Suuri työkalukeskustelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja WBBC, 15.2.2014.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    IKH:ssa myydään ihan magneettimaattojalkaaki hitsaukseen. Mulla on semmonen. Mut aik lail se silti majailee hitsauspakin pohjal, jotensakki en ite niin tykkää käyttää sitä.
     
  2. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

  3. north

    north Gearhead

    Kyllähän tää ny vähän no,mut ihan kätevä noissa pienemmissä mometteissa.
    [​IMG]
     
  4. darpen

    darpen Gearhead

  5. north

    north Gearhead

    Kyl se vähän pieni on,siinä on äänimerkki kun asetettu momenti lähestyy ja kun
    se on momettissa.
     
  6. miguelo

    miguelo Gearhead

    Maanantaista alkaen, 04.03. tulee Lidlissä myyntiin varsin edullinen öljynimuvaihtaja, ottaen huomioon jotta tuolle myönnetään peräti kolmen vuoden takuu.

    [​IMG]

    Yleensä noita ei suositella polttoaineiden siirtämiseen, kun eivät välttämättä ole tuossa hommassa kovinkaan pitkäikäisiä.
    Lidl puolestaan mainostaa laitteen soveltuvan myös tuollaiseen.

    Ultimate Speed® Öljypumppu
    https://www.lidl.fi/cps/rde/www_lid...eLocaleAttr=fi&productId=15787&countryCode=FI

    Mutta eipä ole enää pahanhintainen.
     
  7. valpas

    valpas Gearhead

    Pyörivä viila.
    Olin ostanu noin puoltoista vuotta sitten kovametallisen pallomaisen pyörivän viilan Blue-tec pinnoitteella. Otin sen vasta muutama päivä sitten käyttöön. Harmittaa nyt, kun en aikasemmin...... Menee autopeltiin, kuin voihin, eli ainakin kaks kertaa nopeemmin, kuin yhdelläkään aikasemmalla pyörivällä viilalla. Vaikka oon sillä MIG-saumoja jyystäny jo aika paljon, niin ei merkkiäkään tylsymisestä. Onko muilla vastaavia kokemuksia, ja mistä ootte hankkinu tuolla pinnoitteella olevia, ja mitä on maksanu?
     
    tukkijulli ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Hinta ei tosiaankaan ole paha, mutta... Mulla on vastaava motonetista ostettu versio, ja käyttämättömäksi jäänee. Ostaessa ajattelin, että tuohan voisi olla siisti homma perä- ja vaihteistoöljyjen täyttämiseen, kun jopa sen "laadukkaan(?) saksalaisen" öljypurisimen
    http://www.mato.de/de/schmiertechni...n/item/1098-saug__und_f__llpumpe__s400_1.html
    kanssa noiden öljyjen lisääminen tahdoo olla aika sotkemista, kun käsille se öljy tulee tuostakin jossain vaiheessa. Kokeilin sitten sillä sähköpumpulla pumpata peräöljyä, ja testin perusteella en sitä öljyä kyllä ilkeä tasauspyörästöön laittaa. Ensipumppauksella koneesta nimittäin tuli läpi epämääräistä harmaata mössöä, joka näytti siltä, ettei se ole hyväksi rattaille ja laakereille... Toki on huomattava, että tuossa lidlin tuoteselosteessa kyllä sanotaankin pumpun tarkoitetun moottoriöljyn (ja dieselin) poispumppaamiseen, eikä täyttämiseen, joten jos sama pätee motonetin pumppuun, niin väärinhän minä sitä olin heti käyttämässä. Nyt mulla on sitten kerran kokeiltu pumppu, jota en tarvi mihinkään, ellei sitten jossain vaiheessa tule tarvetta pumpata sitä dieseliä.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onko kellään kokemusta Hikoki;n rälläkästä 125mm ja 730w

    https://www.ikh.fi/fi/kulmahiomakone-125mm-g13sr4-730w-hi68102747

    Hinta taitais olla sopiva 125mm laikkakoneelle ku 49 oli paikallisessa tarjouksessa


