Th700 ei liiku valitsin d4 / od asennossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja tsipi, 24.5.2020.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Nyt th700 tietäjille kysymystä ennen kuin pudotetaan aski alas.

    Eli kaverille preppasin 1991 mallisen th700r4 tai 4L60 askin pikku lohkon perään. Toimi normaalisti about 20km ja nyt ei enää liiku eteenpäin ennen kuin pudottaa pakkovaihteille. Kaikki lukemani viittaa input sprägiin, mutta ei jotenkin voi uskoa sen olleen noin lyhyt ikäinen. Jos se olisi asennettu väärinpäin, niin ymmärtääkseni auton ei olisi edes tuota ensimmäistä 20km liikkua eteen valitsin D4 asennossa?

    Vaihdettiin siis th350 - - > th700. Askiin meni uutta jokin stage 4 kitti, missä oli toki roimasti osaa, ja lisäksi vielä b&m transpak hd mallina. Pelas oikeestaan tosi hyvin alkuun. Ainoa mitä olisin vielä halunnut säätää oli tv-vaijeri napsun tiukemmalle, eli ois saanu pitää vaihteita vähän pitemmälle. Oli tosin jo kaasupohjassa tiukka kuin pianon kieli. Vaihdot oli selkeät, muttei överit.

    Käyn nyt tänään vielä itse kokeilemassa liikkuuko normaalisti D3 kun kaveri kelasi ykköseltä ylöspäin pakkovaihteita. Onko kellään kokemuksia vastaavasta, ja rikki olisi jotain muuta kuin sprägi? Voiko venttiileistä esim joku jumittaa tai jotain?

    Ainoa mikä asennuksessa ihmetytti oli ekalla
    käynnistyksellä ohut kilinä. Hävisi kyllä kun saatiin kaikki 11 litraa öljyä askiin. Ajattelin vaan turbiinin tai jonkun olleen kuiva. Turbiini ei siis ollut uusi, mutta hyvin pitkälti kuiva.

    Kiitoksia jo etukäteen. Ja tämä ei ollu ensimmäinen aski minkä tein, mutta eka 700 kyllä.
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Lisää infoa.

    Vaikuttaisi siltä, että vaihteen valitsin D4 sisällä on vaihde 4. Valitsin D3 sisällä on 3. D2 ja D1 sisällä on vaihde 2.

    Välillä tuntui olevan vaihde 1 sisällä, mutta ei varmuutta ja vaihtaminen D1-->D2 ei vaihtanut mitään vaihdetta. Liikkuu siis kaikilla eteenpäin. esim D3 lähtiessä aika takkunen ja ei tosiaankaan vaihda vaihteita.

    Joku kara jumittaa venttiilipöydässä?
     
  3. Anza

    Anza Gearhead

    Jos vaihteisto th350 --> th700 niin onhan vaihdekeppi myös nelivaihteisen? Tyhmä kommentti ehkä, mutta perusjutuist hyvä aloittaa kun jotain muutetaan. Vois olla D oikeesti vapaalla?
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Samaa mietin jo eilen, mutta kuitenkin puhutaan D ja OD asennoista...eli kaipa valitsimessa löytyy oikeat pykälät.
    Tietysti siirtovivuston säätö kannattaisi tarkistaa että laatikon vipu todella asettuu oikeaan kohtaan ja vastaa valitsimen asentoa...voisihan siellä olla joku löystynyt kun aluksi toimi ?
    Laatikon sisäiset spekuloinnit hommat jätän suosiolla niistä oikeasti ymmärtäville.
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eipä ole tuossa classic chevyssä karahkassa mitään pykäliä, eli kaikki P R N OD D 2 1 löytyy.

    Aloin nyt jotenkin epäilemään kuvernööriä, mutta voiko sekään tehdä vaihteistosta "manuaalista" 1 on siis ainoa vaihde mikä tuolta kenties puuttuu ja muuten vaihde on se mihin karahkan asettaa. Ja kyllä jokin on voinut löystyä, mutta mikä aiheuttaa tämmöisen ollessaan poissa pelistä? Vaikea löytää miten käyttäytyy, jos esim kuvernöörin ratas on irronnut, tai kara jumissa? Tai mikä muu venttiili jumiutuessaan tekee juurikin näin?
     
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Homma jiirissä. kuvernöörin rattaan sokka oli lähteny omille laduille, ja venttiili oli napeksessa. Sitä ei avattukaan muun laatikon perkaamisen yhteydessä, vaikka ratas vaihdettiin.
     
    Anza tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!