Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Sama vika. Olen vaihtanut kaiken, poislukien tehostimen letkut. Lisäksi ohjauskulmat on säädetty noin 20 kertaa. Redlinet kokeiltu, jne. Hivenen on auttanut, mutta ei paljoa. Ei tahdo palauttaa ja muutoinkin on surkea tehostus.

    Yksi erikoinen vika noissa on, eli haitarikumi tulipellissä rattiaksen päällä. Joissain on käytetty vaseliinia, joka jämähtää kiinni. Erityisesti kylmänä ekalla ratinkäännöllä pistää vastaan. Mutta se on myös vaihdettu, kuten kirjoitin. Eri vaseliineja kokeilin ja nyt kumi luistaa kuten kuuluu. Jossain vaiheessa laiton halvat pallonivelet alle ja silloin ohjaus vasta jäykäksi meni.

    Mielenkiinnolla kuulisin missä vika, vai vaihdanko ne ainoa alkuperäiset osat, eli tehostimen letkut?
     
  2. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Toi kuulostaa juuri sille vialle mikä mulla on. Mitä vaseliinia käytit että ei jumittanut?
     
  3. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Mä vaihdoin koko kumin ja sitten käytin useampaa liukastetta mitä tallin purkeista löytyi. En nyt muista mitä kaikkea, mutta lähes jokainen alkoi jossain vaiheessa jumittamaan. Olisiko nyt jotain silikonia vai vaselinia, mikä lopulta toimii. En valitettavasti muista, mutta tehtaan korjausnumerolla tuo vika löytyy ja siinä ohjeessa on kerrottu joku rasva, mitä saa marmorolta ostaa.

    Tuolla tavalla sai aamun ratinkäänön paremmaksi, kun ei kanittanut vastaan. Mutta ei sillä surkean sekä jäykän ohjauksen ongelmaa saanut pois.
     
  4. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Onkohan toi enemmän ominaisuus kun vika, tosin ärsyttävä sellainen. Mulla monissa mersuissa ollut sama ja nykyisessä 300c samaa jäykkyyttä. Vaikea uskoa, että joku läpivientikumi niin jäykistäisi?? Itse aattelin kanssa joku pvä vaihtaa redlinet tehostajana, saa nähdä miten vaikuttaa. Nyt ollut n - 5c ei nyt vielä kovin jäykkä, mutta tuntuu jos olis - 20c pyöriis ratti ollenkaan :D Mielenkiintoista onko joku tän oikein ratkassu ratkassu!?
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ei se kumi koko aikaa vastustele vaan kun kylmänä liikkeelle lähtee ja ekan kerran rattia kääntää. Ilmeisesti kumi/vaseliini jämähtää rattiakselin päälle ja irtoaa kun rattia kääntää.

    Se on eri asia mikä mersumaisen konservatiivisen ohjauksen aiheuttaa. Mutta ehkä asia on ollut tehtaalla tiedossa, kun ovat sen verran suuren ratin asentaneet.
     
    Bukero tykkää tästä.
  6. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulla oli -07 hemi ja siinä oli höyhenen kevyt ohjaus. Liekkö dieselissä sama tehostimen pumppu. Jos ei pumpun hihna luista niin erikokoista siimapyörää pumpun päähän.
     
  7. Bukero

    Bukero Gearhead

    just kävin kurkkimassa oisko sama pumputin crd:ssä kuin heimossa, mutta eipä tuon merssukoneisen pumppua nää...kun vähän hihnapyörää.
    hemissähän se on siinä esillä kuin "pässin otassa"
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  8. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Ongelma vaan kuin ilmenee pakkasilla, muuten ihan ok ohjaus ja hihna ja kiristin mulla uusia. Ei se oikein riittämättömästä paineestakaan voi olla.
     
  9. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Onko joku muu vaihtanut ohjausakselin joka tulee hammastangon ja ohjauspylvään väliin? Se jossa on ristinivel ja kumi/akselin pätkä. Tilasin rock autosta kyseisen osan, mutta ylläri, että siinäkin luki origin china. Osa sopi, mutta siinä ei ollut sellaista muovista helaa mihin läpivientikumi pitäisi kiinnittyä. Helan sai juuri ja juuri venytettyä vanhasta akselista paikoilleen, mutta ei ehkä ihan bueno.. Vai onko se joskus asennettu väärin? Pitäisikö se muovinen hela olla akselin kiinnytys pultin yläpuolella? Ketään törmännyt vastaavaan ongelmaan? Vaihdoin myös red linet ohjaustehostajaan, saa nähdä vaikuttaako ohjauksen jäykkyyteen pakkasilla. Sen huomasin kun nosturilla pyörät ilmassa käänsi rattia ilman, että auto käy niin ohjaus on aika jäykkä käännellä, joten liekö sitten ihan ominaisuus.
     
