Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    E raja.... tervetuloa autovirittäjien maailmaan. Joissa muita rajoja ovat -87 ja 92 yms...
     
  2. Zejk1

    Zejk1 3rd gear



    Harrastuksen tulevaisuus huono ?????;)
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    en muista mikä oli tarkka vuosi oli kun e-hyväksytyt pöntöt tuli pakolliseksi mutta 2000-luvun taitteessa se oli? laita siihen suora putki pöntön tilalle niin kelpaa;)
     
  4. generalo

    generalo Gearhead

    Joo toiseen astraan ( vm. 1998) näin teinkin kymmenisen vuotta sitten ja meni läpi monta kertaa katsastuksesta. Tähän itseasiassa eilen katsastuksessa vetosinkin, kysyin että miks toisessa astrassa kelpasi ja tässä ei, kuulemma "ei ois saanu kelvata siinäkään" :D
     
  5. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Tulee pakosti mieleen sellainen hullu ajatus että mitenkäs nämä henkilöt jotka kovasti ja mielestään helposti ovat autojaan sähkömoottorilla toimiviksi aikoneet urakasta ja byrokratiasta selvitä kun ei edes 20v vanhaan autoon saa äänenvaimentajaa vaihtaa tarvikemalliin ........:)
     
  6. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tässähän on semmoinen pointti, että tuo sähköauto toimii Venäjältä tulevalla taikasähköllä, joka tuotetaan täysin puhtaasti yksisarvisten ystävyysenergialla. Pakoputki taas on sen pahan ilmastoa tuhoavan saastekaasun koti ja lähde. SANO...
     
    -chgr ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  7. BioFreak

    BioFreak 1st gear

    Käyttelin eukon primeran konttorilla. En tiiä mikä on todennäkösyys sille, et jarruputki puhkee jarrudynossa.:confused: Ajokieltohan siitä seurasi.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Suurempi kuin sulla/rouvallas, koska katsastusmiehen pitääkin painaa jarrua kunnolla. Mieluummin katkeaa jarrudynolla putki, kuin lapsen edessä paniikkijarrutuksessa...
     
    rane58, Z(etor)71, viikinki75 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mielestäni aika hyvä että puhkes jarrudynossa. Ruostunu varmaan melkein puhki jo valmiiks. Paniikkijarrutuksessa rouvakin voi painaa poljinta niin kovaa että olis hajonnu. Tai hetken lisää ruostuttuaan olis hajonnu varmasti.
     
    rane58, Z(etor)71, viikinki75 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. BioFreak

    BioFreak 1st gear

    Olihan se onni et hallituissa oloissa meni. Korroosio oli iskenyt nippaan ja siitä sentti ylös päin, kun se letkun kiinnike kerää hiekkamujua putken ympärille. Revittii putki eile pois niin vissii vähä tuli hipastua toisen puolen putkeen kun rupes sekin vuotaa samasta paikasta. Siinähän nuo nyt menee samoilla lämmöillä molemmat puolet uusiksi.
    P12 Primeran omistajat käykäähän kattoo mis kunnossa putket on letkuliitoksessa.
     
    viikinki75, dart -66 ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla on muutaman kerran hajonnut jarruputki katsastuksessa. Viimeksi vajaa vuosi sitten yhdestä autosta lävähti jarrudynossa.

    Joskus tein vanhalla autolla ihan huvikseni jarrutestin pikkutiellä, jossa ei muuta liikennettä ollut. Eli lukkojarrutus, että näkee, lukkiutuuko kaikki pyörät. Jarruputki lävähti.
    Vituttihan se, mutta oli hyvä että siellä, eikä tositilanteessa.;)

    Harvemmin sitä tarvitsee tuolla liikenteessä normiajossa tarvitsee jarrua niin kovin painaa. Varsinkin jos hallitsee ennakoivan ajon. Mutta sitten kun se tilanne tulee, on hyvä, että ne myös toimii.
     
    Muokattu: 2.7.2020
    BioFreak tykkää tästä.
  12. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Milloinkas muuten tuli kaksipiirijarrut.
    Ei kai niitä aina ole ollut
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mopareihin tais tulla jotain 67?
     
    leksa tykkää tästä.
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    60-luvun lopulla- 70-luvun alussa?
    Esim. Amazoniin
    8/1964 tuli levyjarrut
    8/1967 jarrutehostin
    8/1968 2-piirijarrut

    Voihan se olla, että joihinkin tuli paljon myöhemminkin.
     
    Muokattu: 3.7.2020
  15. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Lancia 1960, yhdessä levyjen kanssa. Jenkeistä ensimmäinen oliko AMC -67?
     
  16. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Ainakin 64 Americaneissa on jo 2-piiriset....
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    2-piirijarrut tuli USA:ssa pakolliseks 1.1 1968
     
  18. signet

    signet Gearhead

    Se on hyvä että katkee dynolla,eikä liikenteessä,mut Kouvolassa on sellainen inssi joka yrittää oikeen väkisin saada putket poksahtamaan.Yhdestä octaviasta oli katkennut penkin selkänoja paskaksi kun ei ollut putkia saanut antautumaan.Konttori joutui ostamaan jakkaran.Oli ensin inssi yrittänyt omistajalle että teillä on penkki rikki...
     
    rane58 tykkää tästä.
  19. signet

    signet Gearhead

    ja LPR:ssa oli rekisteröintikatsastettu dartti jonka ostin(näkemättä tietysti),mutta auto oli ajokiellossa vuosikatsastamattomuuden takia.Seuraava vuosikatsastus oli tehtävä vuonna 1976.
    No tämä selvisi kyllä puhelinsoitolla.
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei sen niin väliä ennen ollut, mikä katsastus oli suoritettu. Mulla oli 80-luvulla yksi Dartti ollut pidempään leima kylmänä, mut kävin merkkauttamassa koneen vaihdon siihen jossakin välissä. Ja sitten ajokelpoisen auton puutteessa läksin sillä samalla Dartilla liikenteeseen ja ajoin heti ratsiaan. "Hyvää matkaa" voivotti konstaapeli. Olihan paperissa joku tuore päivämäärä.
     

Kerro tästä muillekin!