Mopar 318 -> 390 stroker

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 68SS, 22.12.2019.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tämä painaa monessa tapauksessa paljon enemmän kuin se että paljonko tehoa saa irti. Vaikka ei olisikaan museoauto. Digitaalimoottori ei hivele silmiä pellin alla :D
     
    PPRCuda, ImpJay, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tai 3k€:lla 295 netto-hp vakiokone ylivaihdelaatikolla. Takuulla!
     
    xarper tykkää tästä.
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo Magnumin "beer keg" pellin alla EI istu oikeen mihinkään museopeliin..:odeek: :odroll:
     
    xarper tykkää tästä.
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä just möin uuden just tehdyn moparimoottorin lootineen 8000:lla, siit irtos 471 hevosvoimaa. Normilässykäst ei sellasta tehoa ihan helpolla saa.

    Magnum kansien muutos LA: imusarjalle vei kotityökaluilla muutaman tunnin.

    Nois perinteisis moteissa tuppaa olee vahvempi alavääntö ku näis tuoreemmissa.
     
    Muokattu: 28.12.2019
    68corvette ja Lasse73 tykkäävät tästä.
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos pitäis tehdä tekniikkaswappi konsernin ulkopuolelta niin mielummin 2jz tai vaikka m113, halvempia ja tehokkaampia kuin LM7, jos nyt se on joku peruste.
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    2000-luvun letukan imusarja istuu museomopariin ku sialle rusetti?
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  7. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Aina voi kaasaroida :) mut ei se viisainta ehkä ole. Siistejä aftermarket imusarjoja saa noihin tai joku fitechin/holley tbi.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kivasti potkua.. Kelpaisi mullekin, mutta hintaa olis 5k€ liikaa mun budjetille..
    Museo?
    Tää mun Mopar on pelastettu museoinnilta sillä hetkellä kun edellinen omistaja otti mun Capricen vaihdossa..

    [​IMG]

    Sopii!
    Ainakin kuskille..
     
    Inlinee, Herje ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Bowtie tosiaan sopii joillekin.
     
    tooke ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  10. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Tuli taas hommattuun lisää kalustoo.. Uudessa hankinnassa on 318 magnum.
    Täytyy kattoo mitä sen kans keksis.
    Sopiiko noi la:n stroukkikitit magnumin lohkoon?
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Turbo :)
     
    xarper ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  12. guru

    guru Gearhead

    sekakäyttäjä?
     
    SK-, Gary Grand ja xarper tykkäävät tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Hyvin todistit just mitä kirjotin, kiitos. Todnäk alkaa 1 se todellinen kustanne mitä tommoseen moottoriin ja lootaan menny rahaa.
    Veikkaan että tohoon omaan menee just ja just ehkä se 5k max kokonaan ja tolla ahtimella nyt ei yli 800hp hirveesti mennä joten 700+ semmonen realistinen tavote enskesälle.
     
  14. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Tuollaista on aina helppo huudella etukäteen , tuu sitten penkkilappujen ja kuittien kanssa kertomaan kun se 700hv kone on keulilla ja ajossa.
     
    Gary Grand, Herje, xarper ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh pakko viimestään Track Weekille et pääsee ajaa sitä.
    Ajossa pitää olla kyl kauan ennen sitä jo, talvirenkaatki alla vielä...
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei ala 1:llä. Eikä sun lopputulema 5:llä jos oikeesti lasket siihen kaiken etkä jatka itsepetostasi. Mut toi siis oli vapari. Imusarja makso 650$, tuli konttirahdilla. Kaasari oli normi 3310 holley 750 vacuumi, sain sen ilmaseks. Pakosarjat SRT8:n, sain ilmaseks. Sytkä MSD6, johtoineen vajaa tonni. Remppaosat Rock autosta samoin ylikoko venttiilit, 500€. Tulpat 50€, Kansista milli veke ja venatyöt, olikohan 600€. Öljyt, suodattimet, bensa, 100€. Dyno 500. Nokka, jouset, jakopää, sain työtä vastaan. Aihion sain ilmaseks työtä vastaan, öljypohjan tein ite, loota tuli aihion mukana ja se oli just tehty by me. Jos oikein laskin seteleitä kulu 2300 edestä. Yli jäi orkkis ruiskuimari suuttimineen ja läppärunkoineen ja Bouchillon peroformancen retrofit ruiskuohjain piuhasarjoineen.
     
    Inlinee ja C-Body Polara tykkäävät tästä.
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mä oon aina ollu kova metästelemään edullisia/halpoja asiallisia osia, mutta sä pääset kasailemaan ilmasista ja työtä vastaan vaihdetuista osista koneita..:eek:o_O Silti tulee pirun kalliiksi rakentaa kunnolla.:confused:
    Sulla ei ollu tuossa itsepetosta mukana? Minkä arvoiseksi lasket työn, jolla minä saisin vastaavan koneen ja lootan aihioksi? Ei ole mulle vielä moisia tarjottu, niin joutuisin rahalla ostamaan.. Hintalappu?

    Tuossa edellähän se syy on mun kohdalla, miksi ei rakennettuja koneita juuri autoissa ole. Paljon halvemmalla pääsee kun ottaa vakiotekniikan nyky-GM:stä ja sitten kun raha alkaa kasvaa taas puissa, niin voi vaikka ahtaa sen maltillisesti. -> Pysyy koossa ja saa nautiskella ajamisestakin.

    Pelkkä imari 650$ !?! :confused: Tulee halvemmaksi pitää tehtaan ruisku ja teettää vieraalla johtosarjan ja ohjelmoinnin muutokset. No, johtosarjan muutokset onnistuu itseltäkin, niin taitaa jäädä halvemmaksi.. Softan kanssa alan pelata myöhemmin, jos mielenkiintoa löytyy..

    Mutta joo..
    Vauhti maksaa, kuinka kovaa pitää päästä?
    Eihän nuo samalla viivalla ole missään suhteessa. Laitettu SBM ja joku vakio LM7.. Toinen on käyttömoottori ja toinen laitettu, siitähän se hintaero tulee. :p
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei tos ollu kyse siitä et pitäis päästä halvalla, vaan tehdä juttu oman vision mukaan. Kaasariversio oli nimenomaan tossa se pointti, katu-uskottava paketti ja kun kokemusta ei ollut ni kattoo mitä tollasesta olis pienellä vaivalla irrotettavissa. Ja olihan siinä.

    Ne ruiskukamat on edelleen olemassa ja siit saa ne joku sopivasti joka haikailee tollasta alkupään gen 3 hemiä vanhempaan koriin.




    Seuraava projektikin on vähän vastaava, kysees on kyl koko auton stage 1 versio ja vois huvikseen vaik haastaa Xarperin ens kesänä sillee et koko auton rakentamiseen 440 motilla on mennyt vähemmän rahaa ku mitä uppoo siihen lässykkäään. Seuraavaan vaiheeseen menee sit vähän enempi...
     
    Muokattu: 11.2.2020
    Herje tykkää tästä.
  19. Keme

    Keme Gearhead

    Oliha tos hetki sit valmis lm7+ahdin kombo kaikkine hiluineen kaupan 6500e. Luulen, et siihen löytää askin 1500 eurolla ja voimaakin on ainakin 480hp.
     
    Gary Grand ja xarper tykkäävät tästä.
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No luulis et se olis jo kii.
     

Kerro tästä muillekin!