HEI jakaja GM kutoseen .

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja purkki, 4.9.2016.

  1. purkki

    purkki 3rd gear

    Auto on kaasari , suora kutonen , autossa tällä hetkellä jo väljä orginaali kärjellinen jakaja . Mulla on kolme Hei jakajan runkoa , niistä saa kerrallan yhden tehtyä , tässä nyt kasassa olevassa on vain kaksi johtoa , mihin ne johdot laitan . Muissa jakajissa näyttää olevan 4-5 johtoa .. mutta jos jonkun asennus ohjeen sais tolle HEI jakajalle ? Gm suora 250 cid kaasari malli.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    purkki tykkää tästä.
  3. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Tarkoitatko, että jakaja on kasassa ja kyljessä on kaksi liitintä BAT ja TACH.
    BAT liittimeen johto mkä tuli ennen puolalle. ( Virta = kone käy. Ei virtaa = Ei käy)
    TACH liittimeen kierroslukumittari, jos on käytössä.
     
  4. purkki

    purkki 3rd gear

    Jees , niin , kasatussa on vain kaksi johtoa , puola joutuu hankkia siihen vielä .
     
  5. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Hei. Onkos se hei jakaja, siinähän on puola virranjakajan kannessa tulpanjohtojen välissä jo valmiina. Virtajohto kiinni, ajotus kohdalleen ja baanalle... Hei.hei
     
  6. purkki

    purkki 3rd gear

    Muokattu: 5.9.2016
  7. purkki

    purkki 3rd gear

  8. hot rod man

    hot rod man 3rd gear

    Mikäs jakaja toi oikeen on?? Missä tommonen on?
     
  9. purkki

    purkki 3rd gear

    Toi on Chevyn suorasta kutosesta ..
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onpa erikoinen malli, olisikohan joku matalaan tilaan tarkoitettu tai marine malli (joskin noissa on alipainesäätökin).
    Jalka noissa Chevyn suoran kutosen jakajissa on käsittääkseni sama kuin AMC:llä, eli voisihan tuo periaatteessa olla joku sellainenkin.
    Helpoin tapa varmaan päästä jatkamaan, on hommata Chevyn ihan tavallinen käytetty kasikoneen jakaja, ja ottaa siitä kaikki muu paitsi kansi. Eli moduli, johtosarjat, puola yms. Sakarapyörä tietenkin pitää jättää tuosta kutoskonemallista, mutta sen irrottaminenhan vaatii jakajan akseleiden purkamisen.
    Tiekonemallin jakajasta osia ei saa, niissä on erilainen moduli ja johtosarja.
     
    purkki tykkää tästä.
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    tais tulla puolallisen sisuskalut jos on vaan kaks piuhaa tai sit ne ei oo ainakaan tach ja bat
     
  12. purkki

    purkki 3rd gear

    Eräs jenkkiosa kauppa sanoo että toi toimis ihan noin , ei tarvii mitään muuta kuulemma? Tai no erillis puolan kyllä . Mikäs toi on , tuo musta ? http://aijaa.com/hsporw , onko se just se modulli joka on myös joskus autonkorissa kiinni , puolan ja jakajan välissä ? Ja tuo jalka siis käy paikoilleen Chevyn suoraan , mulla on toinenkin runko joka muuten sama mutta taitaa lähtee viisi johtoa ja hammaspyörä on päinvastainen tämän toisen kanssa , sekin ratas käy kumpaankin jakajaan , sokka irti ja vaihtuu ..
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    HEI-moduli = sytkämoduli...voi se olla jakajan ulkopuolellakin, joskus noita siirretään siksi kun jakaja kuumassa paikassa ja tuo on arka liialle lämmölle, vaatii jäähdytyslevyn jollei ole jakajan rungossa kiinni.
     
  14. purkki

    purkki 3rd gear

    Okei , kiitos .
     
  15. bootsi

    bootsi Gearhead

    Mitkäs piuhat/liitin tuosta HEI:n rungosta lähtee. Mihin ne piuhat kytketään, vai tarviiko kytkeä mihinkään?
    [​IMG]
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuo liitin kiinnitetään tuossa jakajan kannessa olevaan vastaavaan. Siinä BAT ja TACH liittimen takana on kolmenastainen liitin mihin tuo sopii. Kuvassa oikealla näkyvässä kannen ulokkeessa. Tuon liittimen kautta tulee sytytystieto puolalle ja jalustan modulille virta.
    Eli ei tarvi mitään ulkoista tuohon.
     
    bootsi tykkää tästä.
  17. Lainallaas vanhaa ketjua. Jatkoin Aliexpressin selailua, ja sieltä löytyi hyvin epäämääräisen oloinen puola HEI-sytkään. Nimi on ainakin kohdallaan :p

    SPA Turbo X-Force ignition coil
    60.000V ignition coil
    Marelli pigtail attachment, Bosh EV1 style.
    Standard pole with center Pin
    direct replacement for Bosh / Magnetti Marelli 377905105D / F000ZS0105.

    Mount included

    a stronger spark will make sure that all the fuel inside the engine ignites, resulting in higher HP, and fuel economy

    Maximum Voltage: 60,000 Volts
    Primary Resistance: 0.3 Ohms
    Secondary Resistance: 6.5k Ohms
    Inductance: 3mH
    Turn ratio: 85:1
    Peak Current:300mA


    Se mikä tässä oli hauskaa, niin mainoskuvissa Letukan kutonen IDF (kopio)lla:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ^ Miten vaikuttaa brassi-Opalan konehuoneelta... Siellähän noita kaasareita käyttävät enempikin.
     
  19. Hah haa..Sinä vastasit kysymykseen jo ennen, kuin kerkesin sitä esittää..

    Olet varmaankin oikeassa. IDF -kaasarit on Volkkareiden suosikkivirityksiä ja niitä Brasiliassa riittää. Ja niitä varmaan on Opalaloiden viritykseenkin riittäänyt. Ainakin tuo imusarja vaikuttaa tehdastekoiselta.

    Niin ja brassit tilailee varmaan aika paljon Kiinasta. Samalla sivulla on Golffin 8V-virityskansi, jossa on kuvia brassien VW -kiihdytysautoista.
     

Kerro tästä muillekin!