Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Äkkiseltään näyttää joltain SUV:lta
     
  2. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ja aika ysäriltä.
     
  3. Toke

    Toke Gearhead

    Näyttää kovasti pickup/suburban penkiltä
     
  4. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Kiitoksii vastauksista.
     
  5. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Dodii. Kämpän remontti alkas olla liki valmis. Eli pian pääsee muuttaan ja saa letukan tyhjäks.
    Caprice saa varastona toimimisesta palkaks pehmeet penkit ja muutoksen henkilöautoks. Tuli sattumalta penkit eteen ja viä oikeella värillä ja siistissä kunnossa. Eli takimmainen kokonaan ja keskimmäisen istuin. Selkänojan voisin viä ostaa jos joltain löytyis. Omaa selkänojaa ei o onneks kauheesti raiskattu muutoksissa et eiköhän siihenkin saa lisää pehmustetta lyötyä.
     
    Gary Grand, maverick999, Jooli ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Mites nois on vyöt menny alkuperäisenä? Mulla ei o ku lantio vyöt keskellä. Et miten nois on ollu ne 3 piste vyöt vai onko ees ollu 88vm?
     
  7. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    Jos tarkoitat takapenkkiä, muistaakseni vasta 1989 tuli taakse reunoille 3-pistevyöt, ennen sitä on ollut lannevyöt kaikilla kolmella takapaikalla. Jos on ollut 3-pistevyöt sivulla, katon rajasta löytyy c-pilarin kohdalta yksi kiinnike, ja rulla on kiinni takarenkaan etupuolella pyöräkotelossa + vöiden läpivienti löytyy takaluukun pitkistä sivuverhoilumuoveista. Vanhemmista kuin 1989 ei löydy mitään muita kuin 2-pistevyön paikat.

    Laitetaan samalla hieman ostoilmoa, mullekin kelpaisi farkun pehmeä takapenkki + kolmas rivi jos joltain sattumalta löytyisi.
     
    Holley ja ++++++ tykkäävät tästä.
  8. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Jos jollekki on jääny taakse kuormajousia ni olisin kiinnostunut
     
  9. jamba

    jamba Gearhead

    Tein budjettirempan (vitosen osa), elikkäs vaihdoin vain yhden nostajan (nelosen pako) -ja johan taas Buikki käy nätisti:)
     
    Holley ja Aasi tykkäävät tästä.
  10. Aasi

    Aasi 3rd gear

    Se ei paljoa vaatinut sitten :)
     
    jamba tykkää tästä.
  11. jamba

    jamba Gearhead

    Isoin homma oli putsailla pinttyneet ölpät. -Ja ettiä tiivisteliimatuubi joka ei olis jymähtänny...
    [​IMG]
    kuvassa vanha ja uusi
     
    Muokattu: 13.3.2020
    12345678910 ja Aasi tykkäävät tästä.
  12. Holley

    Holley Gearhead

    Onpa taas Olds liikenteessä, mukavan hiljainen laite taas ajella. Sellainen leppoisa fiilis taas, sitä on vähän aina asiaa tuntemattomalle vaikeaa kuvailla. Ja tosiaan kun on 1989, ne 3-pistevyöt takana, vahvistuksena aiempiin kommentteihin. Paras vuosi vöiden kannalta, koska 1990:ssä taasen on jo etuovissa turvavyöt, siitä en pidä.
     
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    "Sitä istuu plyyssisohvalla ja katselee matalan tuulilasin läpi, kun maisema vaihtuu. Ratista voi varovasti pikkurillillä ehdottaa kurssia. Kaasupoljin ei säädä nopeutta vaan äänenvoimakkuutta."
     
    viikinki75, Gary Grand ja maverick999 tykkäävät tästä.
  14. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Saiskohan niitä etuovien vöitä laitettua vanhempaan malliin
     
  15. Stance

    Stance Gearhead

    Siitä onkin aikaa kun viimeksi OD:llä kirjoittelin. 10 vuotta vierähti tässä, tuli muutettua maaseudulle, rakennettua hirsitalo ym. Vuoden 2010 kesäkuussa siirsin mun 1990 Caprice Wagonin talvitallista omaan talliin kun muutettiin pois kehä III sisältä. Siirtäessä huomasin että jarruputkilinja edestä taakse vuotaa ja remppa jäi odottamaan "sitkun" päivää. No, siihen meni 10 vuotta, mutta tuossa viime talven aikana tuli motivaatio ja laittelin autoon kaikki jarrut ja putket uusiksi. Etsittiin kadonneita ajovaloja (vaihtaja rikki), laitettiin uudet renkaat, tehtiin muutamat öljyjen vaihdot ja koekäytöt jne. Eilen kävin katsastuksessa ja nyt olisi Capricella taas ajo-oikeutta vuoden päivät. Aika hieno fiilis päästä tuon laivan ruoriin. Auto on täysin alkuperäinen 8-hengelle rekisteröity STW oldsin 307:lla. Suomiauto 200tkm mittarissa.
     
    Inlinee, hevimies, passerby ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. saresks

    saresks Gearhead

  17. maverick999

    maverick999 Gearhead

  18. saresks

    saresks Gearhead

    Joo, jos näköjään käy puoleen maailman autokannasta, niin kai se tuohonkin käy. Ei oo jostain syystä ikinä tarvinnut korkkeja ihmetellä, mut nyt on harakat vieneet..
     
  19. FASTDOHC

    FASTDOHC 2nd gear

    Pitkästä aikaa tännekin kirjoitella.
    Tässä meikäläisen pitkä katto nykyään. Vuonna 2007 syksyllä oli vielä vakio, paitsi telalla vedetty mattapaska päällä.
    Lisäks tekniikka talvella rakennettu 355cid, jossa n.10 ruttu ja saastelaitteet poistettu + vähän ajettu th700 perässä. Sähköt käyty läpi ja rokkilaitteet laiteltu.
    Sisusta myös jollainlailla laiteltu.
    Ulkokuoressa puskurit otettu sisään, nokka tehty varastosta löytyvillä valoilla ja rautaverkolla. Takavalot A-mantasta.
    Takaluukunkin sähköt toimii kun luukku vaihdettiin talvella erittäin hyväkuntoiseen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    hevimies, Gary Grand, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. hevimies

    hevimies Gearhead

    Kuinka ehdottoman pakollinen on imusukka tankkilaitteen päässä? Mietin sen saatavuudesta johtuen jos korvaa ennen siirtopumppua saman suodattavan suotimen niin eikö aja saman asian? Sitten jos joltakulta löytyy kaikki 307 ohjaustehostimen ja laturipaketin apulaiteraudat olisin kiinnostunut ostamaan. Itseltäni löytyisi 350 bensan laturin raudat ja ohjaustehostin systeemi on kaiketi samasta.
     

Kerro tästä muillekin!