Track Week Finland 2021

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja supo, 22.1.2020.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No eihän se rekisteriote ole mikään auton osaluettelo, eikä missään kisakatsastuksesa ole mahdollista ruveta tutkimaan mitkä pakosarjat tai välijäähyt ollu aikanaan mahdollisessa muutoskatsastuksessa. Jos pyttyjen määrä ja moottorin hengitystapa vastaa papruja, niin koneen osalta luulis olevan siinä.
     
    supo, Blower Camino ja xarper tykkäävät tästä.
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Näin minäkin asian ymmärtäisin, moottori/mahd. ahdin pitää löytyä otteesta ja homma sillä selvä, kaikkea muuta tosin kutakuinkin mahdoton valvoo.
    Kiire kyllä tulloo toi oma muutoskatsastella ahtimelle sit, ei ollu tarkotus vielä tänä kesänä ollenkaan mut...
     
  3. pulla82

    pulla82 1st gear

    No periaatteessa on ja ei ole. Otteessahan ei nykyään lue muutenkaan juuri mitään. Lähinnä oli pointtina se että jos muutokset pitää olla otteessa, niin euro4 ja uudemmissa pitää perhana pakoputkessakin olla e-hyväksyntä ja sitä kautta se on otteessa. Tai että konehuoneessa on pään kokoinen ahdin ja otteessa lukee 300hv vaikka vartilla menee kymppejä. Itsellä ei mahdollisuutta osallistua näiden sääntöjen puitteissa kun on hengitystä ahdistettu ja otteeseen ei sitä saa vaikka mitä tekisi. Kuitenkin joka vuosi katsastettu. Vaikka auto voisikin olla daily ja olikin ensimmäisen vuoden, nyt säälin enkä suolaa. Toivottavasti järjestävä taho tarkentaa ja vääntää vähän rautalangasta sääntöjä.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No ei se daily sentään talviauto tarvii olla, kesällähän nää hupailut on.
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Millos tämä muuten on? Ja millon pitää viimestään ilmottautua?
     
  6. pulla82

    pulla82 1st gear

    Joo ei toki tarvitse. Toivottavasti homma kuitenkin mene hyvin, tämän tyyppistä tapahtumaa on kyllä kaivattu.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Taidat nyt ite vääntää turhan vaikeeta asiasta vaan, eli tekosyitä vaan :poff:
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Tarkistaako koneen koko? Jos ois sattunu lipsahtamaan pikkusen isompi konttorin jälkeen :p
     
  9. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Joo! Kansi pois!:oops:
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    joo jokaisella radalla ja maalissa ja lähtöpaikalla. Ja pakopiippujen E merkinnät.
     
    xarper tykkää tästä.
  11. supo

    supo Double Gearhead

    Maaliskuun 22.päivä klo 12.00 alkaa ilmoittautuminen eli ennen sitä kyllä säännöt ja muut asiat tulee julki eli kyllä nyt kannattaa talleissa olla aktiivinen sillä kevät aurinko jo korkealla ja aika vähenee koko ajan!Tämä on yksi kovimpia tapahtumia eli ole valmiina ettet jää nuolemaan näppejä!
     
  12. pulla82

    pulla82 1st gear

    Ei kai siinä ole mitään tekosyytä jos otteessa ei ahdinta lue mutta sellainen autossa on ja sitä ei saa otteseen vaikka kuinka yrittää, päästöluokat kun estää sen?
    Heinäkuussa se sitten nähdään pääseekö kisaamaan vai ei.

    Missään muussa kilpailussa/ sarjassa en ole nähnyt lausetta " muutokset oltava otteessa", siksi asiasta kyselen, sori siitä.
     
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Siis lähinnä katsooko lohko numerot. Jos otteessa 5.0. Ja joku 350 heittää paikkaan
     
  14. supo

    supo Double Gearhead

    Muutokset oltava rekisteriotteessa eli helevetin helppoa hommaa ja jos arveluttaa niin yhteys järjestäjiin niin homma selviää eli noin lukee säännöissä!Helevetin helppoa!
     
    Inlinee tykkää tästä.
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eli sulla on vaparikoneisen paperit, mutta meinaat tuoda viivalle ahdetun? Silloin on aika vaikea tulkita että muutokset olisi rekisteriotteessa. Sillä ei liene väliä miksei ne muutokset ole otteessa.
     
    squide, dart -66, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Voi myös olla se takana, et autojen oltava "laillisia" ettei poliisit tee massaratsiaa ja revi kaikista kilpiä. Uskoisin/toivoisin, että järjestäjät käyttää pelisilmää noissa autoissa. Tosiaan ettei 2001-> tarvii joka osassa olla E-hyväksyntää tai 93-> jos katti puuttuu yms..
    Tosin jos auto on otteen mukaan 1.3 etuveto Golf ja pellin alla on 2.9Vr6 turbolla ja nelikko, niin ei minusta kyllä kelpaa enää sääntöihin, ellei ole muutoskatsastettu.
     
  17. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Toi on selkeä jako kun kiihdytystä ajavat on jaettu kaarettomiin ja 6-piste turvakaarilla varustettuihin. Mut mikä on semislicksi? Dot merkitty, drag radial ?
     
  18. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Eiköhän sillä tarkoiteta katulaillista rengasta eli E- tai Dot- hyväksytty
     
  19. T5

    T5 Gearhead

    Ihmettelin jo aiemmin itsekseni, että mitä järkeä noissa luokkajaotteluissa on? Toisessa on sallittu nuo katulailliset semislicksit ja toisessa ei? Jos kummatkin on katulaillisia renkaita, niin miksei sitten noita olisi voinut laittaa vaan yhdeksi luokaksi?
     
    xarper tykkää tästä.
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Dailydriver lienee vähän kuin käyttöauto suomeks. Käyttöautoissa tommoset supersoftit ”semisliksit” tai ”katusliksit” on aika harvinaisia, koska ne on kalliita ja kuluu nopeasti. No onhan niitä jopa vakiona jossain esim porssen raaserimalleissa. Mutta silti. Kaikissa muissa luokissa saa ajaa niillä, tossa yhdessä kauppakassiluokassa ei. Isokin ongelma?
     

Kerro tästä muillekin!