Sbc350+edelbrock 1405 rikkaalla/käyntivika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja oceanic7, 5.12.2019.

  1. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Jos oikein on rikkaalla niin saattaa jo jäädä bensaa öljyn joukkoon ja se ei paranna voitelua yhtään eli haiseeko öljy bensiinille ?

    Jos ja kun haisee niin öljynvaihto ja samalla tarkastelee onko öljyn seassa metallia.
    Lämpökameralla näkisi hyvin, jos joku pytty ei ole kunnolla mukana.

    Jos ravistaa paikallaankin, tuskin käy kunnolla useammalla kuin kuudella pytyllä.
    Huono käyntiinlähtö puoltaisi myös tätä seikkaa.

    IS
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ei haise bensa eikä kone huohotakkaan yhtään. Se lähtee nyt ihan hyvin käyntiinkin kaiken säätelyn jälkeen, tänäänkin pakkasesta kolmannella jäi käyntiin ja kävi ihan hyvin, mutta tuo värinä on aika paha siis kierroksilla. Kaupunkiajossa ei ravista lainkaan mutta kun on kiekat siellä 3000 paikkeilla niin the massage alkaa ja pahenee kun siitä lisää jenkaa. Tyhjäkäynnillä on edelleen se random pätkiminen mutta kone käy muuten kohtuu siististi. Jarrujumppa alkanee viikonloppuna niin otan samalla turbiinin irti siit vauhtipyörästä (vai flexplate, mikä se nyt on) niin saa vähän katottua et onko värinän aiheuttaja loota vai kone.
     
    Muokattu: 11.12.2019
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Onko ne johdot varmasti oikeassa järjestyksessä?
     
  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tulpanjohdot? On ne. Laskin aivan itse eilen...
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Parin päivän ahkeran revittelyn ja kaahaamisen, kylmäkäynnistysten ja epämääräisten suorituskykytestien tuloksena kakkospytyn tienoolta kuuluu taas kilkuttelua ja käynti vaan pahenee. Taitaa olla nokka sileenä. Mitähän tälle tekisi? Pitäs saada tilalle sellanen kestävä peruskone että kestää railakasta tykitystä nurkissa. GoodWrench crate tilalle ja nykyinen "projektiksi" pihan nurkkaan mätänemään?
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

    Ostat minulta compin XM270 nokan nostajineen vaihturiksi tuonne :) 3kk käytetty vetoalue on varsin kiva cruisailuun ja vähän vielä pitää hytkettäkin tyhjäkäynnillä.
    Äkkiseltään,mitä olen keskustelua seurannut, niin ehkä se on hyvä purkaa ainakin tuohon nokkaan asti. Itellä yhdessä omista projekteista oli nokasta yksi nokka silee ja nostaja täysin finaalissa. Käynnissä huomasi vain sellaisen puputuksen ja tupsutuksen. Täysin vakiossa kun ei heti huomaa ns persdynoa.
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    No mikä ettei? Olin vähän ajatellut Compin XE262h:ta tähän, se on kai jopa miedompi kuin tuo sun ExtremeMarine(??) nokka? Onko se XM279H?
    Se tässä vähän häiritsee että jos tosta romusta on tosiaan nokka mennyt niin se on muutaman vuoden sisään jo vaihdettu koska edellinen veti nokat sileeks samalla tavalla. Voiko olla joku voiteluongelma?
     
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Nokka on tämä https://www.summitracing.com/int/parts/cca-12-240-4/overview/make/chevrolet Voitelu,jousipaineet jne tuhoaa nopeasti nokan jos ei ole linjassa. Itse valitsin tuon marine mallin koska istui just sopivasti omaan kattaukseen. Jarruille vielä hyvä alipaine jne. Ruttua tuo tosin ehkä vähän vaatii. Pidä mielessä jos tulee tarve kepille,niin laita viestiä. Varmasti päästään hinnassa yhteiseen säveleen :D
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kurkistappa venakopan alle.
    Jos vaikka jonkun keinuvivun studi on noussut ylös. Helppo tarkistaa linjarilla.
    Se vois aiheuttaa kilkuttelun ja on tyypillinen vika prässätyillä studeilla.
     
