North No Prep?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja superbird, 23.11.2019.

  1. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Kyllä säännöistä on tarkoitus tehdä melko avoimet ja moottori viritys ja koko vapaa. Rengas koko myös melko vapaa. Saa tulls kaarista yli. Ei ole tarkotus säännöillä tappaa tätä NNP tä. Tosin mietin et kuinka moni oikeasti tulossa katurenkailla ajaan. En tarkoita nyt dot slicsejä. Minkä verran wcsc oli auto ajamassa truestreetissä ku en oo seurannu sarjaa tarkemmin?
     
  2. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Jotain perus juttuja on jo mietitty NNP:hen. Yks sääntä tulee olemaan ennakko ilmoittautuminen määräpäivään mennessä ja samoin osallistumis maksu. Mutta olkaa huoleti. Jos kisa ei toteudu.osallistumis maksu palautetaan. 8 auton kaaviota on mietitty minim.rajaksi per luokka.jokeri heittään kehin jos tulee pariton määrä ajajia ja joka kierrokselle arvotaan BYE run
     
  3. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Käyn tilitoimistossa kyseleen tuosta rahavirtojen ohjauksesta ja miten homma pitää hoitaa ettei verokarhu ole heti kimpussa. Sama juttu et jos sponssia saadaan ni miten niiden varojen käyttö palkintona. Ja toki, kaikki tämä tapahtuu uuden yhdistyksen alaisuudessa
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  4. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Tuossa jotain pientä mitä on vähän suunniteltu...
     
    GS ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. raceman

    raceman Gearhead

    Ei Siellä westin true streetissä ollu kuulemma kovin montaa ajajaa.
    Jos tähän nyt luokkia tulee 2 ns. street ja Racestreet. Kyllä mun mielipide on se että streetissä pitää saada ajaa DOT katuslikseillä ja racestreetissä vaikka raaka slikseillä
     
    che350, GS ja MIAMIDRAGRACING tykkäävät tästä.
  6. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Tuo just on mielipide kyselyn alla. Kyllä et street ja et drag toteutuu. On vaan tarkotus antaa innokaille katurenkailla suttailijoille mahdollisuus myös osallistua NNP hen jos vain riittävästi innokaita on tulossa ajaan
     
  7. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    No onko se sulta pois jos sallittu isommat renkaat? Joku harrastaa kapeemmilla ja joku leveemmillä.
     
  8. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    S-joella kattila kiehuu!:cool:.
     
    jule69 tykkää tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei DOT sliksillä ja "oikealla sliksillä" ole juurikaan pitoeroa tollasessa kompromissivehkeessä. Me ollaan ajettu kummallakin, parhaat 60 jalkaset ja ajat ovat DOTilla. Mun mielestä jos halutaan tehdä kaks eri luokkaa niin ne on syytä erottaa selkeeesti, sliksi/katusliksi ero ei sitä tee.

    Sen sijaan normirenkaalla on ero jos ei aleta isommin kikkailemaan, iso ero sekä katuliksiin että sliksiin. Ja siinä vaiheessa moottoriohjauksen hallinta alkaa näytellä varsin isoa roolia tehokkkaammilla vehkeillä. Niin taitavaa kaasupolkimen käyttäjää tuskin löytyy et niille pystyy kampoihin laittamaan kuin satunnaisesti. Toi Thread Wear arvo mikä WCC:ssä on, on ihan hyvä. Juu, sulkee se joitain käytettäviä renkaita pois, mut kohtuu tehokkaasti estää myös kikkailun ja harmaan alueen syntymisen sekä juupas-eipäs tilanteet leimalla.
     
    chevy 2, Catiska, C5_Z06 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Samaa oon kans miettiny. Dot slicsin ja drag slicsin ero on varmaan mitätön lentokenttä radoilla
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos autoja olis tarpeeks…. niin vois olla kolme luokkaa renkaiden mukaan.

    Real street = TW300(tai joku muu sovittu luku) katurenkaat, koko vapaa.
    Small tire = DOT katusliksit, max leveys jossain 10,5"-12,5" nurkilla. (oltava suht kapea että eroa big tireen tulee)
    Big tire = rengas vapaa.

    Ton lisäks tietty turvavarusteet aikojen/loppunopeuksien mukaan.
     
    cutlass cruiser ja hantta tykkäävät tästä.
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Pitkän linjan katsojamielipide: Pekkaperuskatsojaa kiinnostaa yhtälailla kokomatkan lakua piirtävä 12 sek. laite, kuin 9 sek. keuliva. -80 luvun Hangosta on verkkokalvoille piirtynyt c- koppaisen 1/4 mile savuavat takakummit :)
     
    Gary Grand, cutlass cruiser ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Showta pitää olla. Pro burnikset suositelttavia
     
    cutlass cruiser, GS, hantta ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei enkä ole missään sanonut etteikö voi ajaa ihan millasilla renkailla hyvänsä...mutta jos haluaa edes vähän tasaväkisen luokan vähän hitaammille autoille toi katurengas on oikeastaan ainoa konsti rajata se tehokkaampien autojen ylivoima pois.
     
    Camino'79 ja xarper tykkäävät tästä.
  15. GS

    GS Gearhead

    Nyt pitäisi myös idästä löytyä ”Big Chief” ja siellä sama ralli käyntiin?
     
  16. GS

    GS Gearhead

    :..tai sitten prepataan rataa vielä vähemmän?
     
  17. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kastellaanko vai peräti rasvataanko?
    Oletko koskaan ajanut dot radiaaleilla ihan kadulla...paljonko on pitoa enemmän kuin paskalla normirenkaalla?
    Juu itse olen ajanut...ja ero on todella suuri eli en mä keksi miten se ero poistetaan vähemmällä radan preppauksella.
     
    Camino'79 ja xarper tykkäävät tästä.
  18. raceman

    raceman Gearhead

    meinaakko tolla small tire koolla pinnan leveyttä vai renkaan merkintää DOT Katusliksissä?
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    kait se olis selkeintä mennä merkinnän mukaan. Vai tuleeko sitten ongelma että jonkun merkkinen rengas on leveämpi kuin toinen samassa ilmoitetussa koossa? Mittaillessa sitten on aina tulkinnanvaraisuutta ja joku kokee vääryyttä. Varsinkin pyöreäolkaisesta radial renkaasta hankala mitata kulutuspinnan leveys.
     
  20. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Voimalla ei mutta tekniikalla kyllä. Siksi viittasinkin lähinnä elektronisiin apuvälineisiin, joita on ollut varsin hyvin toimivina jo 20 vuotta jopa lasikuitupulkissakin ja joita aftermarket tietenkin myös tarjoaa pidon optimoimiseksi.

    Kuski tarvitaan tietenkin edelleen, eikä siitä ainakaan ole haittaa, jos osaa kontrolloida pitoa ajotaidoilla. Mutta se lienee selvää, että tasapuolista homma ei ole silloin kun elektroniikka astuu kuvioihin mukaan.
     

Kerro tästä muillekin!