Mitä bongasit liikenteessä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Chevy-74, 8.9.2005.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mä olen sen verran kädetön kuski että nelikolla sais itsensä nopeesti liisteriin, takavedolla leikkiessä nopeudet pysyy vielä ”järkevänä” :rotfl:
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Riippunee paljon puhaltimesta. Ihan hyvin lämpöä jenkit on aina tuottaneet. Nopeiten silti tässäkin taloudessa toyota lämpeää kovillakin keleillä eikä infrapunalla katottuna jää pickupista kovin kauaksi ja cherokeen rökittää lämpöasteissa.
     
  3. grantorino

    grantorino Gearhead

    Väittäisin näin, sulla on lämppärin kenno tukossa jollei lämmintä tule sisään.
    Kun n. 15 litraa n. 90 asteista kuumaa vettä kiertää niin on ihme jollei lämmintä tule.
    Järjestelmän ilmaus myös auttaa asiaa.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    olen jo muutamaan kertaan sanonut ja voit itsekkin miettiä asiaa. Sulla joko ei lämpö johdu siihen veteen kunnolla, lämpö ei johdu lämppärin kennosta ilmaan, ilma ei löydä sisälle saakka tai vesi ei kierrä siellä missä sen pitäisi. Vesitiloja, veden kiertoa- ja lämpötilaa kennossa ei tietenkään missään nimessä kannata tarkastaa mutta jos vaihtaisi termarin vielä kertaalleen niin ehkä se sillä...
     
    Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kenno on huuhdottu joku aika takaperin molempiin suuntiin, ongelma on siinä että se vesi ei tunnu lämpeävän, kuten sanoin niin 15 kilsan ajon jälkeen pysty etusormea huljuttamaan jäähdyttäjässä, vesi ehkä 40-asteista... Uusi kenno on tosin odottamassa, ja täydellinen lämmityslaitteen tiivistesarja kaikkiin luukkuihin ja räppänöihin mitä lämppärissä nyt onkaan.
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ja sä tosiaan kuvittelet että en ole asian eteen mitään tehnyt? :rolleyes:
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    kyllä niitä vaan löytyy tosi kuumia 60 lukuisia. Itselle ei vaan satu koskaan :D

    Mut ajanu olen. Kyllä tulee oikeesti hiki:eek:
     
  8. grantorino

    grantorino Gearhead

    Mulla on slantissa 90 asteen termari ja kyllä lämpöä löytyy riittävästi.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Etpä vois varmaan enempää väärässä olla? Kannattais varmaan pitää huolta niistä autoista ni ne lämpiäiskin.
    Ei paljoo 2000 luvun romuissa, eteenkään diisseileissä enää hiki tuu pakkasilla.

    PS. Oma otanta -65 Barracuda, -68 Satellite ja -69 Impala joista kaikista huollettu lämmityslaitteet kunnolla ja hiki tulee jokaisessa kovemmillakin pakkasilla.
    Ennen sitä kaikki oli tyypillisiä "jääkaappeja lasit huurussa" niinku "kaikki jenkit nyt vaan on"
     
    Pertti K, Gary Grand, mikaa7146 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Miks pitäis hiki tullakaan? Automaatti AC pitää lämmön sopivana kesät talvet ;)
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    195F termarin mäkin tohon laitoin, ajatuksena että lämpö riittää, ei näytä riittävän :rotfl: AC Delco se muistaakseni oli, eipä näemmä ole hääviä laatua jos vuoden välein saa olla vaihtamassa
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Sulle on jostain tullut käsitys että en pidä? Vai tarkottaako sikapoljenta sitä huolenpitoa :rotfl: Voi se olla että lämmityslaite puhaltaa lämmintä, mutta korit on niin harvoja ja äänieristettä vähän että lämpö ei kestä sisällä, toisin kun näissä uudemmissa laitteissa.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ole mun auto jollon mun kuvitelmillani ei sinällään ole mitään merkitystä. Mut jo tossa kirjotelmassasi sulla olisi ratkaisun avaimet käsillä jos olet noi asiat jotenkin tolkullisin menetelmin todennut:
    Eli älä vaan tarkista niitä vesitiloja. Samalla tulisit tarkastaneeksi kansipahvin sekä kannen jotka voi myös aiheuttaa outoja lämpeemis ja vedenkierto-ongelmia rikkinäisenä...

    Esim. Lämppärin tiivistesarja ei auta mitään jos ongelma tosiaan on siinä ettei kenno lämpeä. Oletko todennu ettei kenno lämpeä?

    Tuntuu että on vaan ostettu kauheesti osia sen kummemmin miettimättä.
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Eli sun mielestä kannattais purkaa kansi pois vai? Moisen takia? No thanks... No eihän se kenno lämpeä jos vesi ei lämpeä :rotfl: Vaikeeta?

    Lämppärin moottori kiukutteli viime talven kovilla pakkasilla, ja totesin sen olevan loppusuoralla, totesin että samalla vaihtuu kenno (vaikka ei rikki olekaan) ja tiivisteet kun ei ne niin kalliita osia ole... Eipä tarvitse (toivottavasti) niihinkään kajota sitten jatkossa, eli kyllä nää on mietitty, kiitos vaan huolenpidosta.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Aattelin etten sekaannu tähän "vetoosi" kun et selvästikkään ole nyt kartalla. Monet uudet diesel ja pensakoneetkin ei häävisti lämpee ilman webastoa jollon on ihan sama kuinka hyvin eristetty kori on kun sinne ei lämpöä tule mistään. Tiiän kun olen noita webastovammasia ajanut ja toiminu asentajana. Äänieriste ei hirveemmin eristä, ilma toiminee niin uusissa kuin vanhoissakin pääeristeenä korissa.
     
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tai sitten olen, mutta sä (tapasi mukaan) luulet että en oo ja sä mukamas olet... Kyllä kaikenlaista rakkinetta on tullut ajeltua, ja saa olla tosi kova pakkanen että tommosessa tuoreessa dieselissä ei tarkene, viimeisimmissä mitä itsellä ollut ei edes webastot toimi ajon aikana ja kummasti vaan kopissa on lämmin. Ihan varmasti ne moninkertaiset äänieristeet katoissa ja lattioissa eristää, tai jos halutaan saivarrella niin ilmakerrokset näiden välissä, sama se lämpö pysyy kuitenkin paremmin korimittojen sisäpuolella. Näkeehän sen jo siitä että pakkasilla ei katolta lumi sula pois...
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tm talvitestejä ahkerasti lukien ei mitään kovin ihmeellistä ole 2000-luvun autojen lämpeäminen. Ei toki ollut kaikilla malleilla 80-luvullakaan mutta terävin kärki on leikkaantunut. Kaikissa pärjää ok mutta mitään supersaunoja ei suurin osa ole.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No juu älä vaan pura tai sen kummemmin vaivaa päätäs mistä veden lämpeemättömyys voisi johtua. Mistä sitten löytäsit puheenaiheita. Paree vaa vaihdella termareita.

    Mut oma on autosi, turha silti syyttää lämpymöksi tunnettua automallia kylmyydestä jos autossa on selvästi jokin vika. Tätä vikaa kun on jo vuostolkulla "metsästetty"?
     
    Muokattu: 6.1.2020
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nonii tätä tarkotin.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Jos sulla ei näpit pala ilmasuuttimilla ni jotai pielessä.
     
    mikaa7146 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!