Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    En ole vaihtanut (eli tämä on sitä lunttausta..), googlehaulla löytyi tämä:

    https://www.lxforums.com/board/awd/134156-transfer-front-differential-fluid.html

    Couple of other things to remember...

    When changing the diff fluids ALWAYS remove the fill plug before the drain plug. Simply, if for some reason the fill plug is seized in place and won't come out you're not sitting there with an empty diff and no way to fill it.

    the rear diff will require a 14mm hex head socket. That's not in most sets, so make sure you have one.

    The transfer case has a fill plug, a drain plug, and an inspection plug. Remove all three.
    When filling replace the drain plug, then fill from the top fill plug hole until the fluid begins to run our of the inspection plug hole. Let it drain for a bit until it stops, then replace the fill and inspection plugs. You don't need to remove the front and rear prop shafts to do this. You will need to remove the brace and the damper, which is just a heavy hunk of metal. the top fill hole is a little bit hard to get to, but you can get there.

    Make sure to clean the threads of all plugs before putting them back in. I even wrapped some teflon tape on the threads so that they will be a lot easier to remove next time the unit(s) have to be serviced.

    Use a fluid pump to get the T-Case and diff fluids up into the units. I used a manual pump like this:
    [​IMG]

    It does take a little bit of time, and there is some effort, especially with the T-Case, but it's not too bad.


    SPECIFICATIONS - FLUID CAPACITIES

    DESCRIPTION

    SPECIFICATION

    Fuel Tank - V6 Engine 68 L (18 gal.)
    Fuel Tank - V8 Engine 72 L (19 gal.)
    Engine Oil* - 2.7 L 5.7L (6.0 qts.)
    Engine Oil* - 3.5 L 5.7L (6.0 qts.)
    Engine Oil* - 5.7 L 6.6 L (7.0 qts.)
    Engine Oil* - 3.0 L Diesel 8.5 L (9.0 qts.)
    Engine Oil* - 6.1 L 6.6 L (7.0 qts.)
    Cooling System - 2.7 L** 9.2 L (9.7 qts.)
    Cooling System - 3.5 L** 10.0 L (10.6 qts.)
    Cooling System - 5.7 L** 13.8 L (14.6 qts.)
    Cooling System - 6.1 L** 14.0 L (14.8 qts.)
    Cooling System - 3.0 L Diesel** 13.2 L (14.0 qts.) *(includes filter)
    *(includes heater and coolant recovery bottle filled to MAX level)
    AUTOMATIC TRANSMISSION
    Service Fill - NAG1 5.0 L (10.6 pts.) Overhaul Fill - NAG1 7.7 L (16.3 pts.)♦
    Service Fill - 42RLE 3.8L (4.0 qts) Overhaul Fill - 42RLE 8.3L (17.6 pts)♦
    ♦Dry fill capacity. Depending on type and size of internal cooler, length and inside diameter of cooler lines, or use of an auxiliary cooler, these figures may vary.
    TRANSFER CASE
    MS140 0.6L (1.3 pts.)
    AXLE - FRONT
    175MM FIA Axle 600 ml (0.63 qts)
    AXLE - REAR
    198 MM RII Axle 1.4L (1.5 qts.)
    210 MM RII Axle 1.6L (1.7 qts.)
    215 MM RII Axle 1.6L (1.7 qts.)

    RECOMMENDED FLUIDS, LUBRICANTS AND GENUINE PARTS

    CHASSIS

    Component Fluids, Lubricants and Genuine Parts
    Automatic Transmission Mopar � ATF+4 Automatic Transmission Fluid or equivalent.
    Brake Master Cylinder Mopa � DOT 3 and SAE J1703 or equivalent should be used. Use only recommended brake fluids.
    Front Axle API Certified GL-5 SAE 75W90 Synthetic Gear Lubricant or equivalent.
    Power Steering Reservoir Mopar � Power Steering Fluid + 4, Mopar � ATF+4 Automatic Transmission Fluid or equivalent.
    Rear Axle API Certified GL-5 SAE 75W140 Synthetic Gear Lubricant or equivalent.
    Transfer Case Mopar � Transfer Case Lubricant LX, P/N 05170055EA, or equivalent.
     
    päivystäjä ja rotax tykkäävät tästä.
  2. Taneli

    Taneli 3rd gear

    Mistähän sais 300c touringiin kesävanteet? Ehkä jotain 20" kaavaillut. Jotain hyviä mestoja? Ebayssä näyttäis välillä olevan kohtuu edullisia valsseja, mutta rahdit tuntuu sit olevan +500€.
     
