Eberspächer (talvi tulossa)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Gerball, 20.10.2017.

  1. Gerball

    Gerball Gearhead

    Koittanut tuossa herätellä D4 Eberiä taas toimintaan kun 1,5 talvea on ollut mykkänä.
    Pakettina: Eber D4 ilmalämmitin, paketin mukana tullut minisäädin ja optiona ostettu radio-ohjattu kaukosäätö.
    Kysymys: mitä tuolla minisäätimellä (lämpötilakiekko ja 3 nappia) on virkaa? Kun kakesta kuitenkin ohjelmoidaan tavoitelämpö, kumoaako tuo kaken säätö minisäätimen lämpötila säädön?
    Kojetaulussa kaukosäädön mukana tullut käynnistys/sammutusnappi.
    Suht tiiviisti tuo minisäädin kuitenkin johtosarjoihin istutettu, poiskaan ei uskalla ottaa.
    Painettaessa minisäätimen nappeja (sininen tai punainen) ko. valo palaa hetken ja sammuu.
    Kovasti olen koittanut käyttöohjeita ym. lueskella, ei ole asia valaistunut.
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    sinisestä pitäisi puhaltaa kylmää ja punaisesta alkaa tulemaan lämmintä,kuvauksen mukaan yrittää mutta ei lähde pyörimään,tarkista että tulo virta riittää,itsellä oli vastaava vika niin puhallin ei jaksanut auton sammuksissa ollessa lähteä käyntiin,paksumpi johdon akulta tulosta niin poistui ko onkelma.voit kokeilla kun käynnistät avusta puhaltimesta käsin pyörimään jos ollut käyttämättä,jos vähänkin jumii ei lähde.
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Ite ostin muutaman satasen voyagerin jossa kans eberi mut se ei edes yritä päälle, kello kyllä toimii ja sulakkeet ehjiä. Mistähän vian tutkiminen kannattaa aloittaa ja minkä hintaisia noiden varaosat on?
     
  4. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Toisissa kelloissa ei ole vikakoodin näyttöä. Viiden peräkkäisen vian jälkeen se menee lukkoon ja pitää aukasta. Ilman vikakoodia on vaikea arvata vikaa ja vaikka vian korjais sitä ei saa aukastua vasta kun sitä varten olevalla laitteella. Ottaa yhteyttä eberi huoltoon ne voi avata ja kattoa vikakoodit. Voihan jollakin foorumilaisella olla apuja tarjota
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Juu,eipä tuota ilman vikakoodeja juuri kannata roputa. Kun ei tie mitä tekee.
    Yleismalli emeritusprofessori, siis nooi jotka on kellolla on helppo lukee vikakoodit. Esim. Meidän pajoilla, Lumikko Huoltopalvelut.

    Jos on kake ja nappi niin kelloa ei tarvita. Voi ottaa pois.
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Eberspächer D5WSC pelas pe mutta la ja nyt su ei käynnisty. Tietysti just keskellä talvea vaikka lauhaa onkin. Tikitys ja äänet kun lokarin vieressä kuuntelee vaan kiihtyy kuten myös vaalean savun tulo mutta pysähtyy. Eikä sitä savuakaan valtoimenaan ole mutta jonnin verran juu. Miten lukea vikakoodi seuraavalla kaukkarilla?

    EASYSTART R+ KAUKO-OHJAIN

     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Tarvii varmaan vianlukulaitteet, en ainakaan ole kuullut tuosta kaukosäätimellä lukemisesta.
     
  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Onko erillinen vesipumppu? Katso tai koita et se käy.
     
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    sitten kun on sammunu painat ensin kauko säätimen hereille virtanapista sen kälkeen molempia nuolia yhtäaikaa. muistaakseni aktiivinen vika ja 5 viimeisintä vikakoodia on selattavissa nuolilla. ja jotenkin sen muistinkin sai tyhjennettyä olikohan ok napia pitkään painamalla.
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juurikin molempia nuolia yhtaikaa painamalla yritin. Ei mitn tullu näyttöön, ei päällä olevaa eikä menneitä koodeja. Siksi kysyinkin kun ei tuo auttanu. Koitan vielä kohta uudestaan ennen kuin menen sisälle.
     
