Se ainainen laturi!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Vermilion, 1.1.2020.

Tags:
  1. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tää on ruisku ja suurin tyhjäkäynti mitä pystyy säätämään on 1250rpm..... tehtaalta tullessaan tyhjäkäynti ollu noin 900rpm..... Alunperinhän tässä moottorissa pienin laturi ollu 55A kaasari mallissa. Mutta tässä on Hukkukipinä puola, tuplatut etu ja takavalot kaksi polttoainepumppua -044 ja AEM 400lph. KMS Ecu, tupla lämmitettävät lambdat ja yms pikku sähkö rojut radiot, takalasinlämmitys yms.
     
  2. 3964

    3964 3rd gear

    Pystytkö asettamaan tyhjäkäyti moottorin niin isolle startatessa et kierrokset kävis niin ylhäällä et laturi heräis ja tippuis sit tyhjäkäynnille.
     
  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Eips. tyhjäkäyntin ventiilin kun vetää 100% auki niin ei nouse yli 1200rpm....
    Tietenkin jos poraan reijän läppärunkoon mutta ei sitä saa sit tiputettua enään sinne alas missä kuuluu olla.

    https://kms.vankronenburg.nl/kms-producten/accessories/kms-idle-control-kit
    jos venttiilin ottaa pois kokonaan niin kierrokset lämpimänän noin 850-950. Ei siis vaikuta kauheesti. Kylmänä vähän helpottaa.
     
    Muokattu: 2.1.2020
  4. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Toi nyt oli tarkoitettu lähinnä piikiksi, että ei kai ruiskumoottori voi noin huonosti kylmänä toimia :). Jotain sille kannattais kyllä oikeastikin tehdä, jos autoa joutuu käyttämään paikallaan kunnes lämmöt on 70 asteessa.
    Varsinaiseen latausongelmaan vois koittaa toista (laadukkaampaa) jännitteensäädintä. Se ei ainakaan oo työläs kokeilu.
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Trailerilla jos veis AMW-martikaiselle ja jättis sinne + maksais 500€ niin varman sais säätöön.... isot suuttimet tekee säätämisestä hankalaa + E85 päälle vielä + viri nokka ja imusarjan aiheuttama alipainepulssivaihtelut. Bensalla se pelas vielä jotenkin kylmänä kaasun kanssa. Kuumanahan moottoria ei voi säätää silleen että sais kylmä säädöt kuntoon. Moottori lämpiää ehkä 2min niin paljon että sitä ei enään pysty seuraa missä mitäkin ja lambda on pimeänä noin 10sec käynnistyksestä vielä.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Avattaren vekotin on kulkenut raa’alla E85 viinalla vuodesta 2013. Tuossa on ollut sen aikaa omatekemä ruiskun ohjain ja muutamat muutkin ratkaisut ruiskutuksessa ovat suht omintakeisia. Tyhjäkäyntimoottoria ei ole ollut koskaan. Käyntiin tuo lähti kylmänäkin kohtuullisesti. Juju on ollut laskea imusarjaan vapaata polttoainetta ennen starttia. Ehkä joku 10 sekunnin tyhjäkäynnin annos esisuihkutuksena. Kääntö avaimesta ja käy. Siitä eteenkin päin syvimmän alipaineen ruiskutukset on rikastettu tosi paljon. Ei prosentteja, vaan tosi tukevasti. Rikastukset saa hylätä muutaman minuutin paikoillaan käynnin tai vaihtoehtoisesti muutaman sadan metrin ajon jälkeen. Viina ei höyrysty kylmänä, joten sitä pitää antaa runsaasti. HC mittauksen voi tehdä nenällä kauempaakin.

    Nyt Dartin on ruisku vaihtumassa kaupalliseen. Saas nähdä kuinka paljon siellä tulee uutta opittavaa.
     

Kerro tästä muillekin!