2020 drag race kausi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 1.1.2020.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Heille, joiden ei tarvitse ajaa vain SM -maineesta.

    [​IMG]
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  2. Mihinä tuommonen on?
    Onko joku kotisivu missä lisää tietoa?
    Piruvietä kun näistä täälläkin ilmoiteltaisiin ennemmin kun ihmisillä voi olla muutakin sovittuna ja maksettuna... Mulle on moni sanonut että jään paljosta paitsi kun en ole facebookissa, nyt se taas konkretisoitui kun herrat ei ilmoittele overdrivellä.

    Ruotsinkielisellä alueella mm. Nykarleby kerho Road Rockets ei ilmoittele edes facebookissa tapahtumistaan, ne on vetänyt vielä matalamman profiilin juttuja. Automäärät tippunut niin maan mainiossa tapahtumassa, joka yleensä kesäkuun puolivälissä. Liekö nyt taas , ei mitään tietoa?

    A

    ps. Koko SM juttu on ihan höpöhommaa. muutama auto ratkonut SM mitalit ja aina levenneellään sillä montako autoa per luokka osallistunut kauden aikana ko luokkaan. Eikä näissä epävirallisissa Treeniviikonloppuhommissa tarvi mitään AKK siunausta. Möhömahamähöset haluaa vain lisenssirahaa ja sitä tulee kun jotain toimintaa alkaa olemaan radoilla. Nytkin ihan varmasti 2/3 tai enemmän kuskeista ei ole maksanut lisenssiä koska tilanne on ollut mitä on.
     
  3. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Tierpin rata on myytävänä. Kättä taskuun!
     
  4. Kannattavaa hommaa. Meillähän on näitä "sarjayrittäjiä" joille sopisi hyvin. Taas toistaalta rahan pesua harrastaville firmoille voisi olla toimiva kompleksi. Eikö ne Ruotsalaispankeissa osaa ohjata rahanpesuammattilaisia tämän kohteen hankintaan,..
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Onks tää asiantuntijalausunto? Etkö sä oo totakin höpöhommaa joskus touhunu?
     
  7. No no, koitapa vähän rauhotittua. Ota muutama kalja välillä, niin ei tule krapula.
    Ja edelleen Jykä voit tulla kylään tänne, eikä maksa mitään reissu. Jutellaan vähän ja ihmetellään maailman menoa.

    Mää olin kuule joskus FHRA johtokunnassa, mutta erosin kun etelän vetelät katukisaukot sai läpi (mun n. 120 kuskin ja mekaanikon nimilistasta riippumatta) jonkun vitun 480cid säännön ja muuta "etelää helpottavaa" sääntöä. Niitä etelän vetelien kotiinpäiin vetämisiä, ja kun 80% kuskeista mielipiteellä ei ollut mitään väliä, antaa olla.

    Sun kaverille maksettiin muutama vuosi 4500-5000e kk palkkaa. Montako euroa hommasi rahaa kisahommaan, vai oliko se toimenkuva se että on saanut tehtyä Exel taulukon läppärille. Vittu, mikä pelle. Ja porukka vaan tuommosia sinne järjestelee töihin, onneksi on kavereille hommia ja sopivalla palkalla !!! Jykä olisi hyvä , jos 10moottorin rakentamisen jälkeen vielä jaksaa ja viitsii. Fhra voisi tarjota juotavat, kaffeet meinaan.

    Aulis

    eikä me tarvita mitään SM sarjoja. Meillähän on se Jykän roots sarja. Mää tuun kahtomaan persaukisena, do not worry.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mahtavaa tuo foorumeilla kinaaminen. Liekö koronan jälkitautia sekin. Hemmetin hyvin se on tyhjentänyt tieltään asiakeskustelua ja -keskustelijoita. Liekö "vieraslaji" kuitenkin harrastefoorumilla?
     
    Mikkis tykkää tästä.
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kemi International Dragway avattu taas eilen. 1/8 mailia ajetaan keskiviikkoisin.

    Ei mitaleja jaossa niin ei tarvi tingatakaan ;)

    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.6.2020
    Mikkis, bbford, GS ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Siis onko teillä kesäkaudella ns "viikkokisat"? semmonenhan on aivan mahtavaa, tulee reilusti ajotreeniä ja voi ehkä onnistua säätämään autoa nopeammaks jne jne.. match racea kaveria vastaan ja sit taas viikko viilausta ja uusiks!
     
    Catiska tykkää tästä.
  11. Nyt on virallisemmin:

    Tuoreen linjauksen mukaan katsomoihin on mahdollista päästää heinäkuusta alkaen yli 500 katsojaa tiukoin ehdoin.

