Sebring 2.7 V6 yksi suutin auki kokoajan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja xarper, 31.1.2020.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Mikähän moisen voisi aiheuttaa tässä vaiheessa enää muuta kun paskana oleva moottorinohjaus? Käytännössä siis yks suutin laskee kutakuinkin kokoajan läpi, pyöräytät startilla ilman tulppia ni lentää kaaressa polttoainetta ja jää tiputtaan pyttyyn kun lopettaa.

    Vaihoin kaikki uudet suuttimet tohon aikasemmin, lambdat ja tulpat samalla kun oletin suuttimessa olevan vian. Toimi ekalla startilla tän jälkeen siihen asti että lämpes ja sama ongelma taas, eikä poistu enää akun irrotuksilla tai seisottamisillakaan.

    Parempia ideoita kun tilata uutta ECUa jenkeistä?
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eiköpähän noita boxeja joku elektroniikkavelho osaa kolvata kuntoon. Palaneelta elektroniikaltahan tuo kuulostaa.
     
  3. skide

    skide Gearhead

  4. xarper

    xarper Gearhead

  5. skide

    skide Gearhead

    Kien on hollantilainen FCA-edustaja. Tilasin itse sieltä ECUn Sebringiin ja se oli uusi "iskemättömässä" tehtaan paketissa.
     
    xarper tykkää tästä.
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Tää kuulostaa erityisen hyvälle.
    Suomestakin tosin saa.
    http://www.romlab.com/site/

    Tuo korjaa vaikka mitä, itse olen kaukosäätimiä korjattamassa. Kaveri korjauttu tuolla Opel Omegann ABS-boxin. Vien varmaan tuonne oman Innovate MTL-X mittarin. Kovasti lupaili että ei oo ongelma. Tuo korjaa autojen mittaristoja myös (alkuperäiset elektroniset). Teollisuuden hissien piirilevyjä korjaa myös.

    ks. referenssit "auton ecut" tehny noita hommia tyyliin 40 vuotta Suomessa.
     
    xarper tykkää tästä.
  7. jus57

    jus57 Gearhead

    Siis suutin laskee läpi miks se ois ohjauspuolella ?uusi suutin paskana tai sulla on jotain bensan seassa joka jumittaa suuttimen....
     
  8. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jos asuu pääkaupunki seudulla voi toki käyttää suuttimet FinInjectorilla tarkastettavana.
     
  9. darpen

    darpen Gearhead

    Toi on hauska tyyppi, en muista mistä lie maasta alunperin tullut Suomeen, mutta ihan töitä tekemällä elättää itsensä.
    Onkohan sillä vielä pajan seinällä ne kaikki iskulauseet jeesuksesta ja jumalasta mitä siellä aiemmin on ollut... Toi osaa melkein jo puhelimessa kertoa kannattaako joku korjaus vai onko parempi uusia osa.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Italiasta varmaan nimi oli sen tyylinen, mitä itse korjattannu niin todella tehokasta toimintaa!
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Koska se on aina sama pytty missä se kusee ihan sama mitä teet, eli ei voi olla mikään roska tai suutin jumittamassa...
     
  12. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ootko kokeillu vaihtaa suuttimia eri paikkoihin että siirtyykö vika suuttimen mukana vai pysyykö vika siinä tietyssä pytyssä?
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Sama pytty se on aina.
     
  14. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Oletko mitannut tuleeko suuttimelle käskyä silloin kun kone ei käy?

    Jostainhan se suutin saa virtaa ja maata koko ajan jos se on auki, ettei ois jostain kohtaa johtosarja hankautunut?
    Tuon voisi ainakin osittain poissulkea mittaamalla suuttimien johdot ecun kammasta.

    Ihmeen edullinen on uusi Ecu tuohon, harmittaa vaan uuden ecun tilaus jos vika onkin muualla, ja pahimmassa tapauksessa vielä polttaa uudenkin ecun.
     
  15. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    No eikö tuo kannataisi ekana mitata tuleeko sinne virta kojoajan, mitä vähä epäilen. Yhen sebringin aikoinaan korjasin jossa suutin oli jääny auki. Eivät merkkiliikkes meinannu myydä suutinta kun väittivät ettei oo ikään suutin hajonnu.....
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ja kannattaa tarkistaa ettei oikeasti syöttö plusjännitteellä päällä kokoajan, ja miinuksella ohjataan kanttiaallolla aukioloa, silloin vois olla se yhden suuttimen kanttiaaltolinja oikosulussa maihin... Sähkökaaviosta näkis, että plussa tulee ASD-releeltä, silloin avautumista ohjataaan miinuspuolella...
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!