Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mulla näkyy easy tune valikossa 87&91&93 tune, ja mpg tune. Advanse valikossa diaplotune, 91 cai tune, ja mpg tune.

    Nyt kun meinasin kattoo flektien käyntiin lähtö lämpötiloja niin kapula tilttaa kun painaa ls, ms, tai hs puhalluksen kohtaa.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  2. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo itelläki välillä sekoillu tuo i2 kapula, se entinen tais olla se i1000 eli vanhempi malli ja se ei sekoillu noin paljon.

    Tänään tutkailin tarkemmin softia, on ne nyt kohdillaan ja auto pelaa uskomattoman hyvin. Ja niihin flektien lämpötiloihin ei tarvinu koskea, siellä on vakiona nyt jos i2 uusimmat versiot on ladattu niin ainaki mulla just ne asetukset mitkä aikoinaan ite päättelin että olisi hyvät flekteille, Diablo laittanu ne vakioasetuksiksi ja ne on tosiaan semmoset ettei oleta kylmän termostaatin olevan paikallaan. Taisivat olla flektien asetukset noin 1 Fahrenhaitilla korkeammat ku mitkä ite aiemmin totesin toimiviksi, eli käytännössä ihan samat.

    Ongelma minkä huomasin tänään softatessa, että vaikka valitsen MDS että OFF ja se sen hyväksyy. Niin kun menen takasin MDS valikkoon kattoo niin siellä on taas MDS ON valittuna. Eli näyttäs vahvasti siltä että jostaki syystä tuo ei nyt saa tuosta 2004 loppuvuoden mallista disabloitua MDS:ää, mitään putkistoja ei uskalla rakennella ennenkö tuo selviää että onko se käytännössäki nyt päällä vaikka mitä valitsis, tulee kauhea mökellys muokattuun putkistoon jos MDS päällä. Vai voiko näitä alkupään malleja olla ilman koko MDS:ää? Ja jos tuolla Diablolla ei sitä saa pois päältä, niin saako sen disabloitua jotenki fyysisesti tms.? Sen tiiän että se ei mee päälle jos vaihteisto manuaalimoodissa, vaan siihen en haluaisi mennä, se pitää saada joko softalla tai fyysisesti kytkettyä pois päältä.

    Ja testasin tuota sutimisenestoa tänään. Jos nätisti kiihyttelee niin tuntuu että se ehtii puuttua sutimiseen ja katkasee tehot, mutta nyt ku reilummin polkasee niin ehtii se mullaki nostaa mittariin 100km/h ku 40km/h polkasee reilummin liukkaalla kaasua. Taitaa siis olla ihan sama juttu ku sullakin? Ei kait tuo mittää haittaa, mutta en kyllä tiiä miten tuo sitte saattaa yllättää nopeammassa esim 80-100 vauhissa liukkaalla tiellä ku tarjoaa kaasua enempi :eek: Oon kyllä polkenu tuota ihan täysiäki tuossa semiliukkaalla pinnalla 70-100 nopeudesta ja on se siellä mun mielestä puuttunu peliin nopeammin, hitaammassa vauhdissa nyt ainaki näyttäs olevan selvää että ehtii kelata nopeutta nopeusmittariin tosi reilusti ennenkö ehtii vastustamaan menoa.
     
  3. toyota...

    toyota... Gearhead

    Alkuviikosta päivitin kapulan. Flektien käyntiin lähdöt oli 206&217. Muutin ne 216&227, elikkä mulla ei ollut valmiina korkeampaa asetusta.

    Välillä kyllä rauhallisesti kaasua painettaessa tuntuisi että vähän sutimisen esto himmailisi, mut viime talvena ainakin kerran säikähdin ihan hitosti, kun ohitettassa Rupes perä hakeen sivulle kun oli lumi keli...

    Kun muutit mds niin pitikös siinä muutoksessa tehdä lopuksi aplytune autoon?

    Lähtikö hän se mds pelkästään näillä pois? https://www.ebay.com/itm/MEP337-Hem...001483?hash=item3b3417210b:g:vAcAAOSwK6ZdE9EI
     
    Muokattu: 7.3.2020
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mää ite aikanaan päättelin että 208 ja 218 on hyvät ja sillä edellinen Hemi pelas loistavasti ja tosiaan mulla tais olla vakiona tossa i2:ssa nyt 209 ja 219 niin ei ollu tarvetta muuttaa. Mun mielestä oot ehkä vähä korkeaksi laittanu nuo lämpötilat omaas, nuo 206/217 oisin ite jättäny.
     
  5. toyota...

    toyota... Gearhead

    Joku vanha juttu jossa oli noi lämpötilat et olis kai vakiona 103&108 astetta. No noilla on nyt yli vuosi menty, ja uusi 95 termari, ja hyvin lämmöt pysyy siinä. Ei nostele kesälläkään..
     
  6. Petri111

    Petri111 1st gear

    Onko teistä kukaan kokeillut 5.7 Hemiin kyseisen paikan softaa?
    https://www.ecuhelsinki.fi/
    Toimii ainakin täysin STRT:8 sin kanssa. Ajellut jo pari vuotta ja ongelmia ei ole ollut.
     
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo vakiona kyllä, ite halusin että käy vähän viileämpänä kuin vakio ja päädyin noihin lukemiin mihin näemmä Diabloki päätyny nyt myöhemmin. Kumminvain varmasti toimii.
     
