Mp romutuspalkkio.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja peto, 14.12.2019.

  1. peto

    peto Gearhead

  2. darpen

    darpen Gearhead

    Ei äkkiseltään vaikuta hyvältä. Tossa käy helposti just toi että vanhoista harrasteista tehdään teknisesti vaarallisia ja päästöiltään tappavia.
    Niinhän tosta tekstistä voi rivien välistä lukea.
    Ja toisekseen, uusia pyöriä ostavat menee kuitenkin osamaksulla noita ostamaan, ni parin tonnin tiputus hintaan ei velkaa juurikaan lyhennä.
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    ”UUSIEN MOOTTOROITUJEN kaksipyöräisten polttoaineenkulutus ja siten päästöt ovat pienemmät kuin autojen. Moottoripyöräkannan uusiminen pienentäisi haitallisten aineiden päästöjä tehokkaasti, ja romutuspalkkion käyttöönotto moottoripyörille mahdollistaisi sen.
    Samalla turvallisuus parantuisi merkittävästi abs-jarrujen ja muiden modernien turvajärjestelmien myötä”


    Nyt jos joku ystävällisesti kertoisi, että mitä nämä "muut modernit turvajärjestelmät" mahtavat oikein olla?


    ....ttu!.. Onko ne nyt Smotossakin mennyt aivan sekaisin!

    Harrastamistahan moottoripyöräily pääosin on (paitsi homosohvien osalta) ja se rakentamisen kautta tapahtuva harrastaminen kohdistuu valtaosaltaan vähän iäkkäämpiin pyöriin.

     
    minski, Nikuzai ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Aika typerää. Miksei vaan alenna uusien moottoripyörien veroa? Köyhillä ei saa olla varaa käytettyihin moottoripyöriin?

    Moottoripyörät lienee muutenki joku promilleluokan jos sitäkään suomen kokonaispäästöistä.

    Kaimma joku kai mykkäsen kaltanen pölvästi alkaa ajamaan tämmästäkin täysillä...
     
    minski, palontie ja xarper tykkäävät tästä.
  5. fennia

    fennia Gearhead

    ABS:kin on vähän 2 piippujen juttu. Joskus voi tulla sellanen tilanne et paras ratkaisu välttää kuolema on kaataa pyörä nurin. On ABS:n kanssa hieman haastavaa. Päästösyillä ei kyllä myöskään voi millään tavoin perustella vanhojen pyörien romutusta.
     
    mopperi1970, palontie, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Hyvä likat. Jos ite joskus olisin pyörää vaihtamassa/toista ostamassa niin nykyistä vanhempaa hakisin.:rolleyes:

    Nimimerkillä vanha paska on parempi kun uusi paska.
     
    ImpJay, Rotten, minski ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Fakta on kuitenkin se, että suomen moottoripyöräliikenteen päästöt ovat iso osa ilmastonmuutosta.
     
    Inlinee, Rotten, minski ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kaikkien pitää ottaa osaa talkoisiin.
     
    Inlinee, Nikuzai, Jussi289 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Työpaikoilla ym törmänny näihin nykyajan perus moottoripyöräilijöihin ja en yhtään ihmettele jos tällaisten yhdistys alkaisi lobbaamaan kieltoa saastuttaville ja vaarallisille vanhoille mp:lle. Tankkaus on näille vaativin huoltotoimenpide. Öljyjä ei varmasti katsota huoltojen välillä.
     
    minski, palontie, onoff road ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. darpen

    darpen Gearhead

    Hauskoja keskusteluja noiden kanssa saa bensamittarilla tai kahvilla.
    Ei ne tahdo ymmärtää kun sanoo ettei pysty ajamaan ku 90km/h kun muuten putoo kyydistä. Tai että pisin yhtäjaksoinen matka on 60km ku penkki on niin epämukava.
    Mutta toi muutos tosiaan toimii noilla jotka vaihtaa pyörän ennen takuun loppumista. Ei ne käsitä kuinka paljon fiilistä voi saada jostain 70-luvun laitteesta mikä ei kulje, ei pysähdy, tärisee helvetisti ja jonka ajoasento alkaa puuduttaa heti kun pääsee pihalta tielle.
     
    Inlinee, 12345678910, Rotten ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Aivan keskeinen tekijä.
     
    Jussi289 ja sdfsd tykkäävät tästä.
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Paitsi Amerikan, Aasian ja ryssien.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Otan osaa kakstshtisellani päästämällä putkesta palamattomana hiilivetynä enemmän ulos ja vähemmän haitallista co2.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tuli mieleen oma viime kesänen reissu. Oliko 130 kilsaa määränpäähän, aattelin että ajan tunnissa ton matkan eli otan 130 matkavauhdiksi.

    Ajoinko 20 vai 30 kilsaa ja oli pakko luovuttaa ja himmata 110 tienoille, ei riittäny enää voimat käsissä pitämään itseä mpn selässä...
     
  15. minski

    minski Gearhead

  16. rb

    rb Double Gearhead

     
    Marklin ja sdfsd tykkäävät tästä.
  17. darpen

    darpen Gearhead

    Oli pakko kaivella historiaa kun häiritsee tällaset älyttömät suunnitelmat.
    Pari vuotta sitten kun toi oli ekaa kertaa tapetilla Teknisen kaupan liiton Mp-jaoksen eli moottoripyörämaahantuojien puheenjohtaja Mikko Summa sanoi näin;

    – Kymmenessä vuodessa on moottoripyöräalalla tapahtunut hurjaa kehitystä sekä päästöjen hallinnan että elektroniikan osalta. Kaikki merkittävä ajonhallintaelektroniikka, kuten ABS-jarrut, sutimisenestot, keulimisenestot, ajonvakautusjärjestelmät, elektronisesti säätyvät alustat, yhdistetyt jarrujärjestelmät, kaarre-ABS jne. on esitelty viimeisen kymmenen vuoden aikana.

    – Myös moottoreiden tekniikka on kehittynyt. Esimerkiksi päästöjen osalta on menty jo kaksi luokitusta eteenpäin. 10 vuotta sitten luokka oli 2, nyt se on Euro 4. Tämä todistaa sen, että argumentointi moottoripyörien romutuspalkkion osalta voidaan käydä aivan samoihin asioihin vedoten kuin autojenkin osalta.

    Eli käyttäjän turvallisuus ja päästöt on nyt taas "se" juttu.
    Itte en ymmärrä noita ajonvakautuksia ja lukkiutumattomia jarruja, kun motoristin kuolemaan johtaneet tilanteet on melkein aina johtunut ulkopuolisesta syystä(auto kolmion takaa eteen) tai ajotaitojen yliarvionnista(liian suuri tilannenopeus).
    Katotaan miten ton kanssa käy...
     
    cb125twin tykkää tästä.
  18. darpen

    darpen Gearhead

    Mulla on vakioreissu Kouvola-Lappeenranta jotain alle 90km. Muutama vuosi sitten se vaati pysähdyksen puolivälissä kun ulkonäkö meni käytännöllisyden ohi.
    Nykyään voi penkin muutoksen jälkeen onneksi ajaa ton matkan putkeen.
     
  19. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Huonot renkaat voi olla uudehkossakin pyörässä
     
  20. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Vanhat satapiikit poistuu tehokkaasti, jos ne käy romutuspalkkiosta uudelle homosohvalle.
     

Kerro tästä muillekin!