Patinan myllytys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja zero, 30.3.2020.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tuli aika hieno! Antaa heti huolitellumman kuvan, vaikka maali onkin vanha ja kulunut niin näyttää heti enemmän siltä että autosta on pidetty huolta. Noista peltipaljaista kohdista tuli mieleen että kannattaiskohan varovasti ruiskutella kynäruiskulla 2K-lakkaa päälle? Luulen että Suomen oloissa pelkkä vaha ei pitkään riitä pitämään ruostetta poissa...?
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä taas luulen että vahaus on parempi, alkava ruoste helppo kiillottaa pois vaharätillä tms. vaikka joka pesun yhteydessä pyyhkäsee.. Mutta lakan alle menee kosteus ja alkaa ruostumaan kuitenkin ja sit se jyllää siellä. Ellei hio vahaa pois.
     
    zero tykkää tästä.
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tossa voi olla pointtia... En tiä, itsellä ei koskaan ole ollut ajoautossa peltipaljaita kohtia, jos ei ruostevaurioita lasketa :rotfl:
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Meillä oli tallilla kokonaan pellille hiottu kiihdytysvaliant jossa lakka päällä. Siitä näki miten hienosti se toimi..!
     
  5. VooDoo

    VooDoo Gearhead

  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Antaahan lakka ihan saman suojauksen kuin maalikin. Itse asiassa maali on lakkaa, jossa on väripigmenttiä, vähän yleistäen.
    Jotkut vetäneet mattalakan tuon patinoituneen pinnan suojaksi.
    Mutta onhan aidomman oloinen ilman lakkaa ja vahan kanssa.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eikös maaleissa ole kaiken mailman ruosteenesto ominaisuuksia? ja onko lakka 100% kosteustiivis? Ainakin se homma näytti siltä että lakasta huolimatta oli alkanut ruostua ja irroitettujen tarrojen alta paljastui virheetöntä peltipintaa. Eli tarrat oli suojanneet paremmin kuin lakka.
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Ei autojen pintamaaleissa ole juurikaan ruostestopigmenttejä. Pohjamaaleissa yleisemmin. Akryylilakka ja akryylipintamaali laskee samalla tavalla kosteuden läpi. Itseasiassa kaikki muovipohjaiset maalit laskee teoriassa kosteutta läpi. Se miten paljon, riippuu kalvon paksuusista ja lakan/maalin laadusta, käytetyistä ohentimista jne..
    Käytännössä automaaleissa eniten kalvopaksuus vaikuttaa miten kauan kestää ruostumatta.
     
    Muokattu: 29.4.2020

Kerro tästä muillekin!