Sportside 6.2l moottorin irroitus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Harjis, 31.1.2020.

  1. Harjis

    Harjis 1st gear

    Millane projekti ois tosta -88 sportsidesta 6.2l moottori ottaa pois? Onnistuuko ihan koti konstein vai vaatiiko autonosturia kun ensimmäinen vanha jenkki vehje isolla koneella itsellä?
    Ois ajatuksena tossa keväällä ottaa moottori pois ja jos autotallissa irrottaminen onnistuis.
    Ja jos jotain vinkkejä antaa miten helpoiten saa pois ni mieluusti otetaan vastaan
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Helpointa on lahjoa joku asiasta tietävä mukaan.

    Mekaanisten taitojen opettaminen keskustelufoorumin kautta on hankalaa.

    Sähköjohdot irti, vaijerit irti, pakosarjat irti, koneen kumityynyt irti, kaavelin pultit irti.
    Auto pukeille ja turbiini irti vetolevystä, jos automaatti.
    Loput kaavelin pultit irti.

    Tue aski ettei putoa ja väännä turbiinia hieman askiin päin.

    Nosturiin sopivat kiinnikkeet ja nyppäät patin pois.

    Noin suunnilleen.
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onko alkuperäinen asennus, vai ollut joskus bensa?
     
  5. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Tietääkseni sportsideä ei ole tehty dieselinä, eikä muutakaan pätkämallia. Pieni mahdollisuus on toki että tietoni on virheellinen.
     
    Muokattu: 31.1.2020
    hantta tykkää tästä.
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, tuota hiukan epäilinkin, kaveri aikoinaan teki tuollaisen swapin 4x4 manuaali- sportsideen.
     
  7. Harjis

    Harjis 1st gear

    Juu on siis jälkiasennus moottori kyseessä! Ja on kyllä mekaaniset taidot melkolailla hanskassa joten ei mitenkään sinänsä uutta ole muutakuin juurikin tällä jenkki auto puolella josta ei juurikaan ole kokemuksia ja siitä alkuperäinen kysymys olikin, että onnistuuko ns. Tunkki hommana vai vaatiijo mieluummin autonosturin, tosin moottori nostimen saan kyllä hommattua. Jälkiasennus on kyllä toteutettu mallia kuin olisi tehtaalta lähtenyt tuossa kunnossa.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    No onko se nelivetomanuaali?
     

Kerro tästä muillekin!