Mitkä kannet käy 302 vm -68?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja manuel, 2.4.2020.

  1. manuel

    manuel Gearhead

    Tietäjät herätys!Mitkä kaikki kannet kävisivät 255vm-81 tilalle. Bloki on 1968 302
     
  2. Onko tässä idea pienestä virittelystä? Ja ne 255:n kannat on siihen huonot?

    Tässä Fordin omia omia kansia:

    [​IMG]
     
  3. manuel

    manuel Gearhead

    Mulla ois edelin imari ja uusi 500cfm kaasari hommattuna niin paremmin virtaavaavia toki haetaan kun tuo alkuperåinen n.115hp. Jotenkin muistaisinn ettei aivan kaikki eri vuosimallin kannet kävisi tuohon alakertaan?
     
    Muokattu: 2.4.2020
  4. Jos meinaa pitää puristuksia, niin kannattaa katsoa pienipalotilalliset mallit. Noissa 255:n kansissa oli aika pienet palotilat:

    The 255 head (E0SE-AB) with its 53- to 56-cc chambers and 1.68/1.46-inch valves is a unique piece with small, restrictive port sizing to improve emissions. It is not a suggested cylinder head for performance use.
     
  5. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    e7:t on ainaki uudemmista vissiin "kohtuu hyviä". Varmaan jotku ton aikakauden rautakannet vois olla ehkä päteviä mutta uudemmista ei taia kannattaa kattella ku e7, kai.

    Windsor -perheen moottoriin käy Windsorin kilkkeet 289-351 tilavuuksista ja niitä esim W302cid koneita on tehty jonnekki 90-luvun taitteesee.

    Cleveland -perheen moottoreista ei käy osat keskenään Windsoriin. Clevoja oli wikipedian mukaan tehty 335-351 kuutioisina. Myös FE/FT-sarjan moottoreita on 330cid aina 428cid asti.

    Mutta jos kattelet Windsor -koneeseen osia niin niistä tais kannet käyä keskenään, googlella ku ettii W302 best iron heads varmaan löytyy aika paljo tietotaitoa. Ja se sun 302 on Windsor -perheen tuote.
     
  6. manuel

    manuel Gearhead

    Kiitoksia tietäjille.
     
  7. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Kyllähän 302:n alakertaan saa käymään myös Clevelandin kannet, mutta se ei tietenkään ole ihan bolt on-tyyppinen ratkaisu (vrt. 302 Boss, Clevor, "Street Boss"). Eihän sitä nykypäivänä ole järkeä tehdä, mutta jos haluaa olla "erilainen nuori" niin mikä ettei.
    Mutta en ole kyllä kuullut tai nähnyt 335 cid Clevelandia, ehkä sellaisia on ollut destrokattuna..? Mutta 351 M ja 400:set oli sitten niitä saasteajan kikkareita, en itse lähtis niihin panostamaan hirveitä summia.
     
  8. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Mistäpäin kansista löytyy nuo merkinnät?
     
  9. Ei sellasta ole olemassakaan eikä Wikipediakaan, niin väitä. Cleveland -moottorisarjan nimi on 335 -sarja:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_335_engine
     
  10. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Aijaa, mie sitte vetelin omiani. Ihmettelin ku en itekkää ollu kuullu sen kokosesta Clevosta ennen. Oomminä kumminki tolskannu ton Falconin kanssa kymmenisen vuotta ni jotai jääny mieleen noista Foortin pikkulohkoista:rotfl:
     
  11. hot1930

    hot1930 Gearhead

  12. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    parhaat rautakannet lienee gt40p olleet itellä hakusessa 351W koneiseen veneeseen (=en halua alukansia painavien pakosarjojen kanssa) ja ei löydy suomesta ainakaan helpolla ja jenkeissäkin maksaa niin että ennemmin ostas alsapipot
     
  13. manuel

    manuel Gearhead

    Eikös sitten jos alukansiin mennään niin nokkaa pitäis kans vaihtaa +nostajat, keinut, kannenpultit yms. Ja sitten alkais jo koko koneen tsekkaus olla tarpeellinen?oonko väärässsä? Oliko kellään tietoa siitä että käykö kaikkien vuosimallien rautakannet suoraan tohon vanhaan alakertaan?
     
  14. max

    max Double Gearhead

    En mitään Fordeista ymmärrä enkä tiedä,mutta eikös 60-70 luvun taitteeessa ajettu Trans-Am sarjaa myös 302 Fordilla ja aika hyvällä menestyksellä?
    Luulisin että aivan rautakantisella koneella.Toki saattoivat olla tehtaan omat versiot teemasta.
    Se kertoo joka tietää.
     
  15. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Joo, kaikki rautakannet on paskoja ja afteri alsakannet on paras vaihtoehto. Ajattelin ite vaan ettei kysyjällä oo budjettia heittää uusia alsakansia. Ite tommoset e7:t sain 200 eurolla (joskus 2012) ja tossa omassa roskismoottorissa toimii hyvin, vetojaki on sen verran että ihan mielissään sillä räppäilee.
     
  16. late991

    late991 3rd gear

    Käy kaikista vuosimalleista, mustang clubin foorumilla on monesti kansia myynnissä, esim tuossa olisi e7te aihiot. https://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?f=17&t=19453
     
  17. kannattaa kuunnella hot1930, koska hänellä on 30v kokemus näistä.
     
  18. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    En minäkään mistään mitään tiedä, mutta näytti nuo alukannet vaativan nostoa aika reilusti maksimivirtaukseen, joten rahnaa palaa venttiilikoneiston puolellekkin.
     
  19. 3964

    3964 3rd gear

    Ei faktaa vaan ehkä,tarkoitat luultavasti 302 boss konetta jossa oli 351 4v cleveland tyyppinen kansi joka on kanavakooltaan lähinnä bbc recporttia ja canted valve ja ei ole noiden muiden sbf kansien kanssa samalla viivalla.

    Tosin jos tuollaiset oldschool 302boss pipot sattuu löytämään ni ei jää virtauksesta kiinni,mutta kadulle ei ehkä paras pipo.
     
    max tykkää tästä.

  20. Oli Fordilla ennen Bossia 302 Tunnel port -kannetkin:

    [​IMG]
     
    Eliminator tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!