  3. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Jakohihnan vaihtoa tuossa hieman suunnitellut. Vaihdettu edellisen kerran 120 000tkm kohdalla ja nyt 180 000 mittarissa. Vuosia on kyllä kulunut välissä jo kohta kahdeksan. Joko mennään riskirajoilla, vaikka hihnalla ajettu vasta 60 000tkm. Jostain olin lukevinani et aikaraja ois 7.stä kymmeneen vuoteen. Miten on porukat vaihdelleet jakohihnoja noihin 3.5 koneisiin Chryslereihin?
     
  4. t8

    t8 Gearhead

    Onko dieselin ja 3.5 bensan välillä luotettavuudessa isoa eroa?
    Vuosimalleja noin 05-07 näyttää saavan suht samaan hintaan.
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    TPMS, eli kuuluisa rengaspainejärjestelmä temppuilee kaverin autossa. Itsellä ei 2004 valmistuneessa autossa noin hienoa ominaisuutta ole.

    Mutta kaveri huomasi yhden renkaan vajaaksi ja vei auton rengasliikkeeseen, jossa paikkasivat renkaan vuodon. Nyt kun auton käynnistää, pimputtaa mittaristo jotain CHECK TPM tai jotain sinne päin. Jännä homma sinänsä, että näyttää kaikkien renkaiden paineet (2,7 jokaisessa), jolloin luulisi, että jos joku anturi olisi rikki, niin kyseisen renkaan paine ei näkyisi mittaristossa?

    Miten tuon virheilmoituksen saisi nollattua? Witech ei löytänyt vikakoodeja, eikä abs-modulin alla olevissa valikoissa ollut mielestäni mitään ihmeellistä. Appcar löytyy, tosin se on naitettu minun autooni, joten ei sillä nyt pääse kaverin autoon.

    Se mitä autolle on renkaan paikkauksen lisäksi tehty, on Xenon-polttimoiden vaihto uusiin. Edelliset olivat himmeät. En tiedä onko etupuskuria irroitettu siinä lampun vaihdossa vai ei.
     
    Muokattu: 23.2.2020
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Taidan olla vähän väärä henkilö tähän vastaamaan, kun en ole kumpaakaan omistanut. Minäpä tähän laitan silti pikkuisen omia ajatuksiani, osaavammat täydentäkööt. 3.5 bensa toimiva ja perusvarma moottori, jossa ei ole 2,7:n öljytöhnäongelmia ainakaan samassa mittakaavassa (http://www.chryslerproblems.com/oil-sludge/). Mersun dieselissä on pikkuisen enemmän riesoja, mutta ei niitäkään miksikään mieliharmiksi voi väittää. Viat ovat aikalailla aina ne samat (tukkeutunut dpf, egr hankaluudet, öljyvuodot v-haarasta :p).

    Osta kumpi vaan, enemmän autoyksilön kunto ratkaisee kuin moottori.
     
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Näyttäs siltä että 300C Hemi tulee taas perheeseen, semmottisen ainaki ostin, katotaan jos se tänne vielä tulookin tällä vkolla :rotfl: Tullee vähä niinkö kakkosautoksi jos vaan emännykselle kelepaa. Oisko kellään mittää asiallisia 20-22" vanteita joutilaana? Semmosethan ne häätys kesällä olla että vähä tulis näköäkin laitteeseen.

    Ei ossaa näistä vehkeistä pysyä erossa, tää on jo kolmas 300C mulla, edellinen oli kans Hemillä ja sitä edeltävä CRD.
     
    isalmela ja Bukero tykkäävät tästä.
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Pakko korjata heti väärä tieto. 2.7 koneen sludge ongelma ei kosketa 300C/Charger mitenkään. Tuota esiintyi 98-01 vuosimalleissa. 2.7 koneessa sensijaan kannattaa tarkistaa onko jakoketju venynyt ja vuotaako vesipumppu. Jos vesipumppu vuotaa öljyn sekaan se tietty voi kehittää liejua, mutta siinä vaiheessa alkaa olemaan jo laakerit vaihtokunnossa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Seuraavat kamppeet kiinnostaisi tuohon tulevaan 300C Hemiin, hetihän sitä pittää laitella mielusakseen:
    - 20-22" vanteet
    - Diablosport ohjelmointikapula
    - Joku räyheämpi putkisto

