Mudracer- Rymättylän Joe?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 20-187-871KCE0037, 5.1.2020.

  1. grantorino

    grantorino Gearhead

    Tuo TH2004R on GM heikoinpia laatikoita, niitä hajosi jatkuvasti -80-90 luvullakin, en ihmettele yhtään jollei kestä virimoottorin jatkeena kun ei ne vakiolaitteissakaan kestäneet.
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kyllähän tuon th200r4 laatikon saa kestämään kun sinne ne muutaman herkät osat vaihdetaan. Jenkeissä tekevät +1000hp kestäviä tai ainakin lupauksissa...

    Ja jos asiakas kyselee 750hp kestävää askia niin kyllä siinä vaiheessa osataan jo sanoa että ei onnistu tehdä jos niin on tiettyjen laatikoiden kohdalla.
     
  3. Tired

    Tired Gearhead

    Halvalla saa joskus hyvän? Mikset tuolla tietotaidolla rakenna jo itse laatikoitasi?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Samaa mietin. Tuohan käy jo melkeen mainoksesta.
     
    Custom_Rod, palontie ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  5. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mikä siinä on niin hankalaa että vihjaillaan sitä ja tätä, eikä saada sanottua suoraan mistä tässä oikein on kyse.
    Kuitenkin kaikki julkisuus on hyvästä sanoi joku joskus aikoinaan.
    Uskon kuitenkin vahvasti että täydellisyyteen ei pääse kukaan ja harrastajien parissa on aika vahva konsensus siitä mistä ne järkevästi hinnoitellut ja kestävät laatikot tulee.
    Toivotaan että Mudis jatkaa tiellään ja myös jakaa myös sitä tietämystään näistä tälläkin foorumilla kuten ennenkin. Ja miksei jatkaiskaan.

    Yksi syy-seuraus juttu:
    Onko auton muu voimalinja päivitetty vastaamaan kasvanutta tehoa vetäville pyörille asti. Välykset yms. Laatikon jälkeen ei tarvi esim. kaksista vetopyörästön välystä olla, kun sillä saa aikaan sen sortin iskuja, että mikään paikka ei niitä vahvistettunakaan kestä. Erityisesti jos niitä välyksiä ei oteta hallitusti pois ennen ruoskimista.
    Se paikan vaihto kipeään hampaaseen ei koskaan auta jos juuri jää hoitamatta.
    Jyst my 5c. Mä näistä oikeesti mitään tiedä, enkä sen syvällisemmin osaa sanoa.
     
    sdfsd, Custom_Rod, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ensimmäinen epäjatkuvuuskohta on kertojan tarinan ykkösosassa. Vaihteistokorjaaja ei ole tarjonnut omaa laatikkoaan asiakkaalle, vaan asiakkaan on pitänyt toimittaa omansa laittoon. Ihan samallatavoin mulla kävi 904:n turbiinin kanssa. Sitten se mun aihio, tiesin itse alkuperän ”tehdaskorjatuksi”, osoittautui joksikin ”hybridiksi”, lukkoturbiinista jo kunnostetuksi lukottomaksi, joka ei ollut enää riittänyt jatkojalostukseen. Eli oli romu. Sikspä sain jostakin toisesta aihiosta tehdyn. Mun tapauksessa se meni hyvin. Ei mua valistettu edes aihion vaihtamisesta, mutta huomasin asentaessa, kun ARPin pultit ahdisti kuten edellisessä ekalla kertaa. Tykkäsin itse lopputuloksesta ja tykkäsi myös hän, jolle turbiini myöhemmin kaupan myötä päätyi.

    Asiakas on tuonut oman laatikkonsa vahvistettavaksi. Se on jostakin syystä pitänyt vaihtaa toiseen aihioon. Miten lie on remontti tilattu? Pistä kaikki uutta vai käytetään se, mikä voidaan?

    Tyhmä juttu foorumilla käsiteltäväksi. Olisi mielummin vienyt asiansa kuluttajalautakuntaan räävittäväksi ja tullut sieltä tulosta kertoen, niin olisi sentään ollut joku oikeus ja kohtuus tässä.
     
  7. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mudracer teki mulle yhteen laitokseen yhden th200 4r lootan. Ja teki saman lootan kaks kolme kertaa uudestaan. Aina sama homma, kakkosen panta, olisko ollu, antautui yhä uudestaan nun antoi vähän kovemmin kenkää väkivahvalla lähes vakiolöa oldsin 403 koneella. No lopulta päädyttiin sellaiseen että hän myi mulle rempatun ja vahvistetun th350 lootan shift kitillä ja turbiinilla ja otti vaihdossa tuon aiemman murheenkryynin. Kyllä siinä vaihdossa tais rahaakin liikkua, mut kohtuullisen vähän.

    Paljastui lähemmin tarkastelussa kuulemma että kaksataa lootan kuoressa oli halkeama josta syystä paineet servolle eivät olleet mitä piti.

