gmc suburban 1986

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja rade, 28.7.2016.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mikäs vika noissa paikallaan olevissa on? Ja jos jää ylimääräiseksi ni mä voisin olla kiinnostunu noista sun vanhoista kun traktoritollikat tosiaan tökkivät noi mun suben peltiosat lähes käyttökelvottomiksi :)
     
  2. rade

    rade Gearhead

    Lähes vuosi on mennyt edellisestä päivityksestä. Projekti etenee kohti maalia. Ensikeväänä auto on ajossa. Muutoksia on tullut matkan varrella. Suurin muutos koskee moottoria, haaveilen 5.3 lm7 moottorista mutta nyt siihen ei kuitenkaan tule sitä. Ostin nimittäin autoon remontoidun hummerinlohkoon tehdyn 6.2 d ja th-700 loota, eli pysytään sittenkin alkuperäisyydessä ainakin hetki. Tunteet vaihtelevat tyytyväisyydestä pettymykseen, olishan se bensa 5.3 ihan eri planeetalta. Nyt siistitään moottoria ja tehdään viimeistely töitä autoon. Vielä pitää tilata turvavyöt Lmc-Trukilta sekä muuta pientä. Ei sitä projektin alkaessa ymmärtänyt kuinka kalliiksi auto lopulta tuli mutta onhan sitten ainakin omaan makuuni square mallin Suburban. Tuli kesällä hommattua käyttöautoksi myöskin Suburban vm. 1988 joka on 4x4 ja tbi bensa. Ostin ensimmäiseltä omistajalta ja on alkuperäinen Suomi auto. Myyty uutena Oulun autoliikkeestä v. 1990. Kiva kampe ja ehkä alan tätä seuraavaksi työstään. Oli myös hetken aikaa myynnissä koska haaveilin siitä 5.3 l lm7 moottorista mutta tulin järkiini ja otin pois myynnistä ja tyydyn tuohon 6.2 dieselliin.
     
    12345678910, J.J., Jussi289 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Oliko tuossa harmaassa Burbanissa tosiaan vain th350? Katoin myyntikuvista et kaavio oli vain kolmiportaisen?
     
  4. rade

    rade Gearhead

    Siinä on th 400. Ollut uutena manuaali ja huoltokirjassa on maininta että laitettu th-4oo autoon 61 tuhannen mailin kohdalla.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tuolleenhan toteutettiin valojen korkeussäätö.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Juu niin tehtiin ja myös minä olen tehnyt, mutta otsikon ikäisessä autossa sitä ei vaadita.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tohon just ei oo, mutta mulla on pari uutta "bumper guard" listaa. Toinen tais olla Malibuun, toista en muista selviskö koskaan. nyt en oo himassa, et pääsis mittaileenkaan.
     
  8. rade

    rade Gearhead

    Moottori on saanut uuden värin. Lohko näyttäisi olevan Hummer 1 lähtöisin, valunumero 14022660 nikkeli valuseos kun asiaa googletti. Joudun purkamaan vielä jakopään jotta saan jakokopan putsattua kunnolla, onko tarvetta uusia jakoketju samalla, nykyisellä ketjulla ja rattaalla ajettu 30 tuhatta km?
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei näy
     
    jariha tykkää tästä.
  10. E_N

    E_N 3rd gear

    Kyllä pitäis kettinki olla käyttökelpoinen jos ei sitte oo kaikkein halvin tarvike.

    Tolla valunumerolla ei pysty päättelemään mistä kone on kotoisin. Tuolla numerolla on valettu koneet väliltä 82-91.

    Sen paremman "hummerin koneen" tunnistaa oikeasti vee-laaksosta löytyvistä kahdesta pohjat vastakkain olevasta kolmiosta noin lohkon puolivälissä. Silloin valajana on GEP ja materiaali on parempaa.

    Suomessa muuten tuntuu kaikki GM-dieselit muuttuvan pikkuhiljaa hummerin moottoreiksi, vaikka niissä ei todellisuudessa ole mitään eroa mikäli molemmat ovat GM:n valamia. :D:D
     
    1purehell, palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  11. rade

    rade Gearhead

    Saatan olla väärässä, moottorin rakentaja näin kertoi ja toi valunumero antoi kun googlasin tuolle sen sotakone mallin jossa on joku nikkeliseos, mutta eipä sillä mulle mitään merkitystä ole mikä se on, pääasia että on moottori ja se toimii. Ei ole muutenkaan mikään paras kone tuohon autoon. Näillä nyt mennään mitä on. Bensa versio suburbanista on kyllä muuten parempi mutta bensakulut ovat aika järkyttäviä ainakin mun harmaassa 5.7 tbi suburbanissa, vie lähes 20l /100km .
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Kaikki alle 20l/100km on pois mukavuudesta ;)

    Eikä se oo mun korvaan ainakaan paha lukema suburbanin kokoselle autolle ja varsinkaan jos on yhtään reippaampi kaasujalka o_O mä saan ton 307y capricen viemään loikkariaskilla ihan saman kun ei oo finnfoamipohjallisia kengissä vaan lyijylevyt :p
     
  13. rade

    rade Gearhead

    Vähän talven kuvauksia ja uudet vanteet. Jos jollain on 6,2 d huohotin putkisto jäänyt nurkkiin niin saa tarjota, sekä huohottimen kiinnike jalka puuttuu[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Gary Grand, c3500, tooke ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. rade

    rade Gearhead

    Moottorista puuttuu myös öljyn mittatikku, joten sitä voi myöskin tarjota[​IMG]
     
    Fuselage tykkää tästä.
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Aivan Sairaan siisti!!!
    Hienoin kanttikoppa mitä oon nähny ikinä.
     
    kerkko ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    on muuten tyylikäs. kelpaa mettässä rymyytellä ;):D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Siellähän luuraa Majuri! ;)
     
  18. rade

    rade Gearhead

    Ei ole Majuri, Fordson Dexta vm- 1960:)
     
  19. rade

    rade Gearhead

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] On tullut tehtyä projektia eteenpäin. Sisustaa viimeistelty. Pakoputket tilasin Marteliukselta. Moottori meni uusiksi, juuri kun olin jakopään saanut valmiiksi ja uuden syöttöpumpun paikalleen niin ajattelin katsoa alakerran, kone oli rempattu n. 30tkm sitten mutta jotain oli mennyt pieleen rempassa koska yksi runkolaakeri oli murtunut pahasti. Kone palasiksi ja ihmettelemään vaurioo. Siitä pukista josta oli mennyt laakeri oli myös pieni murtuman alku pukissa. Menee lohko valurauta hitsarille, ei taida ehjää löytyäkkään.. Purin myös yhden varakoneen mutta siitäkin oli pukit useammasta kohtaa pahemmin murtunut.
     
    isalmela, rekkamies ja passerby tykkäävät tästä.
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Pistä sinne Cumminssi... :D
     

Kerro tästä muillekin!