Postin ja Matkahuollon " parhaita" - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 16.9.2012.

  1. 240163

    240163 Gearhead

    Juu ton takia en käytä postia, kun viimeisessä hädässä. Matkahuolto pelaa kyllä ja helppo hinnoitella rahti. Suurin osa menee painon mukaan.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Menee nykyään postimaisesti eli paketin koon mukaan... ja yli tai alle 30kg
     
  3. 240163

    240163 Gearhead

    Meillä on MH sopimus ja siinä aletaan mittailee vasta tietyn ylitetyn pakettikoon jälkeen. Vasta ohjeistus muuttu. En nyt muista kokoo, mutta ei se ihan pieni oo. Olisko 100x60cm. siihen saakka mennään kilojen mukaan 30kg asti. Monipakettilähetyksiin tuli muutos . Ennen sai laittaa niin monta pakettia kun halus kilot ratkas rahdin. Nyt menee eka paketti kilojen mukaan ja muista menee pieni maksu kilomaksun päälle. Eiköhän ne samat ohjeet ole yksityisillekkin.
     
    Muokattu: 14.1.2020
  4. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Yritin eilen 34 lokasuojia lähettää,pituus olisi saanut olla 1,5 metriä,leveys 1,40 ja korkeus 35 senttiä.Eipä onnistunut kun oli 50 senttiä korkea.Siinäpä ongema jos on 60 senttiä kanttiinsa.Ottavatko kuljetettavaksi.
     
  5. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Lokarin lähetys yksityishenkilönä, pienempi kuin sepällä, 59.90eur, on kyllä ryöstöhinnoitteluksi mennyt matkahuollollakin, kyllä se painoperusteinen hinnoittelu oli paljon parempi...
     
    240163 tykkää tästä.
  6. Zejk1

    Zejk1 3rd gear


    Siihen kun roimaistaan päälle luvatut tuntuvat polttoaineiden hinnan korotukset niin ei sitten enään tarvikkaan lähetellä mitään....eiköhän pikkuhiljaa sammutella valot ja ovet lukkoon ...annetaan avaimet sitten vaikka Putinille
     
    Muokattu: 14.1.2020
  7. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Postipaketti eilen klo 17.04 Lapua>Seinäjoki>Vantaa>Lahti>noutopiste tänään klo 14.22.
     
  8. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    noi pelliosien lähettelyt loppui jo, ei pysty shippaan enää kuin pikkulaatikoita
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Meiltä lähti asiakkaalle paketti Postissa 30. joulukuuta, seikkaili aikansa parin logistiikkakeskuksen kautta ja palautui meille eilen, asiakas jo kaipas viime perjantaina pakettiaan... Kaksi viikkoa seikkaili, kävi Oulussa, sen lähemmäs ei asiakasta päässyt... Rouva oli vähän Postin asiakaspalveluun mieltä ja melkein sai sen tytsyn siellä itkemään, eilen lähti paketti Matkahuollolla, ja tänään jo oli asiakkan haettavissa paikallisesta MH:n asiamieheltä. Vittu, toi oli viimeisiä Postipaketteja kun meiltä lähtee....
     
  10. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Postin asikaspalveluun on ihan turha olla yhteyksissä. Mitään hyötyä siitä ei ole. Samat litaniat sieltä "luetaan lapuista ohjeistuksen mukaan". Mitään konkreettisesti eivät voi tehdä jos/kun paketti ei mene sinne minne pitäisi ts. prosessi ei toimi. Niiden tehtävä on vaan ottaa kuraa niskaan ja olla synteettisen ystävällisiä. Tasan mikään ei muutu vaikka kuinka sinne valittaa. Tai puhumattakaan että jotain hyvityksiä sieltä saisi.
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No ainakin ne hyvittää ne veloituksensa, muuten maksetaan turhaan rahti Espoo-Oulu ja sama takaisin ja siihen ei kyllä suostuttu... Muutahan ne ei kyllä hyvitä, mutta kunhan noi edes...
     
  12. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Tällä viikolla törmäsin erikoiseen postin käytäntöön. Itselläni on asuinpaikka Ruotsissa. Tilasin Italiasta kesäksi moottoripyörän ajotakkia ja laitoin sen tulemaan Suomen ranchille, kun siellä tuli aikaa Joulun ympärillä vietettyä. Ihmettelin kovasti, kun sitä ei alkanut kuulua. Lähettäjä kertoi, että takki on palautunut ja kysyi, että laitetaanko uudestaan. 6 päivää myöhemmin Postista soitetaan ja kysytään, että mikä tämä Italian paketti on kun se jo kerran laitettiin takaisin. Yritin kysellä, että miksi ihmeessä te minun paketin lähetätte takaisin ilman, että minulle saapumisesta ilmoitetaan. Kuulemma siksi, että kun asuinmaani ei ole Suomi, Posti ei toimita minulle paketteja. Olin kovasti hämmästynyt ja sain kuitenkin Postin suostumaan siihen, että pakettia ei nyt tällä kertaa laiteta takaisin. Pikkuisen erikoiselta käytännöltä kuulostaa. Miten ihmiset joilla on esim. kesämökki Suomessa. Sinnekö ei voi sitten tilata mitään? Pitänee pyytää Postilta tästä ihan virallinen selvitys.
     
  13. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Kirjepostia hukkaantuu turhan paljon, eikä ne palaudu takasinkaan, esm. 9.12.2019 lähetetyt on kaikki hukassa. noista on turha kait aspaan valittaa, ei oo seurantaa niin ei tiä kukaan missä ne on nussittu.

