Toyotan manttelinperijät? Hyundai, kia, "chevrolet" ym?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 29.10.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kia ceratojakin muutama bensalla kohta 400tkm ajettuina suht pienillä rempoilla.
     
  2. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Powerstroke tykkää tästä.
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos kellään kokemuksia Kian maastureista dieselinä?hintaluokassa 6000-14000e.Kenen valmistamat noi dieselmyllyt on?
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Taisin kesällä kirjoittaa noloa osastolle että tykkäsin Hyundai i30 farkusta,hyvä oli ajaa ja vetoja riittävästi dieselinä ja sisätilat oli erittäin tilavat,myös jalkatilat takana.
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tähän palatakseni, Moblassa sanottiin että etuveto-Cädin voimansiirtoketju esivenytettiin jotta ketjunkiristin voitiin jättää pois. Mitä sille silloin tehtiin? Kulutettiin kunnes lakkasi kulumasta?
     
  7. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Arvioisin,että ajettiin jossain vekottimessa jolloin saatiin alussa tapahtuvat suurimmat kulumat pois osien sovittautuessa toisiinsa?
    [​IMG]
     
    Pertti K ja stratusdriver tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kia ja hyundai ainakin hlöautopuolella jakavat paljon hyundain tekemiä koneita.
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Elän siinä uskossa, että Hyundai/ Kia tekee itse kaikki moottorinsa ;)
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Velipoika runnoi Kian dieselillä 200 000 ilman ongelmia, ja vissiin tykkäsi autosta, kun osti nyt uuden Kia hybridin :)
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Hyundai osti Kian muutama vuosi sitten, ja käyttävät samaa tekniikkaa. Tässä paskanjauhantaa asiasta: http://www.khcf.org/
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä kia ceratossa ym oli jo 2005 hyundain pata mitä wikipediaa kattelin.


    Tuo foorumi oli kovin kovin köykäinen eikä sieltä oikeen tähän munkaan topicin alustaksi löytynyt mitään :)
     
    hantta tykkää tästä.
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kurkkasin wikipediasta, että Hynynen on ostanut Kian 98, ja ainakin Ceed ja I 30 tulevat samalta linjalta Tsekeistä, joskaan esim. peltiosat eivät ole vaihtokelpoisia.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. isalmela

    isalmela Gearhead

    Se oli varsin hieno ja uusi se Zilinan tehdas Slovakiassa 2008, kun käytiin muiden automyyjien kanssa siellä vierailulla. Oli jännää, kun samalta linjalta tuli kaikkia Ceedin korimalleja ja Sportagea vuoronperään. Kävi mielessä että mitä tapahtuisi, jos päivän tuotantosuunnitelmasta jäisi yksi auto välistä :D
     
  15. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Mites nuo vm. 2000 -> Toyota Camryt, onko niissä millainen ruostesuojaus ja millaisia muuten ylipäätään kestävyydeltään ? Kaunishan tuollainen Camry ei tosiaan ole, mutta jos olisi muuten hyvä. Jossain vaihessa voisi tulla tuollaisen hankinta eteen eli onko noista mihinkään ?

    IS
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    2016 Kia Sedona tila-autossa on meillä nyt 90tkm uudesta asti.
    Kaikki tietysti pelaa, öljyjä ja suodattimia menny, mutta ei esim jarrupaloja.

    Jenkkivaihtoehtonahan olis ollut grand caravan mutta niistä ei kuule paljon hyvää. Japskivaihtoehto tojota sienna on liian kallis. Koeajettiin myös uutta f150 pikuppia mikä oli kyllä makee mutta 6 paikkanenkin olis oikeesti kuuden käytössä hankalampi kuin tila-auto.
    Itse asiassa tilanne saattais alkaa sallia vaihtamaan kohta semmoseen.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2.4 Vvti koneissa oli noissakin vaietusti ketju ja männänrengasongelmia ainakin alussa, tarkemmin en tiedä oliko vuosimallikohtaista tai onko hiljaisella kampanjalla korjailtu miten.


    91-96 malli ruostui vähän helmoista ja kaarista, pohjat kesti hyvin.

    97-02 ( vai tarkoititko tätä korimallia?) Ruostuu jo aika vähän. Pihassa 450tkm ajettu ja helmaan tehty 10cm paikka + oven reunaan tein 5*2cm suikaleen uusiksi. Kaaret ja pohja hyvät. 2.2 5sfe tosi luja kone ja vie yllättävän pirteästi tätä koppaa. Lujia peliä ja made in japan (jos ei usa tuonti ole).

    Jos tuo 97-02 kiinnostaa niin yvllä saa tietoa vaikka mistä, tuo uudempi tosiaan lähinnä vvti ongelmista tuttu. Eikait ne sitä enemmän ruostuvaksikaan olis tehneet...
     
  18. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Tuota -03 -> mallia lähinnä pällistelin yhtenä hyvänä vaihtoehtona. Veikkaan kyllä että menee alkukesään jos tuollainen tulisi hommattua jälkikasvun kulkineeksi.
    Ei tuo vanhempikaan 97 - 02 malli olisi poissuljettu.

    Itseasiassa tuo -97 - 02 on kokonaisuutena paremman näköinen kuin uudempi.
    Tuotahan on saanut jopa 3.0 V6 koneella joka olisi automaatin kanssa aika hyvä paketti, ainakin paperilla.

    Noita saa hyvinkin kilpailukykyiseen hintaan länsinaapurista jopa alle 200tkm ajettuina, niin manuaaleina kuin automaatillakin. Tuommoinen ehjä Camry ei hirveästi hintaansa pudota ja siinä olisi autoa moneksi vuotta.

    Jos ja kun on vielä tehty jaappaniassa niin vielä parempi. Lexuskaan ei ole poissuljettu, mutta hinta niissä pompsahtaa siirryttäessä toki samalla takavetoon.
    Kattoo nyt, mitä meinaa onhan tässä aikaa ihmetellä.

    IS
     

Kerro tästä muillekin!