kk laakerit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja santeri1488, 4.11.2019.

  1. santeri1488

    santeri1488 1st gear

    mistähän mahtaa johtua et yhessä kk lakrussa kupari täysin näkyvissä ja muissa pientä kulumaa, palojälkiä ei missään koneella ajettu 3 tkm täyrempan jälkeen.
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei ole saanut voitelua. Ja/tai väärä välys.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Onko pesä pyöree?
     
  4. santeri1488

    santeri1488 1st gear

    on mut yhessä ei oo ja nyt kun tarkemmin kattoo ni kaikissa laakereissa on jotakin sanomista ainakin paskaa ollu koneessa et mahtaako vaan johtua siitä et on tukkinu kanavat ettei oo saanu voitelua vai onko ollu väärät välykset ja paska lähteny laakereista kiertoon. arvuutteluahan tää on täytyy viedä koneistamoon taas siellähän se selviää
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Oliko lohko kuinka paskaanen? Kampiakseli pesty? Lohko pesty ja kanavat putsattu? JOS tehty täys remppa niin kuinka lähtee paska kiertoon osien pitää olla putsattuja kasausvaiheessa????
    Ton RAF977 koneen kun laitoin ekaa kertaa tulille huikka bensalla (toki seissyt 20+ vuotta) niin toisella kaasarilla hirtti kammen niin jumiin ettei pyörinyt enää millään. kone auki ja kas kammen kanavien sisältä lähtenyt sellaanen harmaa paska liikkeelle liuskojen ja kammen väliin. Kun pesin kanavat niin sitä sontaa tuli ihan helvetisti kanavista.
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Öljykanavat pitäisi rassata auki piippurassilla ja paineilmalla tai vastaavalla.
     
  7. saresks

    saresks Gearhead

    Pikkulohko Olds? RPM imusarja? Vakio alakerta? Onko kiertänyt kuinka korkealle?

    Kuulostaahan tuo sonnan aiheuttamalta, mutta tietämättä tarkemmin seuraava skenaario: vakio 4 l öljypohja ja sinne 20w50 neljä litraa, öljyn paluukanavat sipistelemättömät, hi-vol öljypumppu, öljy vaivoin semi lämmintä, kuminpolttoa oikein kunnolla ja siitä heti liikkeelle täysillä 6000rpm+... pillimehun ryystämistä...
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu olssin koneen turmio on paksu öljy ympättynä hivol ö.pumppuun... vaikka ois öljynpaluuta hipisteltykin niin pakkaa jäämään se ööli yläkertaan ja sit on pelit soronoo... Trovaton opuksessa aika hyvin juttua siitäKIN aiheesta ;)

    Mutta äkkiseltään pistäisin huolimattoman putsaamisen piikkiin tai sit on ollu lähtökohtasesti väärät välykset ainakin siinä yhdellä kaulalla??? o_O
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Minkä veivin laakeri oli kuparoitunut?
     
  10. santeri1488

    santeri1488 1st gear

    olds 350, rpm, ei oo vakio, rajotettu 5500rpm eikä ole revitelty ja jos on vähän enempi jenkaa annettu ni ölj.p ollu kumminki koko ajan ok mitä ehtiny seuraamaan ja paluukanavia on hifistelty. ite en kyseistä konetta kasannu et en tiedä kuinka hyvin on putsattu koneistuksen jälkee
     
  11. santeri1488

    santeri1488 1st gear

    8
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oliko takimmaisessa runkolaakerissa jälkiä?
     
  13. santeri1488

    santeri1488 1st gear

    joo no nyt ku vedin koneen pöydälle palasiks ni olihan ne kaikki kk laakerit enempi tai vähempi naarmuilla/kuparilla ja runko laakereissa kaikkissa kupari näkyvissä jossakin määrin ja kampuran yhen kaulan oli syöny nii pahasti urille ettei pysty enää koneistaa kampuraa prkl
     

Kerro tästä muillekin!