Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tarkottaako abs sisäänpääsy abs vikakoodeja?
     
  2. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Juu ja uskoakseni dataa myös, ainakin toi mun linkittämä. Aika montaa on tullu kokeiltua ja harvoilla pääsee n. -05 vanhempaan gm:ään...
     
    Muokattu: 17.2.2019
  3. Jooppis76

    Jooppis76 1st gear

    Eli siitä isosta liittimestä pitäisi löytyä antureilta tulevat singaalit, jotka voi mitata? Osaako joku sanoa mistä navoista singaalit löytyy?

    Ja jos boxi on rikki, niin käykö siihen boxi ihan mistä vain samanlaisesta autosta? Mahtaisiko jollain olla ylimääräisenä?
     
  4. PAPH

    PAPH Gearhead

    Vanhasta viestistä piuhojen paikkoja. Oli vastaava vaiva, valot ei sammunut ollenkaan. Katkos jossain anturin liitoksessa

     
  5. Jooppis76

    Jooppis76 1st gear

    Paitsi että kuskin jalkatilassa ei ole boxia?
     
  6. sohlo

    sohlo 1st gear

    Onko vika selvinny. Mulla -98 jarruttaa itsekseen alle 20km/h vauhdissa. Nappasin abs piuhan irti niin pumppu raksuttaa edelleen kävelyvauhdissa mutta itekseen jarruttelu loppu
     
  7. petrus

    petrus Gearhead

    Potilas on -98 3,4-litrainen Trans Sport. Reipas öljyvuoto jostain pakosarjan ja öljynsuodattimen väliseltä seudulta. Onkos noilla main jotain tyyppivikaa, mistä vuoto voisi johtua? Omistaja ei ole vielä paremmin tutkinut asiaa ja kyseli minulta, mutta en osannut auttaa paremmin kuin, että lupasin koittaa selvittää, mistä voisi olla kyse...
     
  8. wilburi

    wilburi Gearhead

    Minäpä käyn omasta mikä siellä mahd vois vuotaa


    Edit eipä siellä hirveestii oo mitää paitsi ö-paine anturi ja kannen ja lohkon välistä

    Hyvällä tuurilla sylkee sudin juuresta ja ajoviima nostaa ylemmäs
     
    Muokattu: 3.11.2019
  9. petrus

    petrus Gearhead

    OK, kiitokset. Ainakin tuo anturi kannattaa sit tarkastaa ja tietty, että suodatin on kunnolla kiinni.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    3.4:ssa ei tainu enää olla jakajaa, mutta tulppa siinä reiässä. Tulpassa o-rengas ja vieressä pääöljykanava. Jakajallinen 3.1 vuosi ihan hartaasti, kun o-rengas kivetty ja katkes.
     
  11. MTJ

    MTJ 1st gear

    nyt tarviis apua! 2003 transu kyseessä ja kansiremontti tehtiin jonka jälkeen kone toimi moitteettomasti ja kävi erittäin tasaisesti kunnes yhtäkkiä syttyi moottorin vikavalo kesken ajon ja sen jälkeen käydä rumpsuttaa huonosti.
    vikakoodi oli että misfire random/multiple cylinder ja välillä tuli misfire cylinder 1.
    diagnosoin viaksi ICM jonka tilasin rockautosta ja samalla kaikki puolat.
    vikahan ei korjaantunut vaan päin vastoin kävi vielä huonommin eikä meinannut käynnistyä.
    heitin vanhat rojut takasin paikalleen ja käynnistyy hyvin mutta ei pyöri kaikilla.
    ajotuslampulla rupesin tutkimaan niin 1 pytylle ei anna enää olleenkaan kipinää 4 kylläkin antaa, eikö nämä olekkaan hukkakipinä puolia?
    vanhalla puolalla antaa välillä pätkien kipinän mutta uudella rokkiauton puolalla ei lamppu välähdä kertaakaan 1 pytyn piuhasta. muut näyttäisi toimivan.
    mikä voisi olla vikana? kiirekkin ois kun ei päästä koko perheen kanssa mihinkään kun tuohon bemariin ei sovi.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei olis eka kerta kun uusi osa valmiiksi rikki varsinkin sytkäpuolelta
     
  13. MTJ

    MTJ 1st gear

    No samaa mietin itekkin mutta epäilläänkö vieläkin sitä vialista ICM? vai tulisko jotain muuta mieleen? Voisin ostaa käytetyn osan jos jollain ois myydä varmasti toimivasta moottorista.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös tässä ole 3x irtopuolaa eli yksi puola antaa kahdelle pytylle kipunan? Jos vaihdat puolien paikkoja miten käy? Jos icmmän päälle samalla paikalla aina puola pimeä niin aika vahvasti icm sökö.


