Nyt tarvittais todellista mestaria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mösjööleuku, 21.11.2019.

  1. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    3sfe:n jenkkiversioissa noita maffeja oli, ei ollu euroversioissa. Oma käyttöcamry oli -91 ei ollut maffia eikä ole tuossa -88 varaosaraato camryssäkään.
    [​IMG]

    Toki tuohon carinaan on voitu tehdä ja laittaa vaikka mitä mutta jos se on 3sfe:llä suomeen myyty uutena niin siinä ei ole maffia.

    Kato strobolla tulpanjohdoista tuleeko startatessa kipinää. Jos ei, ni kattosin ensin sen puolan. Ennakkoa voi kans vilkaista mitä näyttää, perusennakko on 10° EYKK, töpselistä oliko T ja E1 terminaalit yhteen että sai tuon perusennakon vai mitenhän se oli.
     
    Muokattu: 22.11.2019
  2. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Ei tässä mitään todellista mestaria tarvita vaan todellinen kristallipallo :rolleyes:

    [​IMG]
     
    falcon1, Pertti K ja Poke tykkäävät tästä.
  3. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Kokeilepa vaihtaa uudet tulpat. Vaikka ne bensalla kyllästetyt tulpat on kuivattu ja antaa irrallaan kipinää niin koneeseen ruuvattuna saattaa pari kerran yrittää ja ovat sen jälkeen mykät. Muutama turha vianetsintä tehty tuon takia...
     
    wilburi, Karpov ja xarper tykkäävät tästä.
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tottakai ne pitää kaikki irti kiskoa ja ruuvarilla raapata hiilikertymät pois

    Sillä ukrainalaisetkin aloittaa auton tarkistamisen
     
    Poke ja jariha tykkäävät tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Tämä. Jos ei tähän asti oo vielä kerta noin yksinkertasta asiaa saatu tehtyä vielä..
     
  6. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Sitte kannattaa vilkasta moottorilämpöanturi että on alueella. Nimittäin jos se on totaalipaskana ja näyttää eculle aina pakkasta, ni imarissa tais olla kylmäkäynnistyssuutin joka sillon ruuttaa bensaa koneeseen niin että varmasti tukehtuu siihen ja tulpat on aina märkänä.
     
    Poke tykkää tästä.
  7. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Ei juuri tähän liittyen, mutta rouvan 500 Fiat ei halunnut käynistyä -22C pakkasessa ja minä paikalle tullessani huomasin että jäähdytytinflekti pyöri täysillä! Kiinalaisen "huippu"-analysaattorin kytkettyäni näin että ECU:n näkemä lämpötila oli +73 astetta eli eipä tarvita rikastusta. Vikakahan ei ollut Italialaisessa elektroniikassa vaan Saksalaisessa Bosch:in anturitekniikassa joka vaihtamalla etelän tyttö käynnistyi tavoilleen normaalisti.
     
    Nikuzai ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Eli imuilman lämpötila-anturi oli sökö.
     
  9. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Miksi se flekti pyöri täysillä? Oli sitten imuilman tai moottorin lämpötila 73 astetta niin ei se kytke päälle flektiä, oli moottori sammuksissa tai käynnissä.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  10. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Ilmeisesti muut lämpö-anturit näytti muuta,siksi vika tila päällä ja puhallin huutaa täysillä. Monissa merkeissä käy noin...
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, se jäähdyttää sitä kaiken varalta, vaikka olisi ristiriitaista tietoa.
     
  12. julmajari

    julmajari Gearhead

    Tämä viittasi ennen virtalukon pohjaan, en tiedä noin "uudesta"
     
    signet, Jussi289, tooke ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. multsi

    multsi 2nd gear

    Minne se öljy näissä alkaa vanhemmiten palamaan? Itellä kanssa Camry samalla koneella, ja kyllä siihen joutuu lisäisäilemään sitä aika ajoin. Tuntuu olevan aika herkkä ajotyylille, miten kuluttaa sitä.

    Sinistä ei kuitenkaan takaa tule, eikä öljynkulutus ole noussut viimeisen 60tkm aikana. venttiilinvarren kumeistako se palaa?

    Jos niistä, niin ei varmaan kannata lähteä korjaamaan sitä mikä toimii, eli virittelmään lankakerää tms. männän päälle ja sitä kautta koittaisi vaihdella...

    Näissä museo-toyotissa tuskin eculla ja flektin anturilla on mitään yhteyttä. Itellä oli camryssa flektin anturi huonosti kiinni, ja ainoa seuraus oli, että flekti huusi varmuuden vuoksi koko ajan. Ajoon tai käynnistyvyyteen sillä ei ollut mitään vaikutusta lämpötilasta riippumatta.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aina on vanhemmat toyotat jonkinverran öljyä syöneet. Uutukaisempinakin
     
  15. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Virtalukonpohjaa mäkin lottoisin. Onko koitettu hinaamalla/mäkistartilla?
     
  16. multsi

    multsi 2nd gear

    Jos se avaimella kääntämällä starttia pyörittää, niin ei kyllä virtalukonpohjassa ole mitään vikaa.
     
  17. MK1

    MK1 Gearhead

    Kävikö setä tankkaamassa ennen vikoja?Palaako se pensa edes tulitikulla,ei olis eka kerta kun mittarista tulee paskaa ulos,haisee kyllä pensalle mutta eipä syty...mulle sattu kerran näinkin
     
  18. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Onko tässä etuvastus, sytkäpuolella?
     
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mulla on jää autona Carina 2 mut se on 1,6i. Se tekee välillä tota samaa et saa sahata, ja avaimesta päästäessä rupee yskiin. Mä oon tullut siihen tulokseen että vika olis virtalukon pohjassa. Välillä pirullinen saada pakkasella käyntiin :D
     
  20. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Täh? Se pelkkä startin pyöriminen kun ei pitkälle riitä. Ei ois eka auto missä starttiasennossa katkee virta polttoaine tai sytkä puolelle.
     
    Jussi289 ja Sounderi tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!