GM:n squarebodyt 1973-1987 (1991)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 23.11.2019.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    jos löydät jostain VHT vinyylimaalia, ne ainakin pysyy kuin tauti. IKH vinyylimaali ei pysynyt kovin hyvin ja sävy oli ihan muuta mitä purkissa luki. Hyvinkäällä on maalikauppa jossa oli jotain SEM merkkisiä vinyylimaaleja, ne on kuulemma hyviä mutta en oo käyttänyt. Automaaleilla värjättiin sitte loppujen lopuks noi omat.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. Anza

    Anza Gearhead

    Erikoismaaleista tulee mieleen motonetin ryppymaali spray. Se ei pysyny ilmanputsarissa, lohkeilee irti. Muutenki kilikalipullojen sisältö on heikko, olipa mitä vaan tavaraa. .. telalla tai ruiskulla 2k maali ja asiaan sopivat pohjatyöt. Se vois toimia.
    Vht:stä ei oo kokemuksia, mutta biltema ja motonet on kuraa.
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    SEM kestää, mutta osat pitää pestä kunnolla puhtaaksi. Itse pesin a-pilarin muovit eka fairyllä puhtaaksi. Sit testasin SEM omaa saippuaa ja ihan paskasta vettä lähti vieläkin. Sit käytin SEM prep ainetta ja viimesenä SEM väri päälle ja hyvin on kestäny jo 4 vuotta ulkoeteisessä osat... :(o_O:D Toivottavasti ovat vielä hyviä 2024 kun Nypykän saa liikenteeseen.
     
    Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. 1320

    1320 Gearhead

    Mä purin Malibuun metsäautosta ovipahvit takaoviin. Kaksiosaiset pahvit, alempi osa muovia ja ylempi vinyyliä. Sammaleen ja muun ylimääräisen siistimisen jälkeen sopivat maalit löytyi Car Paint Centeristä. Pohjalle muovipohjuste ja päälle värimallin mukaan spraypurkkiin sekoitettu vinyylimaali. Hyvin on pysynyt molemmissa materiaaleissa ja sävykin sattui erittäin hyvin kohdalleen, voin suositella muillekin.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä värjäsin VHT sprayllä Volvon kattoverhoilun ja ovipahvit -90 luvulla. Edelleen täysin tikissä. Ihan viimeisen päälle kamaa oli se.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Entäs Car-Rep vinylspray..?
     
    Lemmu tykkää tästä.
  7. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ootteko saaneet rungottomia pyyhkijän sulkia toimimaan? Pystyyköhän sulkaan poraamaan reikää poissapojan kohdalle, vai täytyykö se jotenkin siirtää sulan yläpuolelle.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse miettinyt jos laittas suuttimet konepeltiin yms, kun omissa ei ne prkleen letkut pysy kiinni.
     
  9. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Laita oikean kokoiset letkut :D Mulla on tässä kyllä nyt joku muistivirhe kun eihän se suutin siitä pyyhkijän läpi ruiski, vaan pyyhkijän juurelle. Sillon kun ostin tämän niin oli jotkut rungottomat sulat joilla ne ei toiminut, oisko niissä sit jotkut spoilerit olleet.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    6.2D käymättömyyden syyn setviminen jatkuu. 2 vuoden seisonnan jälkeen Diesel oli sellasta sakean lonkeron näköstä tököttiä.
    Pitäisikö syöttöpumpun päällä oleva allas täyttyä kokoajan? Kokeilin myös startata kun altaan sisällä oleva vipu oli taka-asennossa lukittuna. Ei tullut mitään sinne.
    Mekaaninen nostopumppu korvattu sähkösellä ja dieseliä menee ainakin suodattimelle ja tulee hyvin ulos ilmaus- ja vedenpoistoletkuista. En ole vielä kerinnyt tarkastaa, tuleeko myös ulos. Ainakin kun suodattimen otin irti, niin joka reiästä valu diesel ulos ihan hyvin.
    Myöskin solenoidi toimii hyvin, kuin myös kylmäpiiri.
    Eli vika on suodatimen jalka? Letku suodattimen ja syöttöpumpun välissä vai onko syöttöpumpun sisällä vielä joku reitti mistä se kulkee sinne altaaseen? Altaassa oli nimittäin vanhat kurat vielä sisällä. Ja suutin putkia löysäämällä ei tule kuin tippa tai kaks ulos suuttimien päästä.
    EDIT ja hehkut on ok ja toimii.
     