    Tarjoilkaa jos tommosia lojuu nurkissa :rotfl:
     
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Muutaman päivän taas 5.7 Hemillä ajelleena, vaikka on ihan orkkiksena pidetty vakio 300C (vielä :rotfl:) ja kilsojakin jo reilummin niin onhan se mahtava kampe :odcool::odcool::odcool: Ja auto tuntuu edelleen "uudenkarhealta", ei nitise/kitise/kolise mistään ja on ryhdissään, onneksi oli entinen omistaja tosissaankin pitänyt autosta hyvän huolen ihan näihin päiviin saakka.

    Ohjelmointikapulakin löyty ja postissa tulossa, kiitos OoDeelaiselle! Viikonloppua alan käymään perus fixejä tähän läpi että saa loistoa vähä palautettua takaisin ja softat sisään jo varmaan tässä ehkä jo tänään jos ehtii. Vanteet on vielä etinnässä ja putkisto pitäs modata, varmaanki ne resonaattorit vetäsen suoraksi että saa vähä ääntä. Vähä niinkö emännälle ostin ton pihaan odottelee että jää sille ku saadaan sen muuan vuoden vanha Avensis myytyä pois pihasta häiritsemästä muuten puhtaasti amerikkalaista valikoimaa, vaan suapa nähä raaskinko antaakaan hälle tätä ku ohan tuolla mukava suditella itteki :rotfl:
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Itsekin tässä katsellut putkistovaihtoehtoja netistä. Ajattelin aloittaa aivan alusta eli uusia peltisarjoja on tarjolla aika hyvin. Eiköhän se kannata aloittaa niiden vaihtamisella? Perään sitten jotkut "kisakatalysaattorit" ja loput putket. Nouseehan noitten hinta reilusti yli tonnin yhteensä mutta tuskin sen halvemmalla Suomesta saa mistään, uusia.
    Kuinkas helppo tuo Diablosport ohjelmointikapula on oikeasti käyttää? Siis jos ei ole koskaan aiemmin käyttänyt. Mitä pitää osata ja tietää? Vai onko parempi jättää jollekin toiselle ohjelmointi?
     
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kyllä jos kaiken hyödyn haluat putkistopäivityksestä niin ehdottomasti peltisarjat, racekatit ja sitte joku kunnon rosteri cat-back. Todella hyvin heräsi edellinen 2005 5.7 Hemi henkiin kun laittoi seuraavat palikat:
    - SLP Loudmouth rosteriputken (cat-back)
    - Poisti alkuperäisestä ilmanottokotelosta sen imuilmanvaimentimen mikä on ahdistava ja laitto K&N suodattimen alkuperäseen koteloon
    - Diablosport 93CAI tune missä lisäsin hieman bensaa vielä 4000-6500rpm välille

    Esim. 300C Hemin virittämisessä ilmanoton osalta kannattaa yksi asia tajuta alusta asti. Se auton alkuperäinen ilmanotto on cold air intake tyylinen, eli halvat vapaavirtaus "CAI" sarjat käytännössä pudottaa vaan tehoa jos se on sellainen että ilmanputsari jää eristämättömään tilaan konehuoneen puolelle. Ilmanoton viilauksessa jos ostaa aftermarket ilmanoton niin se suodatin on oltava sitte semmonen, että se joko vedetään konehuoneesta sinne etupuskurin taakse kylmään ilmaan TAI se on minimissään eristetty konehuoneen lämmöstä ja se alkuperäinen etupuskurin taakse menevä ilmanottoreikä on sitte auki mistä viileä ilma pääsee suodattimelle. Melko pitkälle pärjää sillä alkuperäisellä ilmanotolla, se on rehellisesti kylmää ilmaa imevä, suodatin vain puhdas paperisuodatin tai joku K&N koteloon ja poistaa sen imuilmanvaimentimen sieltä etupuskurin sisästä.

