Edelbrock nokkaakselikokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ebalen, 5.3.2020.

  1. ebalen

    ebalen Gearhead

    Performer-Plus Camshaft Kit for Small-Block Chrysler 318-340-360 V8. Kone 318, 030 ylikoko, 10.15 puristuksilla ja edelin kansilla kaasarilla ja imusarjalla kasataan. 3.9 välitykset ja 2800 stall turbiini tällähetkellä. Lupaavat vain aika laajan käyttöalueen tuolle.???? Onko mitään kannatusta tuolle? Ja ehdotuksia otetaan huomioon..
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    aika mieto nokka tohon kokoonpanoon omasta mielestä.
     
  3. Latvis

    Latvis 2nd gear

    #2177 vai #7177 kitti?
     
  4. ebalen

    ebalen Gearhead

    7177
     
  5. ebalen

    ebalen Gearhead

    Niin jäi sanomatta että aikasempi nokka tuossa kokoonpanossa oli lunati voodoo 60404..vai veteleekö tuolla menemään..alavääntöä olis kiva saada lisää..
     
  6. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Niin siis aikomus on korvata tuo lunati edelbrockin nokalla jossa enemmän asteita, vähemmän nostoa ja isompi LSA ja odottaa lisää alavääntöä?
     
    artsiracing tykkää tästä.
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vetele mieluummin tuolla lunatilla, edelin 7177 nokalla menetät vaan lisää alavääntöä.
    Noissa on .050" asteet samat, edelissä hieman vähemmän nostoa ja perusasteita aivan liikaa, menee vaan huonommaksi, vaikka ilmoitetut kierrosalueet muuta väittääkin.

    Jos vaihdat nokan niin kattele vaikka miedompaa voodoota, esim 268.
     
  8. ebalen

    ebalen Gearhead

    Kiitos. Tulihan sieltä järkevää vastausta. Eli vanhalla mennään toistaiseksi..
     
  9. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Tuo nokan ajoitus icl 106 kannattaa tarkistaa jos vehkeet on levällään.
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ja pistää vaikka muutama aste aikaselleen.
     
  11. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Kyllä ja sitten kesän puolvälissä se on näppeimmillään :)
     
  12. Onko tää joku käännetään aina kohti kesää juttu. Keväällä pari astetta aikasemmalle ja syksyllä pari astetta myöhäiselle.;)
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ehdotan jatkuvaa kesäajoitukseen siirtymistä.
    Perusteluiksi voisi sanoa että laadukkaita jakoketjuja on helposti saatavana, joilla pysytään hyvin kesäajassa. Useammankin kesän.
     
    ebalen tykkää tästä.
  14. ebalen

    ebalen Gearhead

    Mitä hyötyä saa tuosta aikaistamisesta?
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sillä saa alakierroksille enemmän voimaa, imuventtiili sulkeutuu aikaisemmin ja sylinteripaineet kasvaa.
    Siinäkään ei kannata liioitella ettei yläkierrokset kärsi, mutta jonkun 3-4 astetta voi ohjearvoista aikaistaa huoletta, jos haluaa painottaa hieman alavääntöä.
     
  16. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Tuohon, jo edellämainittuun lisäksi, ajoitusta muuttamalla saa parhaimmillaan siirrettyä teho ja vääntöhuippuja ehkä 100-200rpm suuntaansa.
    Aikaistamisen kanssa kannattaa myös varmistaa imuvenan etäisyys mäntään.
     

Kerro tästä muillekin!