Jeepin nostaja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja CCZ28, 20.5.2020.

  1. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    1
     
    Muokattu: 27.3.2024 klo 14:16
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kaikkea voi kokeilla, mutta pahimmillaan on nostaja jumiutunut ja siihen ei mikään muu auta kuin vaihto (viime syksynä oli yhdessä koneessa useampi nostaja jumissa ja vaikka ne oli kädessä, ei niihin henkeä saanut)...
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    Oikein kun hyvät hermot on niin saa sieltä nostajan ylös magneetilla
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei oo niin isoa reikää mistä sen saa ylös. Neloskoneessa saa, olen vaihtanut, kuutosessa ei ole vaan yhtään niin isoa reikää... Tai sitten sussa on gynekologin vikaa, pääset siis töihin heti jos tulppien vaihto onnistuu pakoputken kautta...
     
  5. Rytari

    Rytari Gearhead


    Mä kaks vaihdoin omaan joskus, hatara muistikuva että tulee pois usemmastakin kohtaa.

    6.5 vaniinki vaihdettiin kaikki nostajat pipoja irroittamatta, mutta ne tulpat pakoputkesta jää kyllä tekemättä
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tuutko näyttämään tosta irtokoneesta mistä ne vaihtuu, kun ei oo semmoista reikää Jeepin kuutosessa misssään kohtaa, mistä mahtuis edes tiputtamaan sisään nostajan... Kävin itse tarkistamassa, ei ole reikää.... Kyllä nyt sekoitat johonkin toiseen koneeseen...
     
  7. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Joo...jos kokeilisi "sisäpesua"....
    Pystyykös tuolla minkä verran ajamaan kun se ääntää ja ei oikein pyöri nyt tuo työntötanko ainakaan ….?
    Vai saako isompaa vahinkoa aikaan ? ja jos niin miten äkkiä ?
     
  8. Rytari

    Rytari Gearhead

    Voi olla että kansien valuissa on eroja, mutta jouduin nostajia vaihtaan enkä kantta sillä kertaa nostanut

     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    touché
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ja seuraava erä väitellään nelipyttyinen vs kuuspyttyinen.
     
    JAMANT tykkää tästä.
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No vittu, just tokassa omassa viestissä kirjoitin että neloskoneesta pystyy, kuutosesta ei ole vielä semmoista kantta tullut vastaan josta pystyis... Ihan turha laittaa neloskone videota, miten se tehdään, kun kuutosessa ei pysty... Laita vielä video jossa ne vaihdetaan kasiin, ehkä se auttaa...
     
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, hätäsesti tuli näköjään itekin venttiilinjousi parit laskettua eikä se kuutoin ollukkaan. Nyt kun olen erehtynyt kahtena päivänä peräkkäin niin tuleekohan tästä tapa kun yleensä ei käy näin?
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tää on niin mun tuuria, just kirjoitin niistä jumittuneista nostajista jotka mulla oli kädessä viime vuonna, ja ajattelin sitä asiakasta joka ne mulle toi, niin eikös se asiakas äsken ajanu pihaan... Puhuttiin paskaa reilu vartti...
     
  14. Rytari

    Rytari Gearhead


    Joo, en väitä vastaan etteikö video ole nelosesta, ei tullut katsottua sitä riittävän tarkasti ja jos kutosessa ei ole riittävästi reikää niin mä olen sit tehny semmosen omaani aikoinaan.
     
  15. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Onko joku onnistunut hiljentämään nakuttavan nostajan tuolla "moottorin sisä pesulla"
    Vai onko rahan/ajan tuhlausta ?
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mun mielestä peli on jo menetetty jos laahurimallin nostaja ei pyöri.. syö nokan ja itsensä pilalle.

    Kalliit ihmeaineet jättäisin väliin koneen pesuyrityksistä, jos haluis jotain yrittää niin naftaa öljyn sekaan ja peukut pystyyn. Siitä löytyy varmasti paljon suomestakin kokemuksia kun vanhoja koneita pestään naftalla. Kaks perustaktiikkaa ovat joko litra-kaks öljyn sekaan ja käymään tyhjää vartiks on yks näkemys ja toinen on öljyt veke, korkkia myöten täyteen naftaa, ootetaan yön yli ja lasketaan pois. Molemmissa sitten uusitaan filttereitä ja vaihellaan öljyjä uudestaan ton jälkeen muutama kerta. Ja sit joko remontoidaan tai ajetaan onnellisena.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei oo kokemuksia muista kuin Forté -pesuista, ne auttaa jos auttaa, yhdessä auttoi niin paljon että varmisti, että nostajat vaihtoon, puhdistui kyllä, naputus muuttui teräväksi... Kyllä mä ottaisin kannen irti ja vaihtaisin ne nostajat (eikä vain sen takia että nostajat löytyy hyllystä kuten tiivaritkin)....
     
  18. Rytari

    Rytari Gearhead


    Joo, sama kokemus täälläkin fortesta, 6.5td:n nostajat ei selviytyny siitä..

    Naftan sijaan on käytetty atf seostakin ja käytetty vähän pidempään sillä
     

Kerro tästä muillekin!