Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Niin siis se PDM-poksi ohjaa sen sähköisen pumpun säätöjä. Se tarvitaan. Sitten tarvitaan se PDM:ää ohjaava ecu sieltä hanskalokeron takaa... Siellä se kaikki äly on, PDM hoitaa vaan signaalien vahvistuksen pumpun solenoideille, yksinään se ei osaa hommiansa hoitaa.
    Sitä en tiedä vaatiiko tuo ecu toimiakseen mittariston kaveriksi? Minusta ei.

    Pumppu on jakopäänkopassa kiinni, ei lohkossa. Jos ei muuten niin jakopäänkopan vaihtamalla pumput käy ristiin.
    Minusta nuo suutinputket on samat molemmissa, jos ei sitten pumpun pään kierteissä ole eroja.
    6.2:sen suutinrungot on muistaakseni pidemmät. Onko suutinputket samalla ~sentin lyhyemmät.
     
    Catrik tykkää tästä.
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Putkissa on eroa:
    Liitännät pumpussa on eri halkaisijalla, mutta en uskalla sanoa onko sähköpumpun ja mekaanisen ero, vai 6.2 ja 6.5 ero.o_O

    Mulla oli mekaaninen Hummerin pumppu 6.5:n päällä ja sen tilalle meni sähköpumppu heittämällä. o_O 6.2 suutinputkissa kuitenkin oli pumpun pää pienemmällä halkaisijalla.

    Jakopään kiinnitys on pumpuissa sama, eli sieltä ovat täysin vaihtokelpoiset.
     
  3. tst

    tst Gearhead

    No eihän niitä mihinkään saanu ruuvarilla liikkumaan, meneeköhän kilpi vtuiksi jos poraan siihen isomman reiän josta ehkä pihdeillä sais ruuvattua / induktiolla lämpöä?
     
  4. zuinula

    zuinula Gearhead

    Eikö siihen pääse kivasti käsiksi, kun ottaa rummun pois vai sekö juuri on murhe?
     
  5. tst

    tst Gearhead

    Sekin, eikä se muuta tarvittisi kuin säätöä kun ei noilla osilla hirveästi ole ajettu mutta säätö vaan ei oo pelannu
     
  6. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Jos on se versio, jossa ei tarvi napaa irrottaa että rummum saa irti, niin mielummin kyllä ite irrottaisin rummut kuin rupeisin kilpee poraan.

    Edit:
    Samalla pääsis putsaan ja voiteleen sen säätörullanki
     
  7. tst

    tst Gearhead

    Tuossa pitää napakin irrottaa
     
  8. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    No sitten ymmärrän, että sitä haluaa välttää.
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Mikäs olis raadin mielipide kansinahoista, muistan kuulleeni että joku merkki olis ollut "big no, no". Harkitsin cometickia mut on aika suolainen hinta.
     
  10. tst

    tst Gearhead

    Se olikin tuosta käsijarruvaijerin päästä se kilpeen tuleva putkenpätkä kateissa ja vaijerin kuori painunut kilven reiästä sisään joka ainakin käsijarrun puuttumisen selittää.
    Ei kellään sitä putkenpätkää tai holkkia mikälie, sattuisi olla jäänyt vaikka vanhasta vaijerista niin ei tarttisi ruveta tekemään?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Holkkejahan saa puristettavia kaupasta esim sähköjohtojen liitosholkkeja (en puhu nyt abikoista)
     
  12. tst

    tst Gearhead

  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Sen rummun irroitus on 10min homma.:eek:
    Vetarin ruuvit auki, pyörä pois, navan lukitus-/säätömutterit auki, rumpu ja napa syliin.. Älä jää alle! Se painaa vähän enemmän kuin peltirummut..:confused::D

    Ton homman jälkeen sulla on esteetön pääsy kaikkiin jarrukamoihin ja homma alkaa roilottaa. Mitään ei jää arvailun varaan..
    Itse en miettisi hetkeäkään otanko rummun ja navan pois, jos jotain olis jarrussa vialla.o_O
     
    wilburi ja zuinula tykkäävät tästä.
  14. tst

    tst Gearhead

    Ehkä seuraavaan katsastukseen laitetaan kaikki uutta, tähän meni yksi halkaistu prikka.
     
    Gary Grand ja wilburi tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nopeella googlauksella: jatkohytillinen c1500 lyhyellä lavalla on n 5.3m pitkä mutta akseväli on n 25cm pidempi kuin normihyttisessä ja pitkälavaisessa. Onko näin?
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    On.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikähän ollut syy akselivälin pidentämiseen?
     
  18. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Paljo tossa on akseliväli?
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    131.5 in (3,340 mm)
    141.5 in (3,594 mm)

    Ylempi käaittääkseni lyhyt hytti pitkä lava ja alempi jatkohytti lyhyt lava. 3950mm olis sitten hytti ja lava pitkänä.
     
  20. Mercury

    Mercury Gearhead

    Veikkaan että jatkohytti pidentää autoa enemmän kuin pitempi lava.
    Eli kokonaispituuden mukaan kasvaa akseliväli..?
    Ja terveisiä tänne!
    En oo tainnu käyvä sen jäläkeen ku pääsin Detroittilaisesta erroon..:p
     

Kerro tästä muillekin!