North No Prep?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja superbird, 23.11.2019.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juurikin jotain tuontyyppistä katuluokkaa itsekin ajattelisin hyväksi keinoksi nuoremmille/ekakertalaisille hyväksi sisäänvetoa ajatellen :)
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Lisätään vielä se, että vain katsastetuille ja liikenteessä oleville katuautoille. Paluusuora on yleistä tietä ja siellä voi olla vaikka sheriffit ratsaamassa.

    Ilmoittautumismaksu on ollut luokkaa 20 euroa. Samaan rahaan on tainnut saada myös makkaran ja pillimehun.

    Mikä estää enää ketään Entry -luokkaa himoavaa suuntaamasta Kommunistisiin Kemiin? Täällä otetaan avosylin vastaan kaikki kapitalistinen höpötys.

    Ja linkki vielä kisaan kaupan päälle. https://www.facebook.com/events/446007122881274/

    PS. Mopoille on myös omat luokkansa.
     
  3. superbird

    superbird Gearhead

    Saako tarrakilvillä tulla ajamaan?

     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Heitä kyssäri tonne FB:n sivustolle. Tän homman järjestää eri taho / kerho kuin mihin itse kuulun.
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo tuo ei oo ongelma. Ku eikös ole näin että katuauto=leimattu?? :D:D
     
    Poni -69 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. Mulla on kilvet, mutta pitäs käydä vuosikatsastamassa. Viimevuonna huvitti täällä leimahommat, kun ei millään sopinut maahantuonti leimaaminen koska on spool. Sanoin että mites nämä monet nelivedot, kun ette voi niidenkään jarruja kunnolla testata.... tais olla parilla konttorilla määräaikaissulkeminen siinä hiuskarvan varassa ja siksi olivat varpaillaan. No, minä ajoin novan avotrailerille ja kävin muualla leimalla.

    Eikös tarralaput ole lailliset katuliikenteessä, jos auto täyttää lain vaatimukset eli on tieliikennekelpoinen....

    ah

    perhana, kun mulla ei toimi nuo facebook jne hommat ja on vahvasti semmonen tunne että ne ei tule koskaan toimimaankaan. Sitten kun näitä juttuja alkaa tulemaan tuonne faseen jne. pitäkää ajantasalla ja ilmoittakaa minut.

    Kemi on kansainvälinen paikka. 2008 oltiin Sariannen kanssa näyttelyssä siellä rorilla. Hotelli oli mahtavasti säilytetty 60luvun tyyliin, oli valkoiset pöytäliinat, mutta sai viinaa ilman että olisi tarvinnut tilata huikopalaa samalla. Nurkkapöydässä oli meidän lisäksi pari paikallista "alan ammattilaista" sekä Mike Monroe ja Andy McCoy. Sanoin Sariannelle moneen kertaan että katso tarkkaan tätä meidän pöytäseuruetta, tämmöstä paikkaa ja tilannetta ei tule toista ikinä. Tästä kun ottaa värit pois, on 100% kaurismäen elokuvasta koko homma. Jaa että mistä juteltiin, kukaan ei muista, mutta luulen että kaikilla oli eri tarina......yhtäaikaa.
     
    Muokattu: 29.11.2019
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Spooli on laiton leimalla, neliveto ei ole. Ja nykyäänhän niillä on nelivedoille soveltuvia dynoja, ei nekään toimi kaikkien lukkoperien kanssa, mutta kuitenkin. Tarralaput saanee mihin tahansa missä on runkonumero ja paperit olemassa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Tarralaput saa mihin vaan, mutta niiden täytyy olla tieliikenne ja katsastuskelpoisia jos niillä ajetaan liikenteessä niinkuin normikilvellistenkin
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Sinänsä se on sama mitkä laput on kiinni noissa peräkärryn päällä kulkevissa.
     
    xarper ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. vai on oikein laiton leimalla. Huh huh. Meinaatko että jokainen joka ajaa kilpaa katuautolla, vaihtaa murikan leimalle..... Toki täällä on niitä jotka iloitsevat siitä jos toinen ei saa leimaa, mutta ei se nyt yhdestä spoolista ole kiinni. Voin tehdä semmosen lukonkin että luulevat leimalla sen olevan spool eli se siitä....

    Ei se nyt ihan ole sama mitkä laput on peräkärryn päällä kulkevissa. Jos on peltilaput ja leima myöhässä.... mutta se on mukava löytää aina jotain mielenkiintoista huomautettavaa.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    En meinaa että vaihtavat. Mutta ihmettelit miksei halua leimata ja nelivetoja kuitenkin pystyvät, niin tuo on se syy kuitenkin. Laiton tai ei sallittu, ihan miten vaan. Mutta ei se konttorin vika ole kuitenkaan jos ne ei halua sellasta leimata.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Juu pelkkää omaa tyhmyyttä tunnustaa suora laittomuus leimakonttorilla, ei ne oikein voi sitä sen jälkeen leimata. Oisit vaan sanonut että siellä on se todella kireä lukko, niin sit niillä olis ollut mahdollisuus se hyväksyä
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ammattitaitoinen leimaukko kysyy että sulla vissiin on tässä aika tiukka lukko ja siihen vaan sanotaan että juu!
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. GS

    GS Gearhead

    Onko omat ”pimpit” sallittu?
     
