Chevy blazerist 1998

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Rampe92, 11.1.2019.

  1. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Hei muijalle hommattiin tossa viime vuonna tollanen jatkuvalla nelivedolla varustettu blazeri josta nyt hävinnyt neliveto.
    Alkuun sytytteli välillä 4 vedon vikavaloa mutta toimi välillä ihan hyvin mutta nyt ei pala mikään vikavalo mutta ei toimi neliveto kaan. Mistä kannattais vikaa lähteä tutkimaan. Menen kyllä nuo vikakoodit lukemaan tuttavan korjaamolle kun kerkiää jos sieltä selviää missä olis mahdollinen vika. Mutta jos löytyy ideoita nii antaa tulla. Voiko etuperä esim luistaa niin paljon että kun liukkaalla painaa kaasua nii tuntuu et ois vaa takaveto?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikähän jakoaski siinä on? Niitä on vissiin 5 erilaista.
     
  3. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Nyt en muista ulkoista mutta nyt on pelittänyt kun putsasin nuo liittimet olivat aika paskasia.
     
  4. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Anteeksi mutten tiennyt että Blazereita on jatkuvalla nelivedolla, kertoisitko mikä malli?
     
  5. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    1998 vuoden S10 blazer 4,3l AWD
     
  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Kiitos, minulla on joskus ollut 1997 ja 2000 malliset s10 blazerit ja niissä molemmissa oli napit
    joista sai valita nopean taka tai nelivedon sekä hitaan nelivedon ja jos oikein muistan tuossa
    uudemmassa oli auto 4 wd nappula, muttei kumpikaan niistä ollut jatkuva neliveto.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    1999 Blazerista hävis neliveto ja äsken pengoin syytä moiseen.
    Nelikolle kytkettäessä jää valo vilkkumaan merkiksi ettei kytkentää tapahtunut.
    Alipainekello ok, alipaineletkut NOT ok.
    [​IMG]

    Kuvassa ABSin kotelon päällä oleva letku oli toisesta päästään irti, eikä mistään löytynyt kurkistelemalla sille vastakappaletta.
    Pituutta alle 15cm, joten kaukana se ei ole.. Onko alettava purkamaan cruisen pökäle pois, että saa tilaa niin paljon että mahtuu muutakin kuin kaksi sormea tuonne väliin?

    Pari letkunpätkää jo vaihdoin kun olivat ihan riekaleina. Ei voi kuin ihmetellä miten nelikko on aiemmin voinut toimia..:odeek:

    Nyt kun tuon tulppasin, niin alkoi neliveto pelittämään. En vaan vielä ole keksinyt mitään toimintoa joka ei toimisi, vaikka letku ei ole kiinni..:odeek:

    Jollain muullakin sama ongelma:


    o_O
     
    Muokattu: 2.1.2020
  8. J.J

    J.J Gearhead

  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Näitä on ilmeisesti eri versioita. Olen nähnyt myynnissä sellaisia, jossa tekstissä sanottu olevan jatkuva neliveto.
     
    Muokattu: 2.1.2020
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Näkyypä olevan tosiaan erilaisia näppäinvirityksiäkin.
    Tuossa :pinup: Blazerissa on 4 nappia. Ylärivissä "AUTO 4WD" ja vieressä sitten pystyrivi 2WD-4WD-4WD Lo
    Sitten on se tavallisin jossa vaan tuo pystyrivi 2WD-4WD-4WD Lo

    Jatkuva nelikko olikin mulle ihan vieras vaihtoehto.:odeek: Onko se viskolla? Onko siinä hidas ja nopea alue?
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Sieltähän se alipainesäiliön kara löytyi ABSin telineen kiinnitysruuvin alta..

    En sitä tosin vieläkään ole nähnyt, mutta sain uuden letkun siihen kiinnitettyä.:confused:
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!