    Myös heikko kipinä (lampulla tai tulpasta näkyy) mutta puristuksessa sammuu on nähty vastaavalla suorasytkällä olevassa gmmässä.

    https://easyautodiagnostics.com/gm/3.1L-3.4L/testing-the-ignition-module-and-crank-sensor-1

    https://easyautodiagnostics.com/gm/3.1L-3.4L/ignition-coil-pack-tests-1


    Tossa vielä icm ja puolatestin ohjeet. Toki icm voi tehdä kaikkea jännää siitä huolimatta.
     
  15. MTJ

    MTJ 1st gear

    Kiitos vinkistä/linkistä.

    Puolien paikkoja vaihtelin ristiin ja aina on samassa kohti eli 1&4 pytyille kipinän antava puola eli siis vasemman puoleinen antaa lampulla katsottuna pätkien kipinää. Jos ottaa siitä molemmat syttyjohdot irti niin ei vaikuta käyntiin eli ei sytytä ollenkaan paineen alla ne.
    Uudet puolat ei toimi ollenkaan. Vanhat osat toimii parhaiten.
    Kokoonpano jossa oli uusi ICM ja vanhat puolat toimi lähes samalla tavalla mutta vähän huonommin kävi ja siinä oli sama juttu 1&4 pimeenä.

    Voisikohan kampiakselin asentotunnistin tehdä moista? Vaikea uskoa koska 2 puolaa toimii hyvin ja ajoituskin oikea koska moottori pysyy käynnissä...
    Linkin ohjeen mukaisesti testattuna antaa oikean jännitteen startatessa mutta vastusmittaus kertoi 1,05Kohm vaikka pitäs 0,5-0,9Kohm
    Aika pieni ylitys mutta kyllähän se rajan ylittää. Silti en usko koska pitäshän sen vaikuttaa muihinkin puoliin vai eikö?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mun mielestä kampurantunnistin antaa yleisen käskyn sytkälle ja ilman sitä ei syty mikään. Noh, kai se teoriassa voi olla pimeä mutta outoa, että katkois vaan tiettyä puolaa.


    Laita rokkiin nootti ja uudet kamat takuuseen tilalle
     
  17. MTJ

    MTJ 1st gear

    juuri tätä mietin itsekkin, kaveri joka on sähkömies niin sano että anturissa vois olla vika... se anturihan ei paljon maksa mutta näyttää olevan tosi hankalassa paikassa vaihtaa.

    rokkiin pistin rekkulin katotaan mitä vastaavat..
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    3.8sien tyyppivikoina oli kampuran anturit mutta ne aina aiheutti sammumista. Joko kesken ajon tai startissa.


    Voithan sä mitata anturin ilman irroitusta. Edelleen ihmettelisin jos se vaan yhtä puolasettiä katkois kun oon siinä käsityksessä että kampuran signaali kertoo icmmälle koneen pyörivän ja se lätkii sitten puolien avulla kipunat
     
  19. MTJ

    MTJ 1st gear

    Jaahas, tässä on menty nyt pahasti pieleen. Aloin epäillä sitä ajotuslamppuani ja tutkin kipinää muilla menetelmillä niin antaahan tuo kipunan joka tulppaan eikä pätki yhtään...
    Eli seuraavaksi täytyy siirtyä bensapuolelle.
    Misfire data kertoo että 1 ja 2 on ne jotka ei toimi. Suuttimista ei ole antanut mitään koodia mutta voisko siellä olla vaikka joku tukos tai suihku juminu auki ja laskee läpi.
    Kierroksiakaan ei kone anna näköjään kun jotain 4000 kun alkaa pätkiä ihan kuin kierrostenrajoitin menis päälle
     
  20. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    bensa painemittari kiinni,jos vuotaa laskee paine äkkiä kun sammutettu,(samalla näet paineen)tukoksen testi,vaihda suutin toiseen pyttyyn ja kokeile.jos ei muutosta niin voi suuttimien johdoissa olla häikkää,mittaa vielä varalta puristukset pimeistä pytyistä,kokeile paria muuta tulppaa niissä.
     

Kerro tästä muillekin!