C1500 Takajarrut takapainoiset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Harjis, 2.12.2019.

  1. Harjis

    Harjis 1st gear

    Tosiaan vm 88 6.2l diesel huomasin, että jarrut on kovin takapää painoiset, näin ei pitäisi kuitenkaan varmasti olla? Mitenkä näissä toi jarrupaine säätyy, onko säätimet rummuissa jarru sylintereissä vai jossain muualla?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Onko kengät oikeinpäin, lyhyempi kitka etummaisena?? Itsetehostus aiheuttaa tuota, jos on pitkä kitka etummaisena...
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Saman pituiset kitkat joka kengässä.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Aika harvinaista tuo, yleensä jenkkivehkeissä kun on ankkuripiste vain ylhäällä, se etummainen kitka pitää olla lyhyempi, juuri siksi, ettei tulisi liian tehokkaita jarruja. Jos ei muuta keksi, niin lyhentää etummaista kitkaa, jolloin itsetehostus vähenee...
     
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Ettei nyt olisi kyse perinteisestä ongelmasta mikä esiinty juurikin noin.. Kosteakeli ,jarru vähän kaukana ja pölyä rummussa... Tuntuu juurikin tuolta. Koita ajaa pätkä käsijarru päällä, poistuuko ongelma?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

    Noissa 88 uudemmissa on saman mittaiset hihnat kengissä ainakin 10" jarruissa.
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jarupainesäädin. Löytyyköhän samasta paikasta kuin muissa GM vehkeissä eli pääsylinterin jälkeen eturunkopalkissa. Noita ongelmia on ollut useammallakin kaverilla Vaneissa.
    Onks noissa pikkareissa taka-akselin painontunnistinta taka-akseli/runko???? Ei taida jenkit käyttää.
    Vähän jarrunestettä rummuissa vetää jarrut tehokkaasti kiinni jarrutuksessa.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onko takapyörä- abs, joka on toimintakyvytön?
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Olisko joku tehnyt "korjauksen" ja poistanut RWAL järjestelmän pois, joka estää takapyöriä lukkiutumasta ?
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Minä olen.Eli pääsylkän vieressä on tämä muistaakseni ”proportional solenoid?” nimeltään.Muutin linjan suoraan pääsylkälle ja tämä käikäle pitkälle metsään.
    Auto on C1500 454SS -91.
    Teki sitä että burn outin jälkeen takajarrut hirtti kiinni.Tämän modauksen jälkeen rupes varttimailiajat kummasti parantumaan,kun jarrut eivät olleet lukossa.
     
    Muokattu: 2.12.2019
  11. Harjis

    Harjis 1st gear

    Hhmm joo ei kyllä abssät näytä toimivan, vilkuttelee jarru valoa mittaristossa, taitaa ilmeisesti liittyä vikaan? Ajatellu että ois vaa joku kontakti häiriö ja jättänyt sen huomiotta, mutta nyt näin liukkailla ihmetellyt kun perä menee tosi herkästi lukkoon.
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Vähän tarkennusta aiempaan postaukseeni.Rear Wheel Antilock(RWAL) järjestelmän ”Electro Hydraulic Valve” oli murikka joka aiheutti ei toivottua takajarrujen lukkiintumista.
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuommoisesta olisi hyvä mainita omistajavaihdoksen yhteydessä, jos kuski on kokematon, voi temppujarrut aiheuttaa pientä ohjelmaa ensiliukkailla ;)
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Ei ne mitkään temppujarrut ole.Toimivat hyvin johdonmukaisesti ilman mitään oireita takapainoisuudesta.
    No joo,vaatii vahvaa pohjetta koska alipaineet on hyvin hintelät,mut se on taas toinen tarina.
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja luultavasti tuollaisen ostavana tietää, että se on myös varomattomalla kaasupedaalin käytöllä temppuauto kaikissa muissa paikoissa, paitsi kuivalla asfaltilla. Yhden kesän käytössäni oli tuollainen vakio, joka ollli sadekelillä vähintäinkin vikuri ajettava, jos kiirettä pukkasi :d
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mitenköhän se siihen pystyy, kun oman kokemuksen mukaan järjestelmä on täysin passiivinen ennen paineenrajoituksen aktivoitumista?
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Niinkuin aiemmin mainitsin,niin Burn Outissa tämä ilmeni.Muuten jarrujen toiminta normaalia.
    En kuule tiedä miksi se tämän teki,mutta muuten ehjässä systeemissä oli viimeisenä epäilyksen aiheena tämä Electro Hydraulic Valve ja tämän deletoinnin jälkeen ei oo tarvinnut vetää ankkuria perässä.
     
    Muokattu: 3.12.2019

Kerro tästä muillekin!