Mudterain vai Allterrain

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja oceanic7, 9.3.2020.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Laitan supurpaniin 235/85r16 renkaat ja mietin mutikan ja altsikan välillä. Saan kummatkin noin vitskalla kaverin kautta, altsikka muutaman kympin kalliimpi. Ajo pääsääntöisesti satakunnan kelvottomilla teillä huruuttelua. Mutikassa plussana karkea kuvio ja sitä myöden ikuinen kesto kesäkäytössä, vähän pyöreempi olka joten kaiketi vähemmän uralinko. Onko mitään syytä valita allterrain?
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Minkä merkkiset renkaat kyseessä? esim bf altsikka toimii kohtuudella talvipyöränäkin, mut mutiaiset ei talveen sovi! Jos karttaan piirrettyjä teitä ajelee suomen rajojen sisällä, pitäis altsikalla pärjätä paremmin. Tieltä ei supurpanilla voi ton kokosella kumilla poistua kuitenkaan, uppoo ja jumii heti. Plussana kuitenkin mutakumissa voi olla kivempi ulkonäkö?
     
    PilsnerBil, amarillo ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  3. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jos BFG renkaasta kyse niin molemmista kokemuksia ja onhan AT mukavampi ympärivuotisessa ajossa, MT ei oo enää oikeen talviolosuhteisiin mukava ajella. Kesäajossa melkeen sama kumpi on, makuasia. Oma valint on AT nykysin aina kun vähemmän kuitenki tulee metässä ajeltua, siellähän MT on parempi, kaikissa muissa tilanteissa häviää AT:lle.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyllä jeepillä pärjäsi 235/75r15 mutakumilla talvellakin. Ja olihan ne ihan uudet, ei nyt kuitenkaan mitkään kitkarenkaat. Uskottava ulkonäkö ja hirveä ajomelu, ehkä näkyi vähän kulutuksessakin normaaliin "maantierenkaaseen" verrattuna.
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kyseessä siis BF Goodrich. En aja tolla autolla talvella joten lumipidolla ei ole markitystä. Se on takaveto joten ens sitä vie metsäänkään. Mutikat nyt tuli vastaan halvimpana vaihtoehtona sopivalla kantavuudella (120) joten ajattelin vähän kysellä ennenkuin lyön kaupan kiinni.
    Niissä ei kyllä ole LT tai C merkintää että en sitten tiedä voiko niitä laittaa edes kevytkuorkkiin?
     
    Muokattu: 9.3.2020
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mutikat takavetosuppariin? ja sit nelivetoisiin laitetaan ne 24" krominikkeripyörät 35 profiilin kumeilla?! :poff::poff:
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tuolleen pyssyy maailma tasapainossa :rotfl:
     
  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Haha, no niin no, onhan se vähän hölmöä...kauhun tasapaino...ehdotuksia otetaan tietenkin vastaan. Load index 118 tai suurempi, koko tuo aiemmin ilmoitettu, hinta noin 500-600.
     
  9. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Voihan ne takavetoseen laittaa, onpahan ees jotaki pitoa jos vähä pehmeämmällä ajaa.
     
  10. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  11. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mistä kaverin kautta noin halvalla saa :poff:
     
  12. pjtk

    pjtk Gearhead

    Kyllä mä joskus takapotkusen lavaletukan alla ihastelin 33/12,5 kokosia Super Swamppereita.
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Viime syssynä ostin 285/75/16 ja kattelin jonku aikaa ameriikan joen sivustoja. Siellon niillä monellakin sivustoilla rewiews ja kertovat montako kymmentä tuhatta mailia ne mikäkin merkki kesti. Kuulemma mt on äänekkäämpi, kuluttaa enämpi ja kestää vähemmän. Noista ei omakohtaista kokemusta. Loogisesti kuitenkin juurikin näin minusta. At sitten on tuttu itellekin. Ostin kuitenkin Atturot. Lupaavat kauheaa kestävyyttä josta ei vielä kokemusta mutta ainakin pitää lumella paremmin, on hiljaisempi ja parempi asfaltilla kuin bf goodrich at. Nii ja halavempi tietty.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä ne 285/75/16 AT sopii vajaavetosenkin alle. Tosin kunhan ei lähde maastoon sillä tunkemaan. :)
    [​IMG]
     
  15. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Näyttää hyvältä kun renkaat sijaitsevat niille varatulla paikalla ja täyttävät tilan sopivasti.
     
    PilsnerBil tykkää tästä.
  16. DslCat

    DslCat Gearhead

    Mulla olisi jouten subbe ajoilta 3 kpl BFG AllTerrainKO LT265/75R16 (Li 120/116) kumeja jouten. Noissa pintaa 5-10mm (muistaakseni) - siis pelkät kumit. Vantaalla.
    Laittaa YV:tä, jos kiinnostaa..
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tätä lookkia vähän haen, mahtuuko noi eturenkaat vielä hyvin kääntymään vai ottaako kiinni?
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mahtuu kääntymään. Toi on vakioalusta. Mutta montaa milliä/senttiä ei tilaa jää. Etulokarin kaaren etualaosa on todella lähellä.
    Tosin noilla renkailla vs 215/85/16 tuntu että niistä 130hp hävisi 70hp jonnekin :D
     
    miguelo tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!