läppäsi venat.

    Myös uusi kytkin tuli ämöriikasta em. henkilöiden toimesta, ja sekin olis ny kuulemma koneen perään asennettu, eli alkais vissiin olemaan kone asennusta vaille valmis.

    Josko tän vielä tälle kesää sais mahdollisesti leimattua, ekaa kertaa viiteen vuoteen... :odoops:
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Käsijarrun välitangon pituus on hyvä olla sopiva.
    Hio tai sorvaa rummusta olka alas, jos sellainen sinne on kulunut.
    Käsijarruvaijer löysälle tässä vaiheessa.
    Kenkien kehintä lähelle siten että rumpu kuitenkin on käsin irroitettavissa.
    Kurkataan onko kenkien välisessä tangossa välystä.
    Sovitus migmagilla ja viilalla. Toiselle puolelle sama.
    Kehintä vielä pyörät paikallaan. Käsjarruvaijerin säätö ja toivotaan että tarttuu.
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  4. wilburi

    wilburi Gearhead

    Miten muuten kans joskus rassasin käsijarrua kunnes älysin et sen vaijerin pitää heittää yhen "koukun" kautta ennen kun piti tasan
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    eiköhän nyt vaan laiteta ne uudet rojut paikalleen kun sellaiset kerta hyllystä löytyy ja katotaan sitten uudestaan.... käsijarruhan toimii nosturilla, ei hievaha käsin renkaat mihinkään mutta lukkoon ei kahvaa nykimällä hiekalla mene, noi rummut ostin 15vuotta sitten keuruulta käytettynä ja dartissa ollessaan toinen puoli ei koskaan pitänyt kunnolla, olkaa noissa ei koskaan ole ollutkaan? lämmittämällä käsijarru, kevyesti ajossa päällä ennen konttoria sain vissiin joka kerta leiman käsijarrullekkin?
     
  6. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Ite tarkistaisin.
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tällekin tapahtunut edistystä, kiitos jarihan. Vanha kone lähti toissapäivänä irti, ja eilen illalla jariha peruutteli auton "uudella" tekniikalla tallista ulos:

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Myös uusi kylkipakokauhuputki valmistumassa, vanha jäikin kuulemma sananmukaisesti käteen.:D

    Ja kuten viimeisestä kuvasta näkyy, niin runkopalkista löytyi (ainakin) yksi ylimääräinen reikä, mutta pikkuvikoja.
     
    foxkiller, deeäxä, ImpJay ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Sehän on taas ens viikolla ajossa :D
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    ei oo, mut ei se kaukano oo;)
     
    Gary Grand ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Joko kulkee :)
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kulkeehan se, käsijarru kenkkuilee edelleen toisella puolella vaikka on uudet hilut.

    Ei se vanha kone kyllä missään nimessä tikissä ollut, ku tyhjäkäynnillä heilu koko auto, eikä sorallakaan saanu sutimaan ku ykkösellä "kytkinpommia" antamalla suunnilleen.

    Tuo 225 käy ku kello, ja kakkoselta ku tyhjäkäynnillä vähän reippaammin polkas, ni johan sora lens. :D

    Vaikkei toi vieläkään mikään dragsteri ole, niin kyllä toi vanhaan koneeseen verrattuna siltä tuntuu, vaikka koeajot lasketaan vasta kymmenissä metreissä. :)
     
    Gary Grand, MJF ja jariha tykkäävät tästä.
  12. jariha

    jariha Double Gearhead

    No automaattisääjöhilut eilen tilasin niin jospa se käppäri sit?
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Päivitellääs ny pikkuisen, ku tenava kipeänä ja kotona "päivystellessä" menny tää päivä.

    Kylkipakokauhuputki valmistui, ja nyt on takajarruhilutkin KAIKKI uutta. Tosin se käppärihän ei edelleenkään toimi. :odmad: :poff:

    Haluisitko @wilburi laittaa kuvan oman valianttis pohjasta, et miten siellä ne vaijerit menee?

    No, tässä jotain kuvatuksia, halusitte tai ette.

    Jarruja:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vaimennin:

    [​IMG]

    Pientä kiinnikkeiden modausta:

    [​IMG]

    Ulostulo hitsuuteltuna vaimentimeen:

    [​IMG]

    Valmis lopputulos:

    [​IMG]

    Eikä varmaan tarvitse mainita kenelle kiitos tuostakin hommasta kuuluu... :odoops:

    Jos ITSE pääsis jossain vaiheessa paikkaamaan edes ne ylimääräiset reijät runkopalkeista umpeen. :odroll:

    Semmottista tällä kertaa.
     
    isalmela, MJF ja wilburi tykkäävät tästä.
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Toimiiko kuskin puolen seisontajarru? Liikkuuko ne korin ja x-selin väliset vaijerit herkästi?

    Mulla oli joskus tommonen glasspak ja se putkikin tehty semmoisesta yleismallin taivutettavasta putkesta. Vakiolla slantilla - no joo, ääntä sieltäkin kuului.
     
  15. wilburi

    wilburi Gearhead

    Minäpä koitan muistaa enskerralla ku käyn kotosalla
    SAA muistuttaa välillä :D
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kuskin puoli ottaa kyllä erittäin hienosti kiinni, vänkärin puoli on se mikä takeltelee.

    Vaijerit liikkuu, eikä ne ole kovin montaa vuotta vanhatkaan.
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Muistutellaan, mikäli tuo mun dementia sen sallii. :D
     
    wilburi tykkää tästä.
  18. wilburi

    wilburi Gearhead

    Vänkärin puolihan kiertää melko edessä sellasen koukun kautta onks sulla sellasta siellä ollenkaan koko matkalla ?
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    On siellä, mutta ei kyllä muistaakseni kovin edessä? jariha vahvistakoon.

    Sitä just mietiskelin et onko mahdollisesti lähteny yks koukku käveleen.
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Lattiassa on pidikekoukku ja vänkärin takarunkoaisan päässä ohjainmutka vaijerille, näin ulkomuistista
     
    dart -66 ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!