    Camino'79 ja Selli tykkäävät tästä.
  10. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Luulen ettei tuossa ole juuri vakiota enempää ruttua.
    Työt haittaa harrastusta, mut tarkoitus olisi katsoa tosiaan pian että mikäs siellä nyt taas.
    Teetkö sä muuten vielä niitä vaihteiston öljypohjia?
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

    ÖP hommat siirsin Markolle Ylöjärvelle
    044 9705501

    Sieltä niitä saa.
    904 pohjia löytyy multa vielä muutama vanhaa varastoa.
     
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Auto alkoi yllättäen toimia ihan hyvin ja ajelin sillä kolmen sadan kilsan lenkin, värinäkin loisti lähes poissaolollaan (80kmh tärisee ja 90kmh vähän enemmän, 100kmh ei tärise) kunnes jostain alkoi kaasujalkaan tuntumaan jotain uudenlaista, erilaista vibraatiota. Könysin kotteron alle ja löysin sieltä kahteen osaa hajonneen vaihteiston tukikumin, lootan metallinen tukikumin runko oli siis vasten crossmemberiä. No siihen uretaaninen tukikumi paikalle ja aamulla töihin niin aikaisempi tärinä on taas takaisin ja entistä vahvempana. Lisäksi auto käy taas tosi huonosti.
    Joko käyntiin vaikuttaa keli (pakkasella toimii, sateella ei) tai tankissa oleva bensan määrä (yli puolikkaalla tankilla toimii hyvin, varttitankilla tai alle käy huonosti).
    Kumpikin vaihtoehto kuulostaa vähän maagiselta.
     
    Muokattu: 20.12.2019
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tämä jatkaa kiukutteluaan. Kakkossylinterin luota kuuluu nyt sitten kilkutusta kierroksilla. Käynnistyy nyt aika huonosti. Mutta autolla pystyy kyllä ajelemaan eikä se savuta tai huohota mitenkään erikoisesti. Paikalla polkiessa vähän mustaa huntua...Imuvuotoja ei ole koneen päälläpäin.
    Värinä kierroksilla edelleen ja vaikuttais että käy ehkä seiskalla tai kuudella. Tulpat oli ihan hyvät ja johdotkin uusin.
    Ei vissiin oikein muuta vaihtoehtoa kuin ottaa imusarja ja kannet irti ja katsella sisuksiin. Kaikenlaisia vaihtoehtoja koneen vaihdosta lähtien kartoiteltu, goodwrenchistä käytettyihin markkinamoottoreihin. Imusarjan tiiviste vois olla yks, jos se vuotaa nostajalaaksoon.
     
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kurkattiin kannen alle niin siellä oli 6-sylinterissä pakoventtiili ruosteessa ja imu oli ihan öljyssä. 2-mäntä ihan puhdas reunoiltaan. Joka sylinterissä sopiva rappu ja ainakin 065 välystä männän ja sylinterin välissä. muutamassa nokassa millin ero nostossa, nostajat ok...Parempi vissiin lähteä moottorikaupoille?
     
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Olen purkanut koneen värinän syytä etsiessäni tähän pisteeseen:
    https://imgur.com/a/XqLNkhj
    Yks vuotava pakoventtiili, aika väljät sylinterit, ei oikein muuta erikoista ole tullut vastaan.
     
  16. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Mittasitko tuon mäntä-sylinterivälyksen männät paikoillaan?
     
  17. Weijari

    Weijari Gearhead

    Onko painetta jäähdyttäjässä / hukkuuko jäähdytysnestettä?
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Paikoillaan.
     
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Vähän painetta mutta ei hukannut kauheasti nestetttä.
     
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ainiin se nokka mikä tästä löyty näyttäisi olevan Sealed Powerin joku perusnokka jonka sileydestä en nyt oikein osaa sanoa juuta tai jaata. Basic circle on 31,3mm ja nosto noin 38,8.
     

Kerro tästä muillekin!