  11. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Onkos kyseessä joku auton alkuperäis asnnus eberi johon jölkikäteen kaukosäädin lisätty?
    Silloin ei välttämättä ole diagnoosi piuja kytketty eikä kaikissa versioissa edes onnistu kytkemään. kun can aivoista monesti puuttuu se k-diag linja.
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, hättäilin alussa. Nyt onnistu luku. F52 oli mutta nollaus ei onnistunu. Dodge Ram Floridasta tuotu, ei liene alkuperäisasennus. 2006 laitettu suamessa. Kolmas talvi lähti minulla joten liekö hehku/sukka pelannu ku junan vessa tähän asti ilman aukasutta.
     
  13. pe-le

    pe-le 1st gear

    f52 koodi tarkoittaa ettei ole "nähnyt" liekkiä turva-ajan puitteissa, eli ei syty, jos se kerran antaa savua, kannattaa katsoa ettei polttoaineen seassa mene ilmaa, hehku yleensä toimii tai ei toimi, ja pakko tulpan on lämmitä koska savua tulee,

    paloilmapuhallin ongelma saattaa tehdä myös tuota 52koodia,, jos muistissa on lisäksi 30 tai 31 koodi ,vika on luultavimmin ohjainlaitteessa.

    tulpan ympärillä on kyllä sellainen verkko,, ei se kyll kerrasta mene.
     
  14. Bukero

    Bukero Gearhead

    kannattaa vaihtaa se höyrystin "sukka" tuo 52code meinaa ettei sähköistä vikaa vaan tavallaan polttoainepuolella ongelmaa
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Internjetistä löytyi vikakoodit ja selitykset sekä purkuohjeet oikein juutuupi viteona. Koodi sen mukaan tarkoittaa ilmansaannin tai polttoaineen saannin vajausta, liekkisensorin vikaa, pakoputken tuketta taikka sitä hehkun/sukan vikaa.

    aattelin huamenna aluks kattoo suodattimen siitä ja hehkun. Sekä ensteks ilman saannin. Pakoputki ei tukossa ole.
     
  16. vwg4

    vwg4 1st gear

    Kun kerran näkee vaivan purkaa eberin autosta pois, sama samalla kattoa manuaalin arvoja vasten:
    - Lämpöanturat
    - hehku
    - moottorin pyörintä nopeus.

    Ohjausyksikkö vikoja joissan ollut, olikohan että ohjausyksikön sisäinen maalinkki katkeaa, sen saa jumpperilla korjattua johdotuksiin. (vikaa en enää muista)

    Pari vuotta sitten omani purin kun palopuhaltimen laakerit ujelsi pakkasella, aiheuttaen myös satunnaisen kylmän auton. Siitä lähti pelannut kuin kello.

    -Palopuhallin sai uudet laakerit. ei löydy varaosana, mut mallin kanssa laakeriliike hyllystä vastaavat. Virallisesti ei vaihdettavat, mut onnistui kuitenkin.
    -Uus hehku (vanha kirkastui vain kärjestä) hox. jännite 8v (muistaakseni)
    -uus sukka
    -kaikki tiivisteet
    -karstojen poisto
    -sokerina pohjalla manuaalin arvoja vasten mitattuna lämpöpari meni vaihtoon. Toisen anturan mittaus oli speksissä, toinen ei.

    Kaikkiaan osiin taisi mennä rahaa joku ~65eur. eeperi.com palvelee

    manuaali googlella, tai ehkäpä tuolta eeperi.com myös
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, tänään ehin katella että ei siihen pysty tekeen ilman irrotusta mitään. Täytyy illan kähmeessä käyvä vielä irrottelemassa se että pääsee tallissa lämpösessä sen kattoon. Jos joutuu irrottaa ni samalla tosiaan purkaa yksin lauvoin ja kattoo kaikki kerralla kuntoon.
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Oliskos vinkkiä eberin liittimen pinnin irroitukseen? Siihen on joku ristus kallis työkalu olemassa eberillä 206 00 205 numerolla. Olisko 1,6mm? Joillain muillakin tekijöillä on semmosia. Joku amp pinni kai kyseessä. Jotain liittimiä joskus piikillä avannu mutta nuo tuntuu vaikeilta.
     
  19. vwg4

    vwg4 1st gear

    nuppineulalla tai parilla taisin pökkiä.
     
  20. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

Kerro tästä muillekin!