  8. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Sanosin että tuo softa ei silleen maksa vaivaa ku samalla rahalla saat laitteen missä mukana optimoidut ohjelmat ja sillä samalla laitteella voi ite vielä jatkaa optimointia muutosten mukaan. Esim dynossa tai vartilla helppo tuolla Diablosportilla hakea niitä parraita asetuksia. Mun mielestä tuon Diablon hintalaatua vaikea lyödä millään muulla valmisohjelmalla. Eri asia semmonen jos joku tekee oikeasti räätälöidyn softan esim dynon rullilla niin siitä vois jo jotakin maksaakin. Diablolla on pitkä kokemus näiden vehkeiden parhaista asetuksista.
     
    toyota... tykkää tästä.
  9. toyota...

    toyota... Gearhead

    Diaplosportiin saa autokohtaisen ohjelman. Tiedon keruu päälle vähäksi aikaa, ja sit joku vääntää ohjelman. Sitä en tiedä mitä maksaisi..

    Tänään palautin auton hetkeksi vakioksi, hyvin toimi sutimisen esto. Kulkenut ei mihinkään, ja vaihdot pehmeitä. Diablotunella ihan eri kuuloinenkin ja shift firmes päälle, niin tuntee persustaan ku vaihde vaihtuu :D
     
    Muokattu: 7.3.2020
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tuo on kyllä ihme että tuo mersun NAG1 laatikko muuttuu ihan eri laitteeksi tuolla softalla, vastaa ihan shiftkitin asentamista perinteiseen jenkkilootaan :cool:
     
  11. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Valoista joskus kyselin ja kirjoittelin. Nyt autossa on bi-xenonit, mutta en ole niihin tyytyväinen, sillä hajavaloa tuntuu antavan. Niillä kyllä näkee pimeällä, myös puunlatvat, joten valoteho on toista luokkaa verrattuna alkuperäiseen, hämärän rajamailla ajeluun. En niistä sen enempää kirjoita, sillä ensin pitäisi saada tuo lyhkäisten valojen hajavalo pois, joka ei ole kiva asia.

    Mutta toinen asia on HIR2 polttimot, jotka menee pienellä modauksella pitkien polttimoiden tilalle. Ne parantivat jonkin verran kaukovalojen osuutta osaltaan. Netissä on ohjeita modaamisen osalta, jos jotain kiinnostaa.
     
  12. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Ajovalonpesurin puskurin päällä oleva "suutinosa" on lähtenyt irti. Tiedättekö mistä voisi saada uuden? Koitin etsiä rockautosta ja ebaysta mutta ei osu silmään. Kokonainen ajovalon pesumoottori löytyy mutta ei viitsisi kokonaan uutta moottoria ostaa kun se toimii muuten.
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    [QUOTE="VANKKURI, post: 3767038,Mutta toinen asia on HIR2 polttimot, jotka menee pienellä modauksella pitkien polttimoiden tilalle. Ne parantivat jonkin verran kaukovalojen osuutta osaltaan. Netissä on ohjeita modaamisen osalta, jos jotain kiinnostaa.[/QUOTE]

    Mitäs hyötyä tuossa hir2 polttimo muutoksessa on? Sekin näkyy olevan 55w samoten kuin hb3... Itse laitoin Osram lazer polttimot, tuli edes vähän valkoisempi valo. Ja vanhat hb3 laitoin vähän kanta modattuna sumareihin joissa oli h10 (42w), Rupes nekin näyttämään, ja ei taida enää paistaa silmiinkään, kun katsastuksessa säädettiin valokeila :D
     
  14. Bukero

    Bukero Gearhead

    [/QUOTE]

    Mitäs hyötyä tuossa hir2 polttimo muutoksessa on? Sekin näkyy olevan 55w samoten kuin hb3... [/QUOTE]

    niin tosiaan tuossakin luvataan "vaan" 300% mainosvalotehoja lisää lankalamppuun verrattuna, jos edes puoletkaan olis totta niin vois jopa kokeilla??
    https://www.xenonit.fi/HIR2-9012-G7-LED-muutossarja
     
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    No jos lediä haluaa, niin eikös se hb3 led olis helpoin? Tuo normi hir2 on kumminkin halogeeni. Lediä Löytyy ainakin Philips x-treme ultinon led polttimona. Kuka kokeilee? Valostoresta saa kokeiluun, ja palauttaa jos ei toimi.
    Itseäni ei huvita, kun emännän toyodaan juuri kokeiltiin lähivalon linssi umpioon tuollaista+250% Philips x-treme ultinon gen2 polttimoo, ja valokuvio lyheni, ja himmeni...
     
  16. Bukero

    Bukero Gearhead

    tätä minäkin vähän "ounastelen"
     
  17. C '70

    C '70 3rd gear

    No nyt taas toimii peilinkääntö alaspäin peruuttaessa kuskin puolella. Yritin kaikki nää jipot kiitos tiedosta mutta ei ollu vaikutusta. Tällä viikolla alko taas itteksee pelittää taitaa olla jotaki kontakti häiriöö jossaki tiedä häntä.
     
  18. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tämä on muuten yksiä fixuimpia juttuja koskaan että nuo peilit kääntyy alas peruuttaessa, todellaki hyödyllinen optio on :cool:
     
  19. C '70

    C '70 3rd gear

    Tuo on kyllä kieltämättä fiksu keksintö. Sama juttu tuo polkimien sähkönen säätö, auttaa saamaa passelin ajoasennon.
     
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    Kuinka charger'69 toimiko sun edellisessä Chryslerissä luiston esto samalla tavalla? Ja mikä kapula silloin oli? Taitaa olla bas mikä rupee tuota menoo himmailemaan ainoastaan kovassa sudittelussa...
     

Kerro tästä muillekin!