Kemppi MinarcMig Evo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja 1purehell, 15.12.2019.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tuo vetävä olikin jos on rahaa, onnistuu kyllä normi vehkeillä ihan hyvin! Se vaan antaa vähän enemmän anteeksi, suolen kuntoa ja kaapelin mutkia!
    Harvemmassa paikassa oon niitä nähny, ite kerran kokeillut!
    Muuten aluhommat en mitenkään mahdottoman paljon, perus lanka koneilla tai tigillä.
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    niin, mikä lie se nopeasti, viis kiloo?
    silläkin liimailee autopeltejä työkseenkin aika pitkään, pääasia että lanka kulkee vähä hankalissakin asennoissa,
    satunnaiselta harrastepohjalta 5 kilon kerä ehtii sekin ruostua pilalle ennenku loppuu.

    soon sit ihan eri hommaa ku täytehitsataan jottaan roottoria/teriä ja lankaa sulaa viis kiloo tunnissa
     
    Muokattu: 16.12.2019
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mulla tais paraimmillaan mennä vajaassa vuodessa 15kg rulla mikkilankaa :oops:
     
    wilburi, Jussi289 ja Vermilion tykkäävät tästä.
  4. El 60

    El 60 Gearhead

    Ekat 30v. kun räkinny koneilla missä on 2 nappia .. ja molemmissa asteikko 1-10 niin ottaa aikansa kunnes tottuu näihin digi digi vehkeisiin.
     
    wilburi, DX ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Tuli repästyä ja haettua evo 200. Yhden penkin rungon sillä hitsailin kokeeks kasaan. Ei o aikoihin tullu hitsailtua ja muutenkaan mikään ammattilainen en oo mut ei voi kyl moittia. Hieno tehä jotain kun konetta on helppo käyttää. Joulun jälkeen pitäs alkaa yhtä autoo pellittään. Ja muutama muu odottaa vuoroonsa et eiköhän toi Kemppi tu pian tutuks.
     
    Kustom STW, 1purehell, Rotten ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Anna mennä sit! Ei tuo konkurssia tuo, kokeilu! Voi hyvässä lykyssä kestää vaikka kuinka kauan!
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Evo 170 lähti tilaukseen! 999,00 jäi rahteineen hinnaksi.
     
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mie oon hyvä neuvvoo, mistää mitään tiiä, enkä täällä ammattilaisten seassa tiiä mitä räpiköin! :oops:
    Velipoika löyti miulle paidan:D
    [​IMG]
     
    jarona, Inlinee, Belve67 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. DX

    DX Double Gearhead

    kyllä, on sekä ammattilaisia, että meitä tosielämän ammattilaisia, vaan oli miten oli,
    niin tarina ainakin pitää
     
    wilburi ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. MTL1

    MTL1 1st gear

    Joo kovimmat äijät hitsaa vaik kalapuikolla silakoita kivee jos kingis puikot on loppu:poff:
     
    wilburi, Rotten, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Meinasin kans 170 mut en viittiny sitä reilua 200e säästää aattelin et alkaa joskus harmittaa.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse kanssa ostin ton 200, koska hinta ero 170 on niin pieni.
    200 on myös noi automaattisäädöt yms mitkä sopii amatöörille paremmin.
     
  13. El 60

    El 60 Gearhead

    Mun evo170 on nyt 4v. vanha.. ei valittamista. Täytys kirjotella ylös noi perus asetukset eri paksusille pelleille ja tulppahitseille. Ei meinaa jäädä muistiin ku tykkään tiggailla enemmän. Joku Evo200 omistaja vois laittaa mulle arvoja mitä kone tarjoo 0.7 ja 1.0 pellille 0.6 ja 0.8 langoilla. Voisin mielenkiinnosta vertailla.
     
    Muokattu: 18.12.2019
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Pitää muistaa valita oikea materiaali hitasin rauta asetuksella hapista just päivä sitten räki ihan sairaasti. Kun vaihto SS materiaalia räkiminen loppu! Jotain eroa? Kaasua vähemmän vai mitä?
     
  15. El 60

    El 60 Gearhead

    En oo mig /mag hitsannu kirkasta.. luulen että tarvii Argon kaasun tai enemmän argonia sisältävän seoksen.
    Niin oliko se nyt mig vai mag :)
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    meillä aika tuoreita kempin jäähytettyjä hitsuuasemia pari vain hieman eri-ikästä töimaalla, itteeni manuaalisäätöihin tottuneena häirinnyt, ettei se penteleen kone suostu noita automaattiasetuksella kertomaan sillä osaamisella mitä oon ilman mitään manuaaleja ja perehdytystä/oma-aikasta tutustumista koneita räplänny.

    siks hitsaan niillä mahdollisimman manuaalisesti, sillon kone tekee enimmäkseen sen mitä haluan sen tekevän, enkä jää niin pimentoon, että mitähän se nytkin mahtaa tehä.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  17. DX

    DX Double Gearhead

    automaatin ideahan on se, että se sallii hitsuussa enempi perseilyä, kuten langan syöttökulman, kuljetuksen ja kolvin etäisyyden variointia tuottaakseen silti mahdollisimman tasalaatuista saumaa.
    itellä kumminkin hitsuu perustuu aika pitkälti siihen, että ilman pedaaleja noilla voi lennosta säätää muuttuvien olosuhdeiden mukaan, ku ei se kohde kentällä oo juur koskaan etukäteen suunniteltavissa olevaa tasalaatua,
    esmes asento maapallon napaan nähden, rako ja puhtauskin vaihtelee, niin pitää lennosta improvisoida sellastakin mihin automatiikka ei voi pystyä ilman 3d mallia ja reaaliaikasta seurantaa hitsattavasta kohteesta, silti se yrittää,
    jollon tollanen automatiikka kenttärymyolosuhteissa osaa olla jopa vihollinen
     
    1purehell, Rotten, El 60 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei pelkästään kentällä, vaan ihan sama ku uusissa "ajoneuvoissa". Kun osaat ja sulla on tapas tehä joku asia, niin ei siihen perkele tarvita ketään korjaamaan sun valintaas.
    Voihan ne olla helppoja jossain tilanteessa, mutta kyllä minä odotan, että kone tekee just niinku sen pitää tehä näillä nuppien asennoilla. Ei käy autossakaan toivomuspoljin ja rupisevat jarrut, ne vaan sekottaa ajamisen.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Kyllä ainakin tuo esabin invertteri mag säätää aika hyvin sillä automaatilla kun laittaa levyn vahvuuden, siinähän on joku plus ja miinus säätö vielä.
     
  20. El 60

    El 60 Gearhead

    DX on ytimessä. Käyttisrottelon katsastus heppaukset.. hitsauksesta kaukana mutta sitä näillä suurinosa varmaan tekee. Vaikka 170evossa ei oo noita esi asetuksia niin jo pelkkä itsestään säätyvä virta meinaa välillä hatuttaa.
     
    Muokattu: 19.12.2019
    DX tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!