    Noilla muutoksilla vartin loppunopeus oli 163-164km/h, eli ihan mukavasti tuli löylyä lisää. Peltisarjat ja racekatit ois ollu seuraava steppi, niillä ois saanu varmaan sen 15-20hv vielä lisää. Jossaki oli juttukin kun ne viritti tollasen 5.7 Hemin, täydellisellä putkistojumpalla, softalla ja ilmanotolla pääsivät muistaakseni karvan alle 400 heppaan.

    Diablosport on helpohko käyttää, jos haluaa pelata varman päälle niin ei tee muita muutoksia kun sen mitä kapula ite lataa vaan valitulla ohjelmalla. Periaatteessa ne valmiit softat sopii keyvesti piristettyyn Hemiin suoraan. Flektin käyntiinlähtölämpötilat on muutettava aina vielä manuaalisesti, jos on vakio termostaatti. Diablon softissa joku pöljä oletus aina että Hemiin on vaihettu kylmä termostaatti, näinollen se ohjaa flektit päälle jo noin 80 asteen huiteilla vaikka vakiotermarikaan vasta aukea kun oliko 93 asteen tienoilla. Diablosporthan opastaa koko ajan miten toimitaan, joten jos englanti luonnistuu niin kyllä sitä suht turvallisesti voi käyttää.
     
  13. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Ok, kiitoksia hyvästä vastauksesta! Juuri noita rosteriputkistoja katselinkin. Peltisarjatkin näköjään rosteria, happitunnistimet varmaan kannattaa samalla uusia. Onko jotain muita osia mitkä olisi samalla hyvä vaihtaa?
    Kyllähän tuo täysin vakioputkilla on todella hiljainen auto. Sisälle ei kuulu yhtään mittää, jos kiekkamittaria ei olisi niin ei tietäisi onko auto käynnissä vai ei. Eikä kyllä kuulu ulkopuolellakaan juuri mitään. Noh, aloitellaan nyt aluksi tuolla putkiston uusimisella.
     
  14. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo itellä kans 100% orkkiksena pidetty tuo mun nykynen Hemi, todella hienoa hiljasuutta vaan en mie perkule halua vajjaan 350hv V8:lla ajjaa ilman että kuulen V8 moottorin sulosoinnut :poff: Tähän ajattelin nyt ite kokeilla tuon äänimaailman parantamista alkuun ennenkö rosteriputkia alan tilailee, varmaankin nuo resonaattorit vetäsen suoraksi. Nuo rosteriputket menee kaikki lähemmäs tonnia ku jenkeistä tilailee. Mitä kuunnellu äänipätkiä niin kovemmat äänet saa kyllä kun poistaa sen ison vaimentajan auton alta ja korvaa suorilla putkilla, mutta äänet ei ollu omaan korvaan ainakaan videoilla niin hyvän kuuloset.

    Ja Diablosportilla disabloin tuon MDS pois käytöstä niin ei ala putkisto kurnuttamaan 4-sylinterillä mennessä, melkeen kaikki putkistopäivitykset vaatii MDS disabloinnin ettei tule semmosta typerää meteliä putkistoon MDS aktivoituessa.

    Ei kai siinä muuta ole mitä vaihtaa, peltisarjat, katit, lambdat ja loppupään putkisto. Siinähän se tulee kaikki kansista takapuskurille asti uusia :odcool:
     
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mulla on ollut vähän ongelmia tuon diaplosport intune i2 kanssa. Mpg buuster tunella toimii sutimisen esto, mut 91&93 ei toimi. Sitä on nyt koitettu diaplosportin insinöörien kanssa miettiä että mistä kiikastaa. Yhden korjatun ohjelman sain, mut ei auttanut.
     
  16. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Muistaakseni se antaa noilla 91&93 tunella sutia aika paljo enempi luistonesto päällä ku vakiona, eli se muuttaa sitä sutimisenestoa vähemmän herkäksi.
     
  17. toyota...

    toyota... Gearhead

    On se vähän liikaa jos 50km/h vauhdissa voi suditella sataa :D
    Ajonvakautusjärjestelmä rupee kyllä puuttumaan asiaan jos rupee peräpää hakeen sivulle...
     
  18. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Eilen tyrkkäsin Diablon softat Hemppaan. Oli näemmä softat päivittyneet aiemmista versioista mitä itse käytin pari vuotta sitten. Esim nyt ei tarvinu enää muuttaa softasta flektien käyntiinlähtölämpötiloja korkeammaksi, ovat vissii Diablolla hokasenneet että kaikki ei noihin aina ekana vaiha kylmempiä termostaatteja.

