Kevyt kuorma-autoksi rekisteröinti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Bonanza90, 27.4.2020.

  1. Bonanza90

    Bonanza90 1st gear

    Terve tuli hommattua tollane Dodge Ram B350 vm89 paku. Pitäsi kuorkiks muuttaa. En pikasella etsinnällä tietoa löytänyt ja konttori sano että pitäs olla paperit painon muutoksesta ja väliseinästä ja kiinnitys pisteistä. Mistähä tollasia lähtisi hakemaan?
    Kiitokset tiedoista etukäteen
     
  2. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    On tosta juttua täällä jo vaikka kuinka monta ketjua. Mutta kerrataan taas: Oven lätkästä varmistat että kokonaispaino on yli 3500. koko auton mitalta väliseinä, josta todistus että kestää. Tavaratilaan 3kpl kuormalenkkejä molemmin puolin pituussuuntaan.

    Porissa seinän teko ja/tai vahvuustodistus Auto Kirmola.
     
  3. Bonanza90

    Bonanza90 1st gear

    Seinä on jo. täytyy kattoo lenkit. Kukakoha kirjotteilis todistukset jkl suunnalla
     
  4. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Googleta semmosia firmoja mitkä tekee jotain matkailuautoja tai pakettiautoista miehistöohjaamoita ym ym. Ja joku voi täällä tietää sieltä suunnalta jonkun. Odottele vastauksia
     
  5. T5

    T5 Gearhead

    Ainakin pari vuotta sitten omin pikku kätösin kyhätty seinä kelpasi ihan hyvin. Ei tarttenu minkään firman todistuksia.
     
  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ennen pystyi omalla allekirjoituksellaan ottamaan vastuun että kestää, mutta tuokin saattoi jo muuttua, itsekin näin muistelen, jaksaako joku etsiä pykälän?
     
  7. kuutio

    kuutio Gearhead

    Kiinteän lavan kiinnityksen kestävyyden oon ite vannonut kestäväksi, mutta tosiaan tuostakin on jo aikaa. Subbarin penkkimuutoksesta totesin vain että kiinnitys alkuperäisiin reikiin.
    Kuormansidontalenkeistä vaikka myyjän esitteestä kuva jossei myyntipakkauksessa nyyttoneita mainita..
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuo ristuksen väliseinä on kans yks täkäläisen byroslavian hienouksia. Auton monikäyttöisyys kärsii tuntuvasti, mikäli sellainen on pultattuna kiinni.
     
    kuutio tykkää tästä.
  9. T5

    T5 Gearhead

    Tämä oma tapaus oli 2v sitten.
    Silloin insinööri kertoi myös sen, että hyväksyvät seinämän ilman mitään todistuksia, jos sen kertoo olevan olleen jossain samanmoisessa autossa aiemmin kiinni.

    Siitä sitten joku saattaisi vaikka sanoa, että kaverin autossa ollut aikoinaan/etsiä jonkun samanmoisen auton nettiautosta ja kertoa just sen seinämän olleen ennen siinä autossa kiinni.
     
  10. mcmies

    mcmies Gearhead

    Vanha kuormakoripäätös on muuttumassa Tragicomin määräykseksi, luonnos oli just julkisella lausuntokierroksella. Siinä on ehdotettu luovuttavaksi ohjaamon suojaa koskevista vaatimuksista lukuun ottamatta puutavara-autoja.
     
    juhamann tykkää tästä.
  11. Bonanza90

    Bonanza90 1st gear

    Onko kukaa saanu tollasee noita paino muutos lappuja mistää? Rekkari sanoo maksimi painoks 3500kg ja se tarra 3400 ja rapiat. Se nyt olis se ensisijaine ongelma
     
  12. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Auton kokonaispainoa voi muuttaa tehtaan luvalla. Esim. Uusia Fordin pakettiautoja rekennetaan työohjaamolla oleviksi kuorma-autoiksi, mutta siihen on tehtaan paperit. Turha on jenkkeihin yrittää tehtaalle soitella....

    Niin ja oven tarrassa pitä lukea vähintään 3501. 3500 ei riitä.
     
    Muokattu: 29.4.2020
    mukko tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!