Olds 350 tehomietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.9.2012.

  1. speedy

    speedy Double Gearhead

    Oisin halunnu tehä tuosta omastakin 350 koneesta tehokattilan, mutta pakko oli mennä ohuella lompakolla. No Jossei muuta, niin ainaki päältä kaunis kakku :D

    [​IMG]
     
    Muokattu: 13.3.2020
  2. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Taitaa olla iha Speed Pron peruskauraa
     
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Löytys 5A kannet purettuna, kanavia joku joskus vähän siistinyt. Oikasun ainakin teettäsin ennen paikalleen laittoa, hp80€ ja noutaen Jyväskylästä.
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ite moottori alkais oleen kaasuvivuston värkkäystä vaille valmis. Niinjoo ja starttia.. Ja reikää konepellissä , eiks se etäisesti liity moottoriin :odbiggrin:
     
    SauliK, 6PPC, Kaktus ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No nyt on starttiki. Pitkän aikaa jostain käsittämättömästä syystä olin aattelu vaan et ostan uuen, mut saatuani niskasta itteäni kiinni, kahesta startista sai rakennettua yhen hyvän.
    Tehtiin tehtaan "tehostarttiin", tunnistaa solenoidille menevästä kuparipariliuskasta, ja tais olla ankkuri ja kuorikin erilaiset ( pidemmät kun tavan startissa).
    Tavan startista purkaen ehjä hiilenpidin, uutta vastaavat hiilet, täys purkaus, putsaus, maalaus, laakerirasvat sisään, ja kasaan, ja akusta kaapelein kokeilu että pyörii ja kytkee. Ja eikun mosan kylkeen kiinne.
     
    rane58 tykkää tästä.
  6. DX

    DX Double Gearhead

    laittakaa peltisatsien ja tartin solenoidin väliin joku pelli lämpökilveks,
    itellä lämpes liikaa ja koppuroitu se pakeliittinen päätylaippa kappaleiks kaks kertaa ennenku sain itteeni niskasta kiinni.

    yks mitä en oo sen enempää tutkinu, mutta tuli imuriin, että josko pyöräyttäisi solkun tartin alapuolelle vähän viileempään ilmanalaan,
    siis jos mootoripalkki yms. antaa myöten, varmaan aika harvoin antaa.
     
    Muokattu: 30.3.2020
    speedy, rane58 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Justihinsa on maalauksessa semmonen, mutta erittäin hyvä neuvo. Sanotaanko että helvetin halpa ratkasu verrattuna ministarttiin.
     
    rane58 tykkää tästä.
  8. SauliK

    SauliK Gearhead

    helevetin komia kone! mullaki olis tupla kaasari imusarja niin kylläpä alko himottamaan tunkea se tuon 307 voimalan päälle ihan vaan siksi ku näyttää niin hyvältä

    mitkä pakosarjat sulla on tuossa? ainaki laipat näyttää paksuilta

    hedmanin shortyilta näyttää näin niinku muuten

    mitäs sanot että mahtuisko hei jakaja tuon imusarjan kanssa?
     
    Inlinee tykkää tästä.
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei mahu Oldsin iso HEI. Vanhassa Offenhauserin brosyyrissä jo lukee. Kärjelliset ynnä MSD:n pienihalkasijainen jakaja mahtuu just ja just .

    Nuo on thornton muscle carsin valmistamat, puolen tuuman laipalla.. Ei taivu. Eikä tiivistepintakaan kansia vasten oo mitkää hitsatut rinkulat, vaan ihan suora laippa. Laatu on ihan uskomaton.
     
  10. f-85

    f-85 Gearhead

    Mulla on pari pienempää jakajaa jouten, Mallory ja kärjetön pikkujakaja.
     
  11. esmi

    esmi Gearhead

    Mulla on kans Mallory unilite vai mikä se oli jouten, se moduuli temppuilee, eli sammuttelee autoa silloin kun huvittaa, tosin tekee sitä vaan kaupunkiajossa, mutta suosittelen että vaihtaa sen uuteen, silloin kun se oli tos mun Deltassa niin ei siihen hätään saanut sitä moduulia ja sain toisen jakajan sopivasti, niin toi Mallory jäi ylimääräiseksi.
     
  12. speedy

    speedy Double Gearhead

  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nyt voi vahvistaa; Ford 289-351W non-pedestal rocker käy Oldsmobileen. Tossa tosiaa testis Compin Ultra Pro Magnum #1632, ja jo ekal testil sain säädettäväl tönäril öögal laitettuna jopa paremman kuvion ku sain normi magnum-keinujen kaa hieromalkaa.

    Joku snadi ero on ehkä Ford vs Oldsmobile, koska nyt kapein kosketus on melko keskel venaa, kun Magnumeil se oli aika ulkolaidas ( pakosarjan puolel), niin et piti ottaa jopa keskemmälle leventämällä jälkeä.
    Ero voi myös olla laatu/valmistustekninen, koska Comp myy samalla osanumerolla magnum-keinut Ford 289-351W:hen ja Oldsmobileen.