  15. GS

    GS Gearhead

    Näitä juttuja on Face täynnä.
    Varsinkin jos haluaa olla ”ajan hermolla” niin kotimaisten kuin ennen kaikkea jenkkiläisten tiimien ja kisojen suhteen.
     
  16. GS

    GS Gearhead

    Eikö tämä Cutlasin aiemmin postaama kehys olisi aika hyvä lähtökohta (poislukien tuo Outlawin takarunkorajoitus koska vaaditaan kuitenkin nimenomaan kadulle tarkoitetuissa SFI kehikoissa ja putkirungoissa ei. Eli pitääkö rakentaa putkirinko jotta voi käyttää orggis takarunkoa? Myös Outlawin Dot rengasvaatimus on järjetön):

    "Outlaw Street (300-400) - Heads up luokka - Kilpailumatka 1/8maili, eli 201m
    - Voimassa olevaa rekisteröintiä ja tieliikennekatsastusta ei vaadita
    - Moottorin koko vapaa
    - Ilokaasut ja ahtimet sallittu (myös samanaikaisesti)
    - DOT hyväksytyt renkaat
    - Rengaskoko vapaa
    - Sähköauto sallittu
    - Täysputkirunkoautot kielletty (alkuperäinen eturunko vaaditaan)
    - Takarungon oltava alkuperäinen, tai alkuperäistä vastaava. Takarunko muutokset sallitaan palkkiputkella, pyöreä putki kielletty takarungossa.

    True Street (100-200)
    - Heads up luokka - Kilpailumatka 1/8maili, eli 201m
    - Voimassa oleva tieliikennekatsastus vaaditaan.
    - Tekniset muutokset ajoneuvossa oltava rekisteriotteeseen.
    - 4-Veto ei sallittu
    - Sähköautot sallittu
    - Renkaat oltava normi katurenkaat, minimi tread wear luku 300, ei semi sliksejä eikä DOT katusliksejä.
    - rengaskoko oltava merkittynä rekisteriotteessa, max ylitys +30mm
    - Lasikuituiset etu-, takaluukku sekä puskurit sallittu (ei koske autoja joissa alkuperäisenä muu kuin pelti)”

    Eli näissä kummassakin luokassa North lista kuntoon ja kauden lopuksi parhaiden haastekisa West:iä vastaan...jos säännöt samat (toki mukaan mahtuu myös South ja East...?).
    Tähän voisi kauden mittaan säästää hieman ”kakkua” kummankin luokan kunkuille ja vuoden käyttöoikeus joka tapauksessa titteliin suomen nopeimpana Street ja Race Street autokuntana?
     
    Muokattu: 29.11.2019
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Täytyy itelle muutoskatsastaa takarenkaat otteeseen.
    Meinasin ens kesänä kokeilla tuota true streettiä ja jotain fhra:n kisoja autosuunnistus luokassa.

    Katotaan mihin tuo North no prep kehkeytyy ja missä sitä ajetaan.
    Voi olla jos sattuu aika tauluihin ja on rahaa niin kokeillaan sitäkin. :)
     
    Camino'79 ja Shirley tykkäävät tästä.
  18. XVD

    XVD Gearhead

    Minä oon ainaki mukana jos nuita joku pystyy järjestään. Muutenki on tarkotus ajaa wcsc street outlaw kisoja.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. Olen kuullut ja uskon että Facebook on hyvä juttu. Mulle nyt riittää Pojan kasvattaminen, talo, teen päivätyön, rakennan autot, vähän konehommia, asiakastöitä..... En ole tohtinut ajaa koskaan moottorikelkallakaan, kun tiedän että sitten semmonen pitää ostaa....


    Mikä on idea että jossain pitää olla tuommonen TW300 luku? Auttaako tämä nyt jotain vai onko niin että sulkee monta kisaajaa pois? aika hullu homma.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tarkoitus lienee ett sillä rajattaisiin ne pehmeimmät katulailliset, lähinnä (katu-)kisakäyttöön oikeasti tarkoitetut renkaat pois.

    Mielestäni luku on aika korkea, ihan perus käytttiksien renkaatkin saattaa olla lähellä TW200. yli 80v faijallani on volvossaan TW220 kumit, ihan normi bgf kesärenkaat.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!