    Viime kesänä kävi moka postipisteen asiahenkilöllä kun liimas osoite tarrat vääriin paketteihin, onneks ei ollut kuin 2 paketin laput väärin ja onneks oli molemmat suomen paketteja, aspasta sai uudet lähetyskoodit viduilemati (+ yhen ylimääräsen) millä saatiin sit paketit oikeille omistajille, vaivanpalkaksihan tuo 1 extra koodi ei riitä mutta parempi noin kuin et ois alkanut rahojen ja pakettien palauttelurumba...
     
  14. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Tää taitaa olla jo ihan normaalia toimintaa, tapahtuipa noin tunti sitten jolloin istuin kotona keittiössä nauttimassa lounasta.

    ”Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei ole tavoitettu. Saapumisilmoitus lähetyksestä jätetty.”

    Tarviiko edes mainita että ovikello ei soinut eikä oo kyllä saapumisilmoitustakaan jätetty.....
     
    kuutio tykkää tästä.
  15. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Tilasin Virosta varaosia, kuljettajana Postnord ja noutopisteeksi valitsin työpaikan läheisen Citymarketin.

    Saapumisilmoitus tuli mutta paketti on toisella puolella kaupunkia, toisen Citymarketin infossa.

    Soitin aspaan että mites se siellä on, "valitun noutopisteen automaatti on ollu täynnä joten se on viety sinne toiseen".
    Kysyin voisivatko kuljettaa paketin sinne minne olen sen tilannut tai heidän terminaaliin joka on 100m päässä työpaikastani, "terminaaliin ei voida sitä siirtää kun nämä paketit menee matkahuollon kyydillä, voin kyllä selvittää saadaanko se siihen cittariin mihin kyyti oli tilattu mutta voi mennä muutama päivä".
    Siinähän selvittelevät, jos selvityksessä menee muutama päivä niin voi olla että paketti on jo palautunut Viroon ennenkuin selviävät.

    Tähän asti Postnord on toiminut hienosti kun olen hakenut paketit suoraan terminaalista, mutta siinä kohtaa kun matkahuolto on sekoitettu tähän soppaan niin meni näköjään vituralleen.
     
  16. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Edellisen viestin hässäkkä sai tänään jatkoa.
    Soitin aamulla Postnordille kun ei sieltä mitään ollut kuulunut (keskiviikkoaamuna siis alkoivat asiaa selvitellä ja nyt on perjantai).
    Ei kuulemma ole matkahuollosta tullu mitään päivitystä asiaan.

    No sitten puhelu matkahuoltoon. Sieltä seurantanumerolla löytyi tämä kuljetus, mutta postnordilta ei ollut tullut mitään tietoa että paketti pitäisi siirtää. Lupasivat selvitellä mutta taas menisi muutama päivä. Tässä kohtaa tämä ei enää ollut vaihtoehto koska tartten paketin tänään.

    Sitten taas soitto Postnordille. Kerroin että matkahuolto ei ole teiltä saanut mitään tietoa, "no voin selvitellä asiaa mutta menee muutama päivä". Tässä kohtaa alkoi jo kiehua, kysyin miten on mahdollista että te syytätte matkahuoltoa ja matkahuolto teitä mutta mitään ei tapahdu, pääsi pari rumaa sanaa ja löin luurin korvaan.

    Piti sitten ajella hakemaan paketti itse, onneksi se sentään löytyi.

    Sen verran mulkku olen, että tein Postnordille korvausvaatimuksen kilometreistä ja puhelinmaksuista :D

    Arvatkaapa kuinka monta pakettia lähetän Postnordin kyydillä jatkossa töissä?
     
  17. T.Hell

    T.Hell Gearhead

    Kysäisempä täältä, jos sais omaan juttuun vähän selvyyttä. Eli mun nimiin oli verkkokauppa.comista tilattu tavaraa ja otettu se klarnan luotolle. Tuo on onneksi selvitetty, ettei tuo luotto ole enää mun kontolla, ja firmat saa keskenään poliisin kanssa tuota selvitellä.
    Mutta outoa on, että näin tuon verkkokauppa.comin kuitin, missä minun tiedot oli oikein, mutta koskaan minulle ei tullut saapumisilmoitusta paketista.

    Ihmettelen tässä, että onko noi tavarat tilattu jonain vittuiluna/huonona pilana, vai ihan huijausmielessä, ja käyty hakemassa jossain välissä postista? NetPostiin mulle oli tullut ilmoitus lähetetystä paketista seurantakoodeineen, mutta sekin oudosti hävisi sieltä, eikä tosiaan mitään ilmoitusta sen jälkeen ole tullut.
    Hiton outoa. Mietin sitäkin, että onko joku päässyt tuonne mun netpostiin muuttamaan tuon lähetyksen tietoja tilauksen jälkeen?
    Eli vähän siis ihmettelyä että miten toi postin systeemi on tässä toiminut?
     
  18. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Netpostistahan saa poistettua viestejä... Salasana vaihtoon, mielummin heti.
     
  19. T.Hell

    T.Hell Gearhead

    Joo salasana meni kyllä heti vaihtoon. Ihmettelen kyllä mistä ihmeestä se ton salasanan olis saanu, mut kai noilla huijareilla keinoja löytyy...
     
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Radiossa sanottiin että Postnordilla on rahoitusvaikeuksia, Tanskassa ja oliko Norjassa, eivät pysy pystyssä ilman valtion auttamista... Mä haluun kanssa valtiolta apua, ei tarttis nähdä asiakkaita...
     
    kuutio tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!