Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. darpen

    darpen Gearhead

    Tarkoitatko siis että jos autossa on ledit ja kärrissä ei, niin 13->7 adapterin kanssa vilkut ei toimi kunnolla?
    Eli autossa siis toi 13-napainen pistoke.
     
  2. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Myydäänhän niitä adaptereita suuntaan jos toiseenkin, ei ymmarra?
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyllä myydään mutta nyt minulla ei toimi peruutusvalo kun on 7 nap pistoke ja kärryssä pitäisi olla. Yhdessäkään Veturissa ei mulla ole 13 nap rasiaa.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei tarvii perävaunussa toimia, jos veturissa ei ole kytkentää siihen (omassa trailerissa sama juttu, Jeepissä on vain 7 -napainen)!!
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Mutta kun katsastetaan oliko se raja 10.7.2011 jälkeen ensirekisteröityä jarrukärryä niin siinä sen pakkivalon kuuluisi toimia. Mikä lie käytäntö? Kuitenkin se katsastus koskee yleensä kärryä, ei yhdistelmää.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos veturissa ei ole sille peruutusvalolle kytkentää, ei tarvitse toimia... Näin sen katsuri mulle sanoi, kun viimeksi trailerin katsastin, kohta sen kuulee taas, leimattava ennen kuin vuosi loppuu...
     
    jariha tykkää tästä.
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Kysymys kuuluukin saako siinä uudessa jarrykärryssä olla 7napainen pistoke, silloin se pakkivalo ei toimi.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Saa se olla, jos veturissa on 7-napainen, ei se katsastusmies sitä töpseliä avaa/katso. Kunhan se veturi on tarpeeksi vanha, ettei ole jo ollut mahdollista saada siihen sitä 13 -napaista, 2006 Commanderiin ei ole sellaista saanut, tietääkseni...
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Kahteen eri konttoriin soitin niin pitää olla 13 napainen pistoke että peräytysvalo voi syttyä samalla kun autoonkin. Sillä ei ole merkitystä vaikka viet sen työntämällä katsastukseen kun siinä katsastetaan kärryä, ei yhdistelmää.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos veturissa ei ole kuin 7-napainen, niin ei tarvitse toimia...
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Mutta kun olen viemässä sitä katsastukseen niin ei siellä sitä veturia katsasteta vaan kärry.
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Mutta sen peruutusvalon ei tarvitse toimia, miksi tää on taas juupas-eipäs keskustelua? Vie se leimalle, kyllä ne sitten kertoo...
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Kun se nimenomaan pitää toimia testilaitteella testatessa. Kolmaskin konttori sanoi samaa että uskoa viranomaisia jotka päivittäin on asian kanssa tekemisissä vai maallikkoa. Minä käyn kysymässä sen lainkohdan josta tämä asia selviää. Vanhemmissa kärryissä tätä vaatimusta ei ole.
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jaa, no sitten mun trailerin katsastaja on tehnyt virheen, kokemuksesta minä puhun. Jos ei veturissa ole (kuten meillä Commanderissa) 13 -napaista töpseliä, niin ei tarvitse toimia sanottiin mulle kun viimeksi katsastin, Juvanmalmin Katsastus oli Espoossa konttori. Ilmeisesti heillä on eri asetukset asiaan, muuta en osaa sanoa, kuin mitä mulle sanottiin...
     
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Äsken luin että voi vanhemmalla autolla vetää kun on adapteri mutta se pistoke vaatimus on se 13nap.
     
  16. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Eihän se voi sillä auton pistokkeella toimia jos siinä ei ole koko johtoa, mutta sen ikäisessä kärryssä pitää olla 13-napainen pistoke ja valojen toimia jos kytketään veturiin jossa 13-napainen pistoke.
    Ja siis sitä saa käyttää adapterilla vanhemmassa autossa ja silloinhan se ei toimi.
     
    kuutio tykkää tästä.
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    näin justiin.
     
  18. generalo

    generalo Gearhead

    Astra G vm. 1999 mätäni takaäänenvaimennin puhki, laitoin siihen tilalle pienen läpihuutavan tarvikevaimentimen kun sattui löytymään semmonen ehjä romukopasta. Hylky tuli leimalla, "Säännösten vastainen" :odeek: pitää kuulemma olla tuohon autoon tyyppihyväksytty vaimennin? Putkisto muuten kuitenkin alkuperäinen ja päästöt kunnossa. Eikä nyt loppujenlopuksi ihan saatanan kovat äänetkään edes.
     
    passerby tykkää tästä.
  19. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Kaikki Simonsit ym laittomia siis?? Olen kyllä itse katsastanut vanhaa bemmiä monta vuotta tee se itse-putkiston kanssa ilman ongelmia, eikä caprisestakaan mitään sanottu vaikka oli myös itse sävelletty putkisto. Onkohan joku vuosimalliraja taas... o_O
     
    passerby tykkää tästä.
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Taitaa olla vuosimalliraja e hyväksynnän suhteen.
     

Kerro tästä muillekin!