    Tässä nyt lähinnä siis ratkes se, että kun Oldsmobileen ei myyä merkkikohtasesti teräksisiä rullakeinuja ( ellei lasketa yksiä hämäriä no-name hecho en China Compin kopioita), vaan ainoastaan alumiinisia joita en halua koneeseen, niin näitä voi käyttää. Eli toisinsanoen valikoima laajeni.

    Ei o oma idea, jenkeil ollu salamyhkäsiä mainintoja asiasta muttei mitään varsinaista faktaa.

    E: Nythä mul o koneessa Oldsmobilee si lohko, kampura, venakopat ja dampperi, loput o Chevrolettii ja Fordii :eek::confused:
     
    Muokattu: 8.4.2020
    SauliK tykkää tästä.
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Pic or didnt happen. Ei tullu magnum keinul lähellekkää näi hyvää kosketusta. Kapeen sai mut se oli tosi ulkoreunas. Keskel ollessaa taas oli paljo leveempi.

    [​IMG]

    Elkää huomioiko prikkaa. Päissään tilasin uuet 7/16-7/16-studit näihin, magnumit taas käyttää 7/16-3/8-studei. Muute jees mut unohin kattoo base threadin pituuden.. Näis liia pitkä... Tilataa uuet..:rolleyes: No meneepä vähempi kaljaan.. :rolleyes:

    [​IMG]

    Syy näihin vaihossa pikku keissit guideplatejen kaa, joka johti siihe et magnum-keinut otti kii studii. Näissä tilaa studin kantaa vaik mil mital. Nää vaan huutaa eri studia ynnä pidempää tönärii ku magnumit, huomioikaatten se ettei o ihan pelkkä vaihtohomma vaan jos on ennestää magnumit. Jenkit mainitsi ihan samaa et nää tarvii pidemmät tönärit.

    Jotenki tulee semmonen mielikuva et magnumeis o sama osa.nro Ford ja Oldsmobile välillä vain siksi että se on "riittävän hyvä" molempiin, muttei ihan kohillaan kumpaankaan tai toiseen ( Oldsmobileen)? Se taas selittäs miks nää tarvii pidemmän tönärin ainakin Oldsmobilen kannessa kun magnumit. Eikä se kuviokaan magnumeilla tosiaan näin hyvä ollu, eli geometria taitaa olla niissä jenkkitermein " good enough"..

    No, venakoneistoon on kaikkine seikkailuinee ja sekoiluinee palanu ainaki tarpeeks rahaa, mut sellasta se on ku lähtee rakentamaan vähän Frankenstein setuppia mis o vähä kaikilta valmistajilta ympätty osia. Ois toki ollu vaihtoehto tehä niiko jenkeis monis kuvis näkyy, lyyä kaikki vaa läjää ja kovaa ajoo. Tiiä vaik kestäski mut nyt o menny jo nii paljo rahaa tähän et enää ei säästellä.
     
    Muokattu: 10.4.2020
    Väpsy ja DX tykkäävät tästä.
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    Imusarjassa kaikki retelit valmiina.. Puola imusarjassa telineessä, koska paras mahollinen mihin se sopi. Onpahan lyhkäne matka jakajalle. Ens vklp liimaa tuon kiine ni kone o siin.

    [​IMG]

    Siinähän nuita Compin teräsrullia ois täys rivi. Sinne ne sopi, ja tuli uskomattoman hyvä kuvio venttiilin päähän. Jussin jälkee jos nostahis keulille, ja si alkais tarkastukset ( pa-linjat yms sellaiset, ja vaihteiston jäähdytyslinjat ja kaikkee sellasta pientä kivaa). Tänä kesänä tulille ja kumet katuun :pinup:
     
    Kaktus, -Skeletor- ja artsiracing tykkäävät tästä.
  16. fennia

    fennia Gearhead

    Monesti vaatii molemmat.
     
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mun mielestä on vaan erikoista että ennenmuinoin tuli tehtaalta asti mosia 10:1 puristuksilla, ja ne startit millä ne tehtaalta tuli ei enää kelpaa ankkurinpainokskaan, vaan aina tarttis tehostartin. Kai ne työs noi käyntiin, automaatitkin.
     
  18. fennia

    fennia Gearhead

    Ne tahtoo nuo tarvike peltisarjat tulla liika lähelle starttia ja lämmittää liikaa. Kyllä mullakin yli 10 ruttunen 455:n lähtee kylmänä 307:n vakio Startilla tulille. Kuumana ei kun pelli sarjat hohkaa vieressä. Mini startin taika on siinä et saa useempaan asentoon ja kauemmaksi sarjoista.
     
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Semmosta se elämä on, valintoja täynnä.
     
  20. fennia

    fennia Gearhead

    Nyt vasta huomasin kuvista, että sulla onkin tollaset shorty sarjat. Noilla tuskin ongelmia tuleekaan. Täyspitkillä satseilla sitten toinen juttu...
     
    Inlinee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!