    No. Olisin mä mielelläni pitänyt 200 lootan ylivaihteella, mut toi 350 toimi kyllä kuin ajatus että ei jääny toisaalta mitään valittamisen aihetta.

    Vituttihan se persaukisena lootaa ees taas lähetellä ja valutella kalliita aateeäffiä käsivartta pitkin kainaloon, mutta mitä tulee Mudracerin tapaan toimia tässä tapauksessa niin annan kyllä 9 1/2 pistettä 10:stä. Hoiti homman hienosti ja rukkas tuota 200 lootaa takuuseen ja vielä usiamman vuoden jälkeen, autolla kun ei oltu paljoa ajettu tossa välillä.
    Voin suositella vaikka oma lootahärdelli meni vähän reisille. Tai toisaalta, sain paremman lootan ku piti mut ilman ylivaihdetta

    Ennenkö joku leukailee että midä vidua, miksi tuommoiseen suostuit, jätkää on kusetettu, niin sanon että itse olin tyytyväinen lopputulokseen ja saamaani palveluun ja se on mulle tärkeintä, olkoot muut mitä mieltä hyvänsä
     
    TopoTA, Norri, Blower Camino ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Tässä on nimenomaan eräs epäjatkuvuuskohta, koskien tätä lähetettyä laatikkoa numeroltaan 187-871KCE0037. Tätä laatikkoa oli ruvettu tekemään ja se oli tekijän mukaan ´neulalaakeroitu kriittisiltä osiltaan´. No tätä laatikkoa en sitten saanut takaisin eli se seikkailee jossain muualla.. Ja siinä laatikossa joka tuli remontista niin se ei sisältänyt mitään lisättyjä neulalaakereita vaan oli vakioilla laakereilla plus muilla vioilla jotka paljastui nyt kun laatikko avattiin... kenenkähän vanha murheenkryyni tässä siis pistettiin uudellen kiertoon..? Tilausvaiheessa oli puhetta 500hp pikku ja isolohkosta konevaihtoehtona ja sen mukaan tämä esitetty `750hp`versio tuli työn alle. Siltä osin ylimitoitettu koska käytössä on ollut vain reipas 400 hp pikkulohko jolla tämä aski on porsinut mainituilla tavoilla. Tilausvaiheessa oli myös maininta siitä että lootan olisi kestettävä satunnaista slickseillä ajoa ja ylivaihteella lock päällä täysillä eli aika vaativa tilaus.. Sen vuoksi että kestäisi paremmin normaalia käyttöä kun ottaa huomioon tämän alkujaan heikon laatikon ominaisuudet. Laatikko maksoi tässä vaiheessa 2000 euroa ja pari turbiinia tuli 820 eurolla siihen päälle. Alkuperäinen remonttiin lähetettu loota ja turbiiniaihio maksoivat Kaukokiitorahteineen 300e joten ihan mojova summa oli mennyt siis tässä ensimmäisessä vaiheessa. Myöhemmin meni se vajaa 500e forward drumiin plus rahdit ja öjyt ja vaihtotyöt jne.
    Eikä ole vetopyörästön välyksistä kiinni jos forward drum tai planeetan napa hajoaa, tai laatikko on loppuunkuluneita osia täynnä. Vetopyörästö on muuten kardaanin kanssa uutta joten siis siellä ei ole syyllinen tähän.
    Ja on tyhmää ehdottaa kuluttajalautakuntaa sun muuta kun tässä ei ole yrityksen kanssa mitään tekemistä joten milläs teet ja asianomistaja katkaisi yhteydenpidon vittuilujen kera.
    Ja tässä on siis oma vastaus alkuperäiseen kysymykseen eikä tämä ole ainoa laatikko jonka kanssa on ollut ongelmia mikä siltä pajalta on tullut ulos. Hyvä että ihan kaikilla ei ole näin käynyt mutta tekijällä on ollut muutamakin kerta tilaisuus laittaa aski siihen kuntoon mistä on maksettu ja mitä on luvattu.. N. 3000 euroa / n.2000 km sekä muutama laatikkojumppa ja kuinka ollakkaan ollaan lähtöpisteessä.. Jos tämä on ok suoritus joillekkin niin itse olen vähän eri mieltä mitä ns. kunnolla tehdyn laatikon pitää kestää etenkin kun ei ole hinnat alkaen mallista kyse. Huom eikä ole kyse kisalaatikosta joka on asia erikseen vaan katulootasta. Hyvää jos hakemalla hakee niin takuut toimi alkuun mutta huolimattomasti tehdystä remontista ei jää mitään hyvää sanottavaa.
     
    belair54 tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja silti vaan käytit edelleen sitä "pajaa"?
    On tämä vähän outo avaus koko tarina.
     
