Mikä perävälitys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja T5, 12.1.2020.

  1. Wade-

    Wade- Gearhead

    Unohtui mainita vielä topikin aloittajaa ajatellen, mulla siis edellä mainitussa bemarissa loikkari on 0.81, ja tämä johtaa siihen että 80 vauhdissa kierroksia abaut tasan 2000, satasessa noin 2500-2600. 150 vauhdissa taisi olla 3400.

    Semmonen kutina on, että 2jz /hx55 saattais saada enemmän kadulla fiilistä 3.5 välläristä vs 4.1 välläristä. Tietysti se riippuu moottorista, mut ei kai ihan 1300hp/10000rpm 2jz:sta ole kysymys, jos on päivittäiseen käyttöön tulossa.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Piti huvikseen tutkia Golffin välityksiä. Näihin monet on vaihdellut TDI laatikoista 0.7 5 vaihteita ja final 3.6-3.9 välityksiä. 80kmh 2400rpm ja 100kmh 2800rpm.Vr6 syncrossa välitykset on.
    1 3.625
    2 2.071
    3 1.474
    4 1.038
    5 0.844
    Final 3.389
    2 vaihteella ollaan jo +80 kmh vauhdeissa.
     
  3. T5

    T5 Gearhead

    Kiitti kaikille vastauksista!
    Tosiaan tuo Bemarin laatikko on lähestulkoon ylivertainen valinta hintansa ja tehonkestonsa puolesta. Ostin nuo yhtenä pakettina ja Lensu on jo muuttanut tuon sopimaan tuohon 2jz:n perään.

    @Wade- antoi hyvää kokemusperäistä kommenttia, joten pakko se on vain viisaampaa uskoa. Laitan sulle vielä vähän yksityisviestiä koskien tuota sun Holsettia. Mut meinattiin ristiinnaulita, kun valitsin Holsetin enkä 3x kalliimpaa Borg Warneria. Ja nyt kovasti uhkaillaan, että tuo HX55 ei tuu tuossa koskaan toimimaan millään tavoin.

    Tässä nyt vielä pohdin, että räjäytänkö budjetin ja ostan samaan syssyyn neli- tai kolmilinkit. Tai lähinnä pitää vielä tutkia, että onko niiden laittamisesta mitään hyötyä normikäytössä.
     
  4. J.J.

    J.J. Gearhead

    Hyvin pelaa holsetti. Miksei pelaisi.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. T5

    T5 Gearhead

    Lähinnä sen takia, kun se on tarkoitettu noihin raskaisiin koneisiin ja on vanhahtavaa suunnittelua jne jne. Näillä argumenteilla tota hommaa mulle markkinoitiin.
     
  6. Holset on varmaan Suomen suosituin viritysahdin. Ainut, mikä minua tuossa mietityttää, että tuo HX55 on iso möhkäle. Katuautossa voisi olla parempi joku hiukan pienempi malli, kuten HX50. Mutta tämä on mutuilua vaan, noissa ahtimissa on monta muutakin muuttujaa kuin ahtimen rungon koko.
     
  7. J.J.

    J.J. Gearhead

    Hohhoijaa melkosta jargonia on syötetty. Onhan se tietysti alunperin työkoneen ahdin ja ei toki tuota hx55 kokoista solmua kannata laittaa jos ei ole meininki ottaa yli 600hv koneesta. Tulee jiizetasta reilun kilon ahdoilla sen 600hp ja 750nm tuolla holsetilla.
    Ja halutessaan saa holsettiin vaikka mitä billettiä sisuksiin, voi päivittää sitten jatkossa. Toki esim vaikka 55pro tai 55pro+++ olisi "parempi" mutta hintakin on sitten vähän toinen.
     
    Muokattu: 13.1.2020
  8. Wade-

    Wade- Gearhead

    Onhan noilla holseteilla revitty paljonkin voimaa. Ehkä maine on "kärsinyt" kolauksen, kun on jollain oikeasti työkoneesta nyysityllä ahtimella koitettu siivittää jotain vakio 2-3l moottoria, ja ihmetellään kun ei se 25cm2 pakopesä herää sillä ihan itte tehdyllä halkopakosarjalla 300cc suuttimilla varustetussa volvon vinokoneessa missä on "lastutettu LH-jetronic"

    Meni vähän OT:ksi, sori
     
    Filth ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!