Onko järkee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Petteri-65, 11.5.2020.

  1. Petteri-65

    Petteri-65 1st gear

    Tuo tallissa lepäävä Dart -73 on pojille kuin perheenjäsen. Tehoton kone, perä paukkuu, ruostetta löytyy yms ja nyt puhun autosta, itselläni tuo lista on huomattavasti pidempi.
    Nyt nuo hyväkkää ovat saaneet aatoksen josko 6syl 225cid -> 8syl 318cid. Osuuko 1:1? Perä menee vaihtoon joka tapauksessa, mutta laatikko? Meneekö vanha alkperäinen vai vaatiiko/ suositteletteko vaihtoa?
    Ei mitään viri -konetta vaan normi römpöttäjä.
    Kysymysten laadusta joku fiksumpi voi jo hyvin päätellä, ettei ihan mahdottomasti olla noita projekteja rakenneltu. Tässä yritetään välttää yritys ja erehdys tyyppisen projektin luomista.
     
    Muokattu: 11.5.2020
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    6 koneen laatikko ei käy V8 perään, erillainen kytkinkoppa.
    Laatikoksi suosittelen A500 loikkarilaatikkoa, mukavempi ajaa maantiellä. Tosin vaatii vähän muokkausta kardaanitunnelissa yms, mutta netistä löytyy paljon tietoa.
    Mutta jos ei halua sitä, niin ihan pikkulohkon A904/998/999 toimii ihan hyvin pikkulohkon perässä.
    K-palkki on erillainen Kutvosen ja kasin välillä. Tarkemmin sanottuna moottorikannakkeiden kiinnityspisteet.
    Mikä perä siinä on 7 1/4?
     
  3. Petteri-65

    Petteri-65 1st gear

    Tällä koulutuksella, ei mitään tietoa. Kuulostaa väljältä. Kolahtaa kun laittaa pykälän päälle.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  5. veekasi

    veekasi Gearhead

    -73 tuskin enää 7 1/4"!? Ainakaan tehtaalla laitettuna.
    Ja saa sen kutosenkin kulkemaan.
    Tosin kuulostaa kasi paremmalta.
    Slanttiin 3-1 peltisarjat ja tuplaputkisto tai nykytyyliin iso pakokaasutoiminen plenumin laajennin ... turpoo. Kone kestää vaikka mitä!
    Ehkä olen jäävi sanomaan mitä pitäisi tehdä, itse päädyin hieman yli 7 l kasiin.
    On muikeet väännöt n. 750 - 6500 rpm :)
     
  6. Petteri-65

    Petteri-65 1st gear

    Taitaa myllykin olla jo hanakasti sisäänajettu. Mallia original. Pytyt 1 ja 2 tummia ja märkiä, 3-4 kohtuu ok mutta 5-6 hehkuu kuumana. Syyläri ja vesipumppu vaihdettu, joku kanava tukossa? Kaasarin korjaussarja vaihdettu, mutta enemmän tuntuu että vaatii manaajaa....
     

Kerro tästä muillekin!