    Muokattu: 29.11.2019
  10. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Moi pitkästä aikaa..40 000 lähes huoletonta kilometriä takana ja nyt tuli hylky katsastuksessa..
    Isoin onkelma on 5.3.3 poikittainen tukivarsi..takana ulompi..poikittaisylätukivarren ulompi pusla..molemmin puolin. Alumiininen tukivarsi(04743241AA)..pystyykö/onko kukaan vaihtanut pelkkää puslaa..onnistuuko kotiverstaalla..koko varsi näyttäs maksavan esim. Koskisella n.170€..
    Mahtavaa alkavaa vuotta 2020 kaikille
     
  11. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Eli meinaatko tuota EP7276 puslaa? Nuita ei taida kumisina irto-osina saada eli joko uretaanista tilalle tai sitten koko varsi vaihtoon.

    Saksasta saa koko taka-akselin sarjan 200€ kotiinkannettuna.

    https://www.ebay.com/itm/Transverse...098735?hash=item48cef96f2f:g:YWAAAOSw3gJZJAm~


    [​IMG]
     
    rysleri67 ja eilhik tykkäävät tästä.
  12. mopar72

    mopar72 Gearhead

    Saitkos selvää vai osaisiko joku kertoo että mihin kohtaan sen muovihelan pitäisi asettua? Mulla se liikkuu monta senttiä ylös alas? Olisiko se syy kun liikkeelle lähtiessä ahdistaa?
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mä laitoin ton ep7276 puslan tilalle jonkun Mersun vastaavan. Sen holkin halkaisija oli kyllä hivenen isompi, et joutu sorvilla vähän ohentamaan. Työvara riitti juuri ja juuri. Hintaa niille parille puslalle tuli muistaakseni alle 20€...
     
    rysleri67 tykkää tästä.
  14. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Uloimmat puslat saa vaihdettua käsipuristimella tai vastaavalla. Tosin vanha on jumissa, joten joko voimaa tai viilaa käyttäen.

    Jos siempiä vaihtaa, niin sitten on useimmissa varsissa isompi jumppa. Yleensä koko kelkka irti.

    Ja alumiini- sekä rautatukivarsissa on eri puslien mitat. Ota luku ylös ja katsele netin ihmeellistä maailmaa. Irtopusla voi löytyä sitä kautta.
     
    rysleri67 tykkää tästä.
  15. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    WWE
    Juurikin tuo pusla..vitsi kun ei ole tullut tilattua tuolta ulkomailta mittää koskaa..tähän jättää ei kyllä kerkeiskään..onko laatu kamaa.. pitää ottaa vanhat varret talteen ja korjata ajan kans.. kiitos kaikille vinkeistä.
     
  16. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Epäilen, että hela kuuluu sen ylemmän ristinivelen alapuolelle, koska omassa vanhassa osassa oli niin ja luulisin sen olevan alkup. Ei se hela kyllä sitä jäykkyyttä tee, sen verta hepponen se kuitenkin on. Itsellä ehkä parani kun vaihdoin Red linet, tosin ei täällä etelässä isompia pakkasia nyt ollutkaan.
     
    mopar72 tykkää tästä.
  17. juupa1

    juupa1 1st gear

    Nimarkilta pitäs löytyä.. nimark.fi

     
  18. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Asiasta kolmanteen. Mulla jäi tarpeettomaksi tuommoiset fiiberiledtakavalot 300C sedaniin. Hyväilisikö jonkun silmää? Nyt saisi 200€ lunastaa pois. Uudenveroiset. Alkuperäiset laatikot löytyy. Näyttäis Suomessa olevan neljänsatkun hujakoilla, Omista ei ole kuvaa liittää tähän kun en osaa, mutta tuossa linkki mistä omani ostin. Ei luonnollisesti E-hyväksyntää, mutta kolmen siipiruuvin vuoksi 5 min. homma vaihtaa alkuperäiset aina katsastuksen ajaksi.

    https://www.carid.com/2005-chrysler...s-2008966255.html?parentsubmodel[]=MODEL|300C
     
    Muokattu: 2.1.2020
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    Onko farkkuun myynnissä vastaavia takavaloja? Aika vähän itse löytänyt...
     
  20. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    Hiljaisessa myynnissä :D olisi -07 dieseli kolmesatanen. Sedan malli ja on monenlaista pientä laittoa ja yksi vähän isompi juttu. Lauantai iltana pamahti oikealta edestä kallistuksen vakajaan korvake. En ole katsonut repesikö rungosta vai hajosiko pelkkä korvake.

    Jarrulevyt ja -palat varmaan menee leimalle uusiksi ja yksi koiranluu ainakin. Radio ei toimi eikä parkkitutka, pimenivät samalla kertaa. Kuljettajan istuimessa nahkoissa "halkeamaa" Moottori/laatikko on tikissä ja auto muuten perussiisti ei juuri näkyviä lommoja tms. ajettu vain 254 tuhatta. Huoltokirja löytyy ja viimeiset 150 tonnia on höylätty 95% isolla tiellä työmatka-ajoa. Uuden alta nyt halvalla lähtee . Kysele yyveellä. Vaihdossa kävis harrastemopari tai sitten joku alle 10t kauppakassi vaimokkeelle. Rysyn saa käteisellä alle 6 tonnin. Sättiautoon en tätä viitsi laittaa koska...no kaikki tietää miksi ei.
     

Kerro tästä muillekin!