Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Kokonaisennakko aika vähän jos rautakannet?
    Yleensä 36-38 astetta isolohkolla.
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Ja varmaa sais perusennakkoki olla siellä 20 hujakoilla.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Cruise-ennakoksi joku 45 astetta vois olla alueella, ja ehkä tuota täyttä ennakkoakin vois vähän lisätä.
    Muistatko paljonko ennakoita oli käytössä dynossa?
     
  4. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Mikä toi cruise ennakko on jos 45 ja täys olisi 38?

    En edes tiedä, oli rp:ssä säädettävänä mutta suunnitelmat muuttui
     
  5. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Eikö tehtaalta ole ollut 12-15?
     
  6. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Juu mutta viritetty saa olla 20 astetta tai enemmänkin tyhjäkäynnillä ja jakajan alipainekellon kanssa siellä 2000 rpm tuntumassa kokonaisasteet 45-50 jos alipainekello toiminnassa. Nämähän on vähän tapauskohtaisia asioita. Liikaa ei kannata pistää ettei rupee kilistämään. Olikos tässä rautakannet? Paljonko puristukset, imusarja, kaasari?
     
    xarper tykkää tästä.
  7. soppa79

    soppa79 Gearhead

    portatut rautakannet. puristuksen jossain 8 alkavilla (ei muista tarkkaan) imari dual ja otsikon mukaisesti sniper setti hyperspark jakaja & ohjainlaite
     
    Muokattu: 17.9.2019
  8. generalo

    generalo Gearhead

    Mitenkähän pelaisi chevy 283:ssa tämmönen setti. Miedosti viritelty (Performer imusarja, XE256h nokka, purissuhde 9,5 jne.) täysin läpikäyty moottori. Josko saisi tuota päivittäistä käytettävyyttä vähän mukavammaksi, kaasari on nyt Edeli 500cfm jolla kai sais kunnolla säätämällä vielä "ihan ookoon" mutta nyt siitä sais vielä rahaakin kun on uudenveroinen :D
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Miten Sniperin omistajat ovat master kitin bensapumpun asentaneet? Ajattelin käyttää auton alkuperäistä tankin pick-uppia, mutta ei luemma toimi sillä tavalla kunnolla. Testasin pumppua ja lykkäsin letkun tankkiin ja pumppu lattialle. Siinä ainakin pumppasi ihan hyvin.

    Nettikirjoittelujen perusteella toisilla toiminut tuollainen ihan hyvin. Jenkkiläinen Efi-paja vastasi s-postiin, että ainoa ongelma on jos pick-uppi pääsee hörppäämään ilmaa.
     
  10. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Täällä ainakin toimi hyvin.
    Tankin etupuolelle levy ja siihen linjaan pick-upilta etufilsu ja pumppu ja vielä Holleyn regu josta lyhyesti paluu tankkiin. Ei tarvi koko matkaa paluulinjaa.
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Toi reguhomma onkin hyvä pointti. Tosin mulla kun on jo vanha bensalinja, niin käytän paluuna. Laitan pick-upin putkeen jatkoa vielä. Asennushahmottelua kuvassa. Kehikkoa pitää muokata, että sopii paremmin paikoilleen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ripustin Sportsterissa Walbron pumpun vastaavalla tavalla ja ei mennyt kuin yksi sesonki niin samanmoiset kannakkeet olivat väsyneet poikkinaisiksi.
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jaa. Mitäs laitoit tilalle? Noi on M4 kierteellä, mutta saahan siihen järeämmät. Vai tarkoititko pantoja?
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Just niitä pantoja. Tein paksummasta teräksestä uudet tilalle, käärin vahvistetut soirot samoihin kumeihin. Tuli sen verran jämäkämpi, ettei pumppu enää heilunut. On kestänyt pidempään. Mulla se pumppu sai v2 moottorista siihen heiluntaan pikkuisen lisäapuja.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. 2207

    2207 Gearhead

    Muuttuu jokapäiväisessä ajossa sen verran että et enää kovinkaan helposti palaa kaasariin takaisin.
     
    belair54 ja Seevu tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Minkälaisella laturilla GM-tuotteeseen Sniperin asentaneet ajelevat? Oma kone siis 500 Cadillac ja mittautin piruuttani sen laturin: 64A. Tyhjäkäynnillä ei höngi juurikaan. Menee siis vaihtoon.

    Nykyinen laturi ihan GM perus Duralastin kunnostamana. Yhdellä johdolla.

    [​IMG]

    Mitä suosittelisitte tilalle? Kaupastahan saa rahalla vaikka mitä, mutta mikä amppeerimäärä riittää? Entä häiriöiden suhteen?
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo 64A kuulostaa kyllä ihan liian pieneltä ruiskuautoon...laittasin vähintäin 100A.

