Fossiliset polttoaineet myyntikieltoon!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mietmi-3, 30.12.2019.

  1. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ja meillä pudotetaan nopeuksia koska päästöjä tulee,toisessa eu maassa saa vetää urku auki,siinähän ei soppaa mene kuin 11 L satkulla,näin se yhtenäinen eu toimii,sama sääntö eri tulkinta
     
  3. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Nyt siunaantuu valtion kassaan taas ylimääräistä kun Trumpin-setä alkaa myllyttämään murjaaneita niin että kasukka hulmuaa....hyvä syy nostaa bensan hintaa taas....
     
  4. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Syytäkin pudottaa nopeuksia kun on niin mahtavassa kunnossa nää Suomen tiet jotka autoilusta kerättävin varoin pidetään kunnossa:D
     
    Jussi289, Pertti K ja litres tykkäävät tästä.
  5. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    juu, on jo noussu, 1.66 tai jotain oli 98, my diesel oli vielä kalliimpaa. Eikö sen pitäny olla jostain jätteestä tehty, mikäs sen hintaa muka nostaa?
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nii, mikäköhän se nostaa...
     
  8. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

  9. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Voisihan biokaasustakin tehdä GTL-menetelmällä dieseliä, ei ole pakko käyttää valmiiksi nestemäistä raaka-ainetta. Ei kun pieremään.

    Suomessahan LUT tuota tutki ja teki pilottilaitoksen jossa koko toiminta tehtiin samassa laitoksessa eikä aineita tarvinnut kuljetella. Neljä vuotta siinä meni, kaksi vuotta kai laitos oli pystyssä mutta toiminta-aika oli lopulta 300 tuntia. Kovasti kehuttiin että meni hyvin ja edellytykset prosessin siirtämiseen kaupalliseen toimintaan on olemassa, mutta muuta en ole aiheesta Suomessa sen koommin kuullut.

    "Veekasi on paska lehti"
     
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    Näin se on aina ollut, kuten Öövin Hankin asian kiteytti vuonna 1985

    Miljardit pyörivät valtion kassaan
    Rahaa ei riitä ees' asfalttimassaan
    Puoluetukea autoilijalta
    Kerää veroina valtiovalta

    että silleen, prkle...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

  12. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Kylmit, malvasto ja 1purehell tykkäävät tästä.
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    "Murroksen hyötyjinä Pursiainen näkee muun muassa junan ja linja-auton käyttäjät."

    Nyt vittu oikeesti, ainakun hehkutetaan noita julkisten käyttäjiä. Tehään niin että linjaliikenteen, oli sitten raiteilla tai kumipyörillä, tukeminen verovaroista lopetetaan niin että käyttäjät maksavat todelliset kulut + yrittäjälle siivu vielä päälle.
     
    Kylmit ja Zejk1 tykkäävät tästä.
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tämä tän hetkinen hallitus ja ministerien vaihdot on pahimmat mahdolliset yksityisautoilun kannalta. Sanna Marin oli ensin liikenneministeri ja todennäköisesti ehti aloittaa ja hyväksyä kaikista pahimpia päätöksiä. Nyt sama laama on pääministeri ja ei takuulla hillitse yhtään noita ideoita, päin vastoin.
     
    Kylmit, dart -66, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. J.J.

    J.J. Gearhead

    Eipä tuo pelastaa vaikka mitä tunareita vaihtaisi sinne hallitukseen. Suomi on sitoutunut EU:n tavoitteisiin, joita vielä itse kirinyt, ja niihin tähdätään.

    Ei voi sanoa kuin että, vittu mitä paskaa.
     
    dart -66, malvasto, 1purehell ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Hmmmm....tarvitaan kohtapuoliin tulta ja lyijyä..............( ps tinaamaan ajattelin alkaa polkumossea)
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei höpise V8:t muutaman vuoden päästä. :(
     
  18. Mecki

    Mecki 3rd gear

    Joo, kunnolla palavaa bensaa jossa lyijyä niin kuuskytluvun vehkeet tykkää (myös itse kuskytluvulta).
     
  19. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Saattaa tulla melkoinen käyttömaksu ...ajetaan samalla Suomi nurin mutta pääasia että ilmasto pelastuu....prkl. Meidän takapihalla ei kyl tuoksu yhtään raikkaammalta vaikka etanolilla saappini käy....
     
  20. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Nuoremmat harrastajat voisivat tarjota Mariinin pirkolle kunnon kyydit v8 kulkineessa...vaikkapa siltäpohjalta että pääsisi tutustumaan kimppakyyteihin samalla....ja reitti voisi huipentua esim. kauppatorille että julkiset kulkuset termikin täyttyisi.
    Plikalta kun puna poskilta lähtisi niin saattaisi mielikin muuttua niin että "sissus, tätähän on saatava lisää ja pensaa veitikoille halvalla" ....tuli mieleen että ei kai se pahaa tekis mariinin äireellekkään saada kyytiä....mitä olen lehdistä lukenut....
    Itse kyllä uhrautuisin hyvän asian puolesta mutta kun toi meitin taikinahaukka ei päästä...
     

Kerro tästä muillekin!