Cadillac 500 cid "optimointi"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Silvarello, 27.12.2017.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kannessa olevan jousipesän kokohan sen määrää, ellei halua niitä alkaa työstämään.
     
  2. Se on mun paha tapa..Onneksi artsi vastasi..

    Tämä mä vähän itsekin ajattelin, mut en ollut varma.
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sullehan varmaan nuo stage 1 OE size jouset sattuis, ei vaan ollu tarkempia tietoja.
     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Juu tuota ykkösvaihtoehtoa itsekin meinasin. Tossa setissähän on sitten kaikki. Eli kohta uusia/vähän käytettyjä venakoneiston osia myynnissä..
    CadCompanyn toimituskulut vaan sattavat olla huimat. Ei kyllä enää jaksaisi odottaa merirahtiakaan :(
     
  7. Voisiko nämä arvot pitää paikkaansa:

    https://cadillacmagazine.com/forums/threads/valve-spring-pressure.14532/

    "The Stage I springs are around 95 Lbs., and the Stage II are around 120 Lbs.
    (on the seat). Stage I should be fine if you'll never be over 5000 RPM. Both of these are a single spring with a dampener. Dual springs are for big cams and high RPMs."
     
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    CadCo:n vastaus kyselyyni stage1 -vaihtoehdosta: "No, you need Stage 2. Yes, the Stage 1 springs will handle the lift without coil bind, but they aren't enough spring pressure to prevent valve float. " Eli hinta pompsahti 85 taalasta 150 taalaan.
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Noh, ei se hinta sentään silti hirveä hinta ole, kun sisältää kaiken lukoista venavarren tiivareihin.
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Juu ei, mutta lähetyskustannuset lienee saman verran. Pakko-ostos silti.
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Oliks sulla sen edellisen nokan kans kuitenkin ne vakiot 60lbs jouset?
    Kyllä nuo stage 1:set on sen verran vakioita napakammat että pelaa varmasti jonnekin 5 tonniin asti ihan hienosti, mutta isommilla rundeilla tarvii kyllä kovempaa jousta.
     
  12. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Nuo tuli silloin minulle: https://cadillachighperformance.com...ducts/chp-vt08k-complete-chp-valve-spring-kit

    Varmaan samaa valmistetta... hintakin sama.
    Hommailin silloin jotkut letukan jousetkin (981), joita Comp suositteli jonkun nokan kanssa mutta aika löysän makuiset on. No,ne menee asiakkaan Fordin pikkulohkoon kun ruotsipoika 0li laittanut kansiin erillaiset jousisarjat.
    Onkos muuten nokan perusympyrä miten paljon pienempi? Tulee äkkiä tarve pidemmille tönäreille, mitä ei tunnu helposti saavan muualta kuin CadCo /CHP linjalta.

    Ls:n beehive jousia tuntuuvat käyttävän ameriikassa mutta sepäs ei näytä olevan budjettiratkaisu Suomessa. Ainakin kun mulkaisin Uspartsin hintoja silloin kun asia oli kuumimmillaan itsellä.
    Löytyy muuten CHP retainerit ja lukot cadillaciiin jos joku tarvii? Samoin kaksi uutta viritysnokkaa: Comp 270H ja Lunati 050 236/236

    Oma vekotin seisoo tuolla loskassa. Kone toimii ja kuulostaa hyvältä. Lähtee pakkasessakin käyntiin kuin ruisku kun oon silloin tällöin ajanut pajaan kuivamaan. Viime kesänä mitä tuli ajeltua, niin parhaimmillaan on jossain ohituksessa, jolloin vetoja on kivasti. Thumper tyyppinen nokka taas on omaan korvaan kivan kuuloinen kaupungilla pyöriessä. Kulutus oli n. 15 autolle ja asuntovaunu perässä kakskymmentä. Aika maltillinen miusta.
    Fordin kampiakselin tivari ei ollut pitkäikäinen, vaan jouduin sen vaihtaaman jo heinäkuun alussa- mukava pikku jumppa päivään tehdä: Kone ylös, pukkiin, osiks alakautta, kasaan ja takaisin keulalle. En tykkää.
    Laatikolle pitäs jottain tehä kun siinä on joku outo mato 1-2 ylöspän vaihtaessa: ihan kuin joitain välivapaata yrittäs. Luistamiselta se ei tunnu, vaan semmoiselta viipyilevältä vaihtohetkeltä.
    Hyllyssä on onneks toinen, mutta senkään kunnosta ei oo varmuutta. Vaihtuiskohan tuo alakautta? Siis etuveto th425?
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Oli vakiot joo. Joku 4400 taisi olla max. RPM.

    Mitäs tossa muuten meinaa toi "oversized"? Ulkohalkaisija?

    Noista tönäreistä muuten ei ole kukaan jutellut aiemmin. Uudet on odottamassa paketissa. Ei vanhoissakaan vikaa, mutta kun rahaa on..
     
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kai ne tönärit on tilattu oman mittauksen mukaan?
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ulkohalkaisijaahan se meinaa, onko ne jousipesät kannessa sellaset että joutuis koneistamaan jotta isommat jouset mahtuu?

    Tönärin mittaa voi pähkäillä siitä että vanhassa nokassa oli nostoa (nokalta) .305/.310" ja uudessa .323", ero ei ole suuren suuri.
     
    Muokattu: 11.2.2020
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tilasin nokan sellaisilla specseillä, että ei tartte koneistaa mitään. Chevyt, Fordit ja HD:t on helppoja.
     
  17. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ohjurit on varmaan lyhennetty? Puol tuumaa nostossa tais olla raja.
     
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei ole lyhennetty, mutta ilmeisesti joudun sitten senkin tekemään. No se ei ole älytön ongelma, kun pystyn jyrsimään itse. Vi*uttaa toki.
     
  19. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    No se ei oo kummonen homma. Ite hoitelin ohjurit tekemällä vanhasta hylsynpätkästä pituustulkin joka laitetaan ohjurin päälle ja sitten vaan ylimääräinen rälläkällä pois. Jyrsimällä tietysti vähän ammattimaisempi..
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Paljonko otetaan? Pitkä on pilalla, mutta lyhyttä voi aina jatkaa.
    [​IMG]

    Nyt muuten kun mainitsit, niin tuli mieleen, että jossain vaiheessa oli kannet irti ja ihmettelin , kun pari tiivistekumia oli rikki. Ja edellinen nokkakin oli "no machining required".

    Kaverilla on parempi jyrskäin kun itellä, mutta hän on liian pedantti ingenjööri. Ja kun itte tekee, niin saa priimaa..
     

Kerro tästä muillekin!