  10. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Käytettyjä vanhoja laatikoita kun vahvistetaan ja remppaillaan niin kyllä tilaajallakin pitäisi olla "riskit" sisäistettynä....vaikka mihin pyrittäisiin kestävyydessä.Kukaan ei voi varmaa luvata mitä nämä kestää tai ei kestä...asioilla on aina kaksi puolta....niinkuin myös sillä kuinka paljon esim em.laatikkoa on rasitettu.Ymmärtääkseni kuitenkin tilaaja tiesi saadessaan laatikon että kuoret on vaihtunut....Tekijän tieto/taito on kyllä tiedossa minullakin niin lootien kuin muunkin tekniikan suhteen enkä sitä kyseenalaista...myös hyviä ohjeita saanut itsekin ko. tekijältä.Mainittakoon myös vielä näiden vanhojen paskojen kohdalla ,että kukaan ei voi loppuelämää samaa laatikkoa takuuseen korjailla....ja vielä jokaisen asiakkaan kohdalla ....tässäkin tapauksessa takuu -remonttia on kuitenkin tehty...?
     
  11. leemu

    leemu Gearhead

    En tunne miestä, sano ketola jeesusta jne..
    Yksipuoleisen kertomuksen perusteella nyt ei uskalla kovin rankasti olla mieltä suuntaan tahi toiseen, mutta jotenkin hiippailee takaraivosta vanha viisaus, että toiset saa kaiken rikki, kun taas toisilla tuntuu kestävän mikä vaan..
     
    elkamiina ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  12. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Tämä on vain toisen osapuolen näkemys tapahtuneesta ja siitä mitä on sovittu. Uuden nimimerkin takaa anonyymisti. Kas kun satuitkin rekisteröitymään just OD.lle kertomaan oman tarinasi. .
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. f34

    f34 Double Gearhead

    Eipä tullut topicin aloittajalle paljonkaan sympatiaa ja osanottoa.
    Olisi kyllä milenkiintoista kuulla, onko oikeasti laitettu vanhaa osaa ja veloitettu kuitenkin uusista osista?
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  14. Weijari

    Weijari Gearhead

    Kunnolla kantaa ottaakseen pitäisi osata arvioida mikä on noiden mainittujen kuluneiden osien vaikutus tuohon hajoamistapaan. En todella tiedä millainen mekaaninen yhteys ja vaikutus on Forward drumilla tai planeetan navalla esim vakiolevyihin tai spragin jousiin.

    Toisin sanoen selvästi hajonneet osathan voisivat ihan oikeasti olla viallisia osia ja lodju olisi muista havaituista kulumisista huolimatta voinut kestää pyydetyn, jos hajonneet osat olisivat kestäneet.

    Tarina ei myöskään kerro mitä on sovittu tai tilattu ja onko näin tehty myös kirjallisena.
     
  15. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Erikoinen keissi, ettei voi asianosaisen kanssa jakaa tätä ongelmaa. Oliko tässä keskustelussa nimenomaan puhe Mudracerin tekemästä lootasta vai olenko ymmärtänyt väärin? Ei nimittäin kuulosta samalta äijjältä.
    Mutta nykysuuntauksen mukaisesti ensimmäisenä avaudutaan joko jollakin keskustelupalstalla tai feisbuukissa.

    Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia ko. toimijan kanssa. Vein vahvistettavaksi TH-350:sen aikoinaan. Laatikko oli juuri kuten sovittiin ja itseasiassa jopa enemmän. Samalla reissulla kävi limppukin stallin nostossa ja sekin toimi kuin junan vessa. Taisin saada muistaakseni 12 packin F-typeäkin mukaan kaupantekijäisenä.

    Ottamatta asiaan kantaa enempää, ja tuntematta asian etenemistä, niin usein suomalainen tapa lähestyä "paskan" tekijää, on takki auki, suu ja korvat paskaa täyteen. En mäkään sellaista kuuntelisi, mutta useat takuuasiat on itsellänikin mennyt putkeen kun asiakas ja asiakkaana on lähestynyt kuten kuuluukin.
     
    Muokattu: 8.1.2020
    Gary Grand ja Pertti K tykkäävät tästä.
  16. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Lukiko tässä ketjussa kuka tämä Rymättylän Joe on ja onko hänellä joku yritys? En huomannut missään.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. Weijari

    Weijari Gearhead

    otsikossa?
     
  18. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ei kai tässä kuitenkaan näin ole tapahtunut? Kun case on jatkunut näköjään jo ainakin toista vuotta ja ilmeisesti jonkinlaisessa yhteisymmärryksessä on tehty useampia takuuremppoja. Ja täällä keskustelun avaus oli ihan asiallinen tiedustelu muiden kokemuksista.
     
    belair54, Ässä., Custom_Rod ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. esmi

    esmi Gearhead

    Rymättylän Joe! :rolleyes:
     
    kuula, cutlass cruiser, Pertti K ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. pantera

    pantera Double Gearhead

    olishan tässä alla tilaa mudiksen vastata niin kuulis toisenkin puolen asiasta ......
     

Kerro tästä muillekin!