Juuttihuopa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja PetriN, 6.2.2020.

  1. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Saako Juuttihuopaa Suomesta kaupasta?
     
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Täälläpäin varaosaliike myy tuota junttihuopaa, oon ostanu sitä metrejä monia.

    [​IMG]
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

  4. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Mopilistille tuo ei ole oikeaa juuttihuopaa. Sellainen muuten palaa helvetin iloisesti, tuli huomattua, kun kuumailmapuhaltimen kanssa irrotteli bitumia, johon sitä oli tarttunut. Siinä mielessä moderni materiaali on kyllä paljon parempi.
     
  5. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    Niin ja noi orgaaniset matskut homehtuu jos ei oo kuivat seisontatilat tai kosteus pääsee pehkuihin.
     
  6. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Pari vuotta sitten Biltemasta tätä ostin, suht samannäkköistä kuin tuossa Motonetin linkissä. -72 GM-tuotteen alkuperäisestä ei kyllä silmämääräisesti erottanut. Jotta tuossa tapauksessa kelpasi "mobilistillekin".
     
  7. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

  8. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Kuinkahan tuokin perinteinen juuttihuopa kerää kosteutta, kun vertaa uusi keinotekoinen vastaava.....? o_O
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    Onkohan topicin aloittaja löytnyt mieleisensä tai minkälaista oli tarve löytää?
     
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Aika hyvin nämä modernitkin huovat osaa kastua. Nuo kuvassa olevat oli kyllä kuivia, mutta vasta 55 vuotta ne oli ehtineet siellä olla.

    Penkkien pehmusteet on kyllä vaahtomuovia tai jotain vastaavaa. Se on kestänyt aikaa huonommin, rutina vain käy penkille istuessa.
     
  11. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Tätä justiinsa tarvin. Nyt kun tietäisi, mistä sitä voi lähtä ostamaan. Tuo Tikkaustarvikkeen aine on myös varmaankin samaa, mutta ei sitä noin pienissä paloissa viitti ostaa. Iso rulla pitää saada, niin riittää useampaan kohteeseen. Mulla on ollu sitä n. 10 millisen, sekä ohuempana.
     
  12. jrasi

    jrasi Gearhead

    Kysy sisustusmuovikum.fi

    Ei näyttänyt olevan juuri tuollaista listalla, mutta ei niillä taida kaikki tavarat ollakaan.
     
  13. silja.immonen

    silja.immonen 1st gear

    En tiedä saako Suomesta mistään kaupasta, mutta minulla olisi jonkin verran ylimääräisenä. Olisi 5mm vahvuista juuttihuopaa, 40cm levyistä 7 metrin ja ja 2 metrin palat sekä 29cm levyistä 4 metrin pala. Sitten olisi 90 cm levyistä puolta ohuempaa, taipuisampaa ja enemmän kankaan oloista 5 metrin pala. Jos jokin kiinnostaa, niin voi tarjota hintaa. Nämä sijaitsee Helsingissä.
     
  14. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Motonetistä saa mustaa
     
  15. Eilen tuli Wheeler Dealerissa jakso, jossa ne fixaili Rover P5:ä. Siinä he uusii lattiamattoja ja käyttää alkuperäiseen tyyliin juuttihuopaa. Tässä jakso ranskaksi dupattuna:



    Noin ajasta 21.30 eteenpäin.

    Tässä pari kuvakaappausta:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Lopuksi he vielä ompeli tuon punaisen matton ja juuttihuovan yhteen.
     
  16. silja.immonen

    silja.immonen 1st gear

    Just tuollaista juutin väristä juuttihuopaa mulla on, jopa olkeakin näyttäs olevan joukossa.
     
  17. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Mä olinkin eri tavarassa....
     

Kerro tästä muillekin!