    Hinta himottelis, ku samalla hinnalla saa natsien brykkiä josta ei mitään tietoa mitä ne on

    Jotain ferm;iä saa ~30€ ja eiks hikoki pitäis olla lie ihan laatu kinukki?
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Hikoki on sama kuin Hitachi, joka ainakin joskus ollut laatumerkki.
    Eli japsi merkki. Mutta voi olla valmistus kiinassa kuten kaikilla muillakin.
    On varmasti parempi kuin gernit yms..
    Vaihtoehtona vastaavan kokoinen makita on kympin kalliimpi ja mulla kestänyt kovaa rääkkiä.
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla on tuolainen,siis Hitachi,ihan ok kone,käynnistysnappi sais olla aavistuksen herkempi,ja 1mm laikka ei pysy tiukasti kiinni kun se alalevyn keskiholkki on hiukka liian pitkä.
     
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Sama täällä, mulla on kaks noita Hitachin nimellä, ei käynnisty jos puolihuolimasti tökkää nappia vähän sinne päin. Pienikokoinen aivan hyvä kones.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jossain oli vaan et makita ois chinesiumista tehty nykyään

    Oisko linkkiä kyseiseen koneeseen?

    Eiks se mutteri kuulu pyöräyttää keskinasta ylös ohuilla laikoilla?
    Pikamutteri mallit on sit eri asia
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tottakai,mutta siinä alalevyssähän on työstettynä ns holkki ja se on aavistuksen liian korkea,eli se millinen jää löysälle,se nyt on helppo pyyhkäistä matalemmaksi.Mulla oli noita laikan alle tulevia levyjä jotka kävi tohon koneeseen suoraan ja siinä se on matalampi.
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Mulla on kaks tuollasta Hitachia. Ne oli kans tarjouksessa IKH:ssa. Kolmenkympin korvilla.
    Ensimmäinen oli hyvä, koska se laikkasuoja oli kartiolla, eikä ollu vaaraa irrota missään kohtaa, vaikka sitä piti vähän löysälläkin. Uudemmassa on kiinnityksessä lieriö, ja semmosia painanteita, ja ulokkeita, eli pieni mahdollisuus, jos sitä pitää pikkusen löysässä, että se irtoaa..... Muuten pelaa ihan ok. Mun sormeni riittää rungon ympäri, eli pystyy pitään hyvin yhdelläkin kädellä. Käynnistyskytkin on vas. sivulla, joten vasenkätiselle vähän konkelo. Joutuu oikeen käden peukalolla käynnistään, ja sitten vasempaan käteen. Sammutus onnistuu vasemmallakin.
     
  16. K_Sa

    K_Sa Gearhead

  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Boschilla kans se 700w "slimmi"-malli on ollu ihan pätevä. Toki paukku loppuu jos kovin rankalla kädellä syöttää mutta juurikin ahtaissa paikoissa yhdenkäden käytettävyys on kyllä mukavaa. On siis kevyt ja oikeasti ohuella rungolla varustettu :D
     
    xarper tykkää tästä.
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Oisko sen aikunen ajatelma, kun millisessä laikassa oli se metalli vahvike molemmin puolin, eikä nykytyyliin vaan päällä

    Toisaalta jos sulla on rälläkässä liian korkee osa ja rälläkällä madalletaan, niin öööööh :poff:

    No vaineskaan, voihan se olla korjattu ku nimikin vaihtunut tai sit perinteiseen tyyliin viilalla
     
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Noita makitaa ja hikokia ku kattoo, mikä idea tossa sivukahvan etuviistossa sojottamisessa on?
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Kaipa sillä otetaan vähän ennakkoa takapotkuun? Ja kai se ois se ergonomisin vaihtoehto kun jotain katkaiset mutt onhan se vähän hassu kouraan jos/kun on tottunu 90° kulmassa oleviin kahvoihin :D
     

Kerro tästä muillekin!