    Joku tollanen Power Master GM Cs130 series 100 - 140A, noita saa myös V-belt hihnalla, mutta kannattaa huomioida että tollanen 140A haukkaa jo aika lailla tehoa joten hihnalinjan oltava kunnossa ja tiukalla...mielellään jopa tuplahihnallinen malli jos mahdolista tai serpentiinihihna.
    Uudemmat Cs130 ja sitä isommat suuniteltukin käytettäväksi ruiskuautoissa, joten ei pitäisi olla ongelmia häiriöiden suhteen.

    Tuossa yksi 140A Powermaster.
    https://www.summitracing.com/int/parts/pwm-478021/overview/

    Yksi suuri ongelmien aiheuttaja Sniperin tai minkä tahansa ruiskun kanssa on juuri huono ja heikko tehoinen laturi -> virta loppuu, jännite heittelee...tietenkin lisänä huonot johdotukset, käytetty liian ohkasia vanhoja johtoja, huonot liitokset, ei ole käytetty releitä, maadoitukset vaan jossain ruuvin alla jne.
    Sniperi:lle ei missään tapauksessa virtoja jostain vanhasta puolan + johdosta tai loppuun kuluneelta virtalukolta...nämä tälläiset ohjaamaan korkeentain relettä, jonka kautta virta tulee akulta Sniper:lle.
    Bensapumppu tarvitsee myös kunnolla virtaa ja mielellään virta aina suoraan laturin perästä...rele tietty välissä, jota ruisku sitten vain ohjaa.
    Tällä varmistetaan että bensapumppu toimii tehokkaimmin ja pystyy tuottamaan bensaa tarpeeksi ruiskulle.

    Aina ite pitänyt jonkinlaisena ohjenuorana että ruiskulle pitää tarjota enempi virtaa ja bensaa kun se tarvitsee, maapuoli yhtä tärkeä kun se virta, sama virta se siitäkin kulkee.
    Ihan uskomattomia virityksiä näkee välillä ja sitten kirotaan ja syytetään ruuttaa..."jee pannaan kaasari tilalle", no sillä se ei ainakaan parane.
     
    Bukero, Jooli, jpalvima ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Mihin ihmeeseen se ruisku tarvii 100A virtaa? Onko poksille ja suuttimille menevät virtajohdot 10mm3 ?
    No toki ei siitä ylimitottamisesta haittaa ole, mutta järki kuitenkin. Väitän että ruiskun toiminta ei jää tuosta 64Ampeerisesta laturista kiinni. Virransyöttö akulta pitää tottakai olla kunnossa. Kohtuu järeillä johdoilla releiden kautta ja kunnon maadoituksilla.

    Mitatkaa joku sniperin omistaja että paljonko se ottaa virtaa.

    Hihnapyörien kokojen kanssa pelatessa saa laturille sellaset välitykset että se lataa tyhjäkäynnilläkin.
    Ei se isokaan laturi jaksa mitään ladata jos roottorin tyhjäkäyntikierrokset on alle 1000rpm.

    Laturin nimellisteho ilmoitetaan yleensä 3000-5000 roottorikierroksella.
    Auton tyhjäkäynnillä roottorin kierrokset on siellä 1000-1500rpm jolloin laturi lataa yleensä 10-20% nimellistehostansa.
     
    Muokattu: 12.1.2020
  19. Mika.T

    Mika.T Gearhead

  20. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Mulla ei ole sniperiä vaan ms3 pro mutta sen verran otan kantaa että 70a laturi on omassa aivan rajoilla. Pitkässä täys kaasuvedossa rupeaa akkujännite tippumaan, mutta riittävä kokoinen akku niin ei ole vielä aiheuttanu oireita. Joutokäynnillä ja matka ajossa riittää varsin hyvin koska kaikki suuret sähkön kuluttimet on pwm ohjausella ecunlta, eli kuluttavat sähköä vain sen mitä tarvitsee. kuluttimina siis 2 bosch 044 bensa pumppua 3 sähköfletiä sähköinen vesipumppu, tietysti suuttimet ja sytkäpuolatkin jotain vie mutta ne nyt ei kovin merkittäviä ole. jos esim molemmat bensapumput pyöris jatkuvasti täysillä niin rupeaisi olemaan jo lähellä että piisaisko laturi joutokäynnillä jos flektit pyöris samaan aikaan. Nyt bensapumput pyörii matka ajossakin vain noin 3% teholla.

    edit pikainen laskelma virran kulutuksesta täydellä kuormalla jolloin kaikki sähkölaitteet pyörii täysillä.
    besapumput yhteensä 26A
    flektit noin 35a
    vesipumppua en ole mitannu mutta 10a lienee lähellä.

    Joten kaikki mitä siitä menee yli onkin pelkästään akun varassa.
     
    Muokattu: 12.1.2020

Kerro tästä muillekin!