    Osaako joku sanoa miten nää softat nyt on muuttunu? Aiemmin oli nimittäin ne tunet valittavana tyyliin:
    -mpg tune
    -91 tune
    -93 tune
    -93 CAI
    -Diablo tune

    Pysty jonku noista valitsee ja sitte ite tekee vielä omia säätöjään noihin. No nyt se antaa suurimmoilleen nuo vaihtoehdot sieltä EASY TUNE puolelta kyllä, mutta niitä tuneja ei pääse ite säätää. Ja sitte ku meet ADVANCED TUNE puolelta niin siellä tais olla vaan jotenki näin:
    -mpg tune
    -stock tune
    -Diablo tune

    Latasin eilen ton ADVANCED kautta tuon Diablo tunen ja sitä hieman muokkasin (MDS off, +8 Throttle boost jne.). Mutta mietin vaan että ainakin aiemmassa kapulassa mikä mulla oli niin paras tune oli vakiohkoon moottoriin 93 TUNE, sillä se parhaiten tuntu vetävän. Ja se Diablo TUNE oli sitten se kaikkein kovin tune mitä pysty ladata mutta muistaakseni se oli hieman liikaa ja selkeesti otti välillä ennakkoja takastepäin edellisessä Hemissä.

    Mutta nyt kun on ladannut ton Diablo tunen niin mistä minä tiiän esim mille oktaanille se on. Toki varmaan se korkein mahollinen, kai? Tosin enpäs hoksannut bensakartoista käydä tsekkaa onko se oktaanivalinta siellä, vai onko vaan oletus että jos menet ADVANCED TUNE kautta ja haluat autoa enempi säätää niin sillon pohjille laitetaan kartoiltaan kovin ohjelma. Tarkoitus on siis ajaakin Nesteen 98E ja Shell V-Powerilla, eli korkeimmalla oktaanilla mitä Suomesta nyt helposti saa.

    Ja perstuntumalta Hempasta tuli kyllä todella raivokkaan olonen, eli siinä mielessä saa softaan olla suorilta tyytyväinen :D Mutta entisestä ohjelmoinnista vaan jäi mieleen että 93 TUNE oli parempi pohja kuin Diablo TUNE ja nyt en voi valita sitä 93 TUNEa modattavaksi ku vaihtoehdoissa modattavien puolella ei ole kuin stock, mpg ja diablo tune.

    Mutta vaikka noin jätän niin oli kyllä taas kerran koko rahalla vastinetta tuolle tunelle, kyllä se on ihan eri auto tuon jälkeen vaikka tehoja nyt ei välttämättä ihmeitä enempää tulekaan, lupaahan ne 15-20hv ja ihan on mahdollista täysin kun noissahan on softat kuitenki lähtöjään matalaoktaanisille bensoille sovitetut, sytkäennakoilla ja bensakartoilla tulee kyllä äkkiä tommoset tehot ja enempiki.
     
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mikä kapula sulla on? Itellä on intune i2, ja siinä se Diablo tune on juurikin entinen 93 tune, ja cai yms saa sit vielä valittua erikseen. Kokeilitko kuinka sutii sutimisen esto päällä?

    Miksi muuten noi 5,7 koneet on automaatin kanssa 345hv ja manuaalit 375hv, esim Challengerissa?
     
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Intune i2 on mullaki. Tämäpä oli hyvä tieto, eli tuo Diablo tune vastaa ennenmuinoin ollutta 93 Tunea? Ilmankos se sitte tuntuki menevän kohilleen ku nyrkki silmään kerrasta tuo ohjelmointi.

    Antaahan tuokin siellä EASY TUNE puolella silti valita 93 TUNE tai DIABLO TUNE? Mutta Advanced puolella ei näytä ku DIABLO TUNEn sen MPG ja STOCK lisäksi.

    Eri vuosimalleissa ollu noita eritehosina ja on ollu hieman eroja putkistoissa ja olikohan vähä nokka-akseleissakin. Noitahan on samoja vuosimalleja monen eri tehosia. Esim Jeepeissä on sitte 325hv jne.
     

Kerro tästä muillekin!