    – Ulkotiloissa järjestettävissä tilaisuuksissa, joissa on käytettävissä useita katsomolohkoja tai yleisölle tarkoitettuja rajattavissa olevia alueita, voidaan eriyttämisjärjestelyin sallia yli 500 henkilön yhteisyleisömäärä 1.7. lähtien, Kosonen kertoi hallituksen tiedotustilaisuudessa.

    – Tämä edellyttää, että tilaisuuteen osallistuva yleisö voidaan sijoittaa omille istumapaikoille tai alueille enintään 500 henkilön erillisiin katsomolohkoihin tai yleisöalueille. Jokaisella katsomolohkolla tai alueella on varmistettava turvallisuus turvaetäisyyksien ja niiden edellyttämän asiakasmäärien rajaamisen sekä hygieniaohjeistuksen avulla kuten 1.6.2020 voimaan tulleissa rajoituksissa. Käytössä olevien katsomolohkojen välille on järjestettävä selkeä suojavyöhyke. Jokaiselle lohkolle tulee olla omat kulkureitit, palvelut (kuten mahdolliset tarjoilupalvelut ja saniteettitilat) sekä tapahtumahenkilökunta, Kosonen jatkoi.

    Käytännössä jokainen katsomonosa on siis oma katsomonsa, josta ei ole pääsyä muihin katsomonosiin.
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Semmonen poppoo kuin No Limit näitä järjestelee. Itse en ole järjestävässä toiminnassa mukana, mutta viivalle voi tosiaan asettua kerran viikossa. Joskus kaksikin. Hienoa toimintaa.

    Jospa ensi kesänä itsekin taas ajamassa. Korona jumitti auton maalaamoon ;)
     
    Herje tykkää tästä.
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, katotaan Aulis jossain sopivas tilanteessa. Ei mulle tuu juurikaan enää krapulaa ikinä, eikä oo koskaan tarvinu sitä korjailla, sen verta pro edes siin hommassa.

    Ite en ole ollut johtokunnassa, enkä mene. Et en tiedä kuka on vetänyt ja mitä, mä kyl tein silloin yhden sääntöehdotuksen ku tolppamakasiinista luin et sellasii oltiin vailla. Se tais olla ainoo tehty, sen lisäks et oli ehdotettu et ei muutoksia. No, siitä ehdotuksesta ei toteutunut mitään koskei se saanut kannatusta kuljettajien keskuudessa, niinpä säännöt muuttu ainoastaan siten et 480 tuli ylärajaks. Ajelin kyl silloinkin street cuppia ite satunnaisesti, mut ei mun korvaani kuulunut mitään kautta viestiä ettei pitäisi sääntöehdotusta tehdä. Ja kun sitä tein, niin kyselin kyl mielipiteitä aika pitkään ja muualtakin kuin kehä 3:n sisäpuolelta kun ihmisiä tapasi. no, saihan siin edes vähän tuntumaa mission impossibleen...


    Oon tunteut aikalailla kaikki viimevuosikymmenien puheen- ja toimitusjohtajat sillä tasolla et moikkaan jos nähdään ja voidaan hetki rupatellakin. Mut en sen paremmin ketään. Mun mielestä parhaimmillaan asiahemmoja kaikki. Toisilla niit parempii hetkii on useammin kuin toisilla.

    Nyt käsittääkseni lauantaina on Kauhavalla vuosikokous missä jälleen valitaan puolet johtokunnasta sekä uusi puheenjohtaja, ja sen jälkeen varmaankin toimitusjohtajat sun muut. Niin halutessaan luulen ettei olis temppu eikä mikään päästä yli puolesta etelän vetelistä laaksita eroon. Oon sanonut asian aikasemminkin, kokoukseen saapunee aivan maksimissaan 50 ihmistä,jäsenmaksu maksanee pari-kolmekymppiä. Kun kerää toimeliaisista, osaavista ja tekevistä muista kun etelän vetelistä, sillä sellaisiahan he luonnollisesti kaikki ovat, pikku poppoon ja sijoittaa osallistumismaksuihin about tonnin, niin saa täl kertaa sen joukon pyöritettäväks puolet fyyrasta, ja ens vuonna toisen puolen. Paskamaistahan siin toki on se et sit ei vois enää vierittää kaikkee syytä etelän vetelien niskaan.

    Mä en ole missään vaiheessa ymmärtänyt SM-sarjan autuaallisuutta. Streetistä tehtiin sellainen väkisin huolimatta aktiivikuljettajilta kerätystä vastalauseadressista. Jonkun/joidenkin intressit olivat vahvemmat, ja aikalailla siihen lakkas oma mielenkiinto yrittää ajaa asioita. