305 tbi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 0rs0n, 10.11.2019.

  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Alkoi perjantaina kierrokset heijaamaan. Pykälän laitto päälle ni nosti kierroksia reilusti.

    eilen sit toimi moitteettomasti.

    tänään laitoin käyntiin ni hetken kävi hyvin ja syttyi ses valo ja sammu aina käyntiin ja sama juttu lähin ajamaan kotiin ni alko ajossa pätkimään ja lopulta matka katkes. Polttoaine pumppu kuulosti vaimealle. Hinattiin kotiin ja putsarin kansi irti. Suihkuaa nii vitusti suuttimista. Yritin lukea vikakoodit hyppylangalla. Ei sano siitä mitään. Otin akun kengän irti. Ja takas. Sit alko toimimaan kohtuu hyvin. Tosin ses valo palaa. Ja suuttimet naputtaa jotenki oudon kuulosesti. Ja joissain kohin kaasua nykäsee. Eikä toimi kunnolla

    ehdotuksia?

    Auto -90 caprice 305 tbi 700 loota
     
  2. puna niska

    puna niska Gearhead

    Suuttimien sumu pitäs olla semmonen nätti kartio .
    Jos ei niin suuttimien o-renkaat menny tai ite suuttimet.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Pistä hyppylanka termarikopan vieressä olevaan anturin piuhaan, pois luet sen lämpötila anturin. Sulla tulee bensaa ihan solkenaan, niin onko kuvio silti hyvä, vai kuseeko se siis norona? Sit korjaussarjaa ja suuttimien putsausta ym....
     
  4. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    sumu on hyvä
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Sillon ku pihaan sain ni virran päälle laittaessa työnti tuutin täydeltä suuttimista evästä. Ni tukehtu. Akun käytin irti. Nyt on sumu hyvä. Eikä työnnä täydellä paineella koko ajan. Nyt tyhjä käynnillä pysyy ja sumu näyttäs hyvälle

    mut naputtaa mun mielestä suuttimet jotenki oudon kuuloisesti
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Se anturi hajoessaan tekee sen, että puskee täysillä bensaa. Voisko olla kosketushäröä
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Pitää tilata uus. Jos vaikka ois menossa. Kokeilla sit uudestaan. Kiitoksia
     
  8. LPV

    LPV 3rd gear

    Yksi vehje joka sotkee tbi konetta on laturi. Jos rupeaa olemaan loppu hiilet tms. Meillä meni aikoinaan 91 capricesta ainakin 2 kertaa laturi niin että lopuksi hyytyi matkalle...
     
  9. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    No ainaki akussa oli viä virtaa ku sahailin käyntiin useamman kerran koti matkalla ja sit vielä kotona. Ja eilenkin kokeilin. Eilen pistin sörsseliä anturin. Liittimeen. Siinä oli hapettumaa. Sammu se valo...... jospa ois siinä vika. Tilannu uuden ni kokeillaan sillä eka kunhan tulee
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Uusi anturi nyt paikallaan. Vähän paremmin toimii. Mut tasa kaasulla alkaa nykimään. Lisää kaasua tai höllää. Ni vetää oikein. Onko näistä menny kaasuläpän tunnistimia?
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos saanut liikaa niin o2 sensori yleensä rupeaa takkuamaan,etenkin jos lämmittämätön versio
     
  12. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    täytyy tarkistaa
     
  13. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Täsmälleen noin oli yhessä tbi vanissa. Tasakaasulla teki noin johtuen egr:n avautumisesta. Sinne venttiilille alkoi tulemaan vakuumia heti kun läppiä raotti. Tulppasin letkun ja hyvin on toiminut siitä asti kuulemma. Ei ehkä ihan oikea tapa korjata mutta mitäpä väliä kun toimii hienosti ja omistaja tyytyväinen
     
  14. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Pitää koittaa. Egr on turha laite. Joutaa pois
     
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Vaihda mieluummin se egr
     
    Jussi289 ja Karpov tykkäävät tästä.
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    No helpompi eka tulpata se. Ja koittaa toimiiko. Ettei turhaa sitä osta.

    jos vaikka sattuis olemaan jotain muuta vialla :eek: Kattoo sit vaihtaisiko sen. Egr on kyllä iha turha kötöstys
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Joo tottahan sä eka testaat sen, tbi koneista on aika monta juttua täällä, ja egr:n poisto noin vaan heikentää alavääntöä. Tps, eli kaasuasennon tunnistin on vastapäätä vaijereita.
     
    Jussi289 ja speedy tykkäävät tästä.
  18. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Joo sen tiiän missä on. Meinasin jos putsais tänää sen kaasu läppä tunnistimet. Ja kokeilis egr tulpata.

    jaa miten ihmeessä se alaväännöt hukkaa :eek: No täytyy se tilata jos siinä vika. Kiitti vinkistä
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    En mä sitä ole tutkinut, liittyiskö kun se on fast burn kone, siinä on ne pyörrekanavat, ja egr alentaa palolämpöä? Tiedä onko yhteyttä mutta niin siinä vain käy, tietty sit jos vaan letkun tulppaa ja egr vuotaa, niin menee seokset joka kierros alueella sekaisin....

    Fiksumpi korjatkoon luuloni.....
     
  20. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Tokihan se egr otetaan pois ja sokeaa tilalle sit samalla.... ne kun saattaa tosiaan vaikka karstottua ja jäädä raolleen tms...
     

Kerro tästä muillekin!