    Catrik tykkää tästä.
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Suodatin jalasta tulee hyvin diesel ulos. Parin sekunttia virrat päällä niin puolisen desiä tuuppas ulos. Myös "allas" syöttöpumpussa näyttää täyttyvän. Eli tukos on jossain syöttöpumpun sisällä. Tai suuttimille menevissä putkissa, johon en usko. Eikun hakemaan imusarjan tiivisteet ja imusarjaa irti, et näkee tuleeko syöttöpumpun perseestä mitään ulos.
     
    Catrik tykkää tästä.
  12. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Olen nyt kahta ns. rungotonta sulkaa testannut

    https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/trico-flex-lasinpyyhkijansulka
    Tässä ei ohjeissa lukenut että sopisi tuohon sivutappikiinnitykseen mutta kyllä se sinne kiinni jäi. Ei ongelmia pissapojan kanssa.

    https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/m-flat-pyyhkijansulka
    Tämä on ainut löytämäni sulka jonka ohjeissa kerrotaan suoraan sopivan Chevyn kiinnitykseen, mutta piti puukolla veistää kiinnitysklipsistä pari milliä pois ettei ota pissapoikaan kiinni. Tämä jättää kuitenkin rantuja lasiin, joten...

    Kumpikaan sulka ei toimi vänkärin puolella oikein, jättää oikeasta alareunasta pyyhkimättä noin 5 x 10cm kolmion kun sulka ei ota lasiin kiinni.
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mistä löytyisi ovipaneeleihin ne ilmaräppänät sinne alalaitaan? Onko vaneissa minkälainen? En ole vielä tehnyt reikää ovipaneelin niin käy melkein mistä autosta vaan kun tietäisi missä olisi sellaiset sutjakat. :)
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä on varmaan joku Silverado ökyilijöiden ongelma, kun ainakin Scottarissa alaosa on ihan peltiä :D
     
    passerby tykkää tästä.
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ei oikeastaan kun kyllä mullakin on scottari :)

    Tosin tulee silverado sisusta.
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tollastako meinaat?
     
  17. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Modasin orkkis ovi pahveja.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tulee sähköikkunat ja onko se nyt - 81 ylöspäin olevat ovenavaus kahvat sisälle niin saa ne hienommat kehykset siihen. Punaisella keinonahalla olisi tarkoitus verhoilla.

    Kojelaudan päällisenkin siloittelin ja se saa kanssa punaista keinonahkaa ylle.

    Nyt pitäisi vaan löytää ne tuuletusräppänät noihin ovipahveihin että pääsee ilma liikkumaan vapaasti.
     
    jamba, Gary Grand, stinnes ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Sain aikaiseksi päivittää sisätilat stepparista. Mega shifteri vaihtui Lokarin vaihteisto kiinniteiseen ja indikaattori kylkeen. Penkit paremmat ja radiokin tuli laitettua. Ihan nättihän tuosta tuli.

     
    12345678910, onoff road, MaxDura ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Jaaha, sai 4L lisätä jäähdytysnestettä, tainnu nyt lopullisesti haljeta se kansi. Ois purkuautosta se 6.5 kone johon piti laittaa se remmiahdin mut en tiiä jaksaako siitäkään alkaa rakentaan kun se on -94 eli about huonoin lohko. Jos vanha paska 6.2 noilla renkailla ja 80 km/h @ 2000rpm vie 16L/100km niin paljonkohan tuo mahtais olla jollain LS koneella?
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulla vei LS1 noin 17l/100km kun kävin noin 250km mökkireissun. 38,5" creepyt, 4.56:1 perävälitykset, jatkuva neliveto ja th350 loota. Marssinopeus noin 85km/h. noin 2500rpm noissa vauhdeissa, ehkä vähän alle. Ja ilman ovia ja takakattoa, varmaan aerodynamiikka kohdallaan! Eli tossa on aika monta asiaa millä vois kulutusta saada alas jos se on tärkeetä. Ei oo kovin janoisia noi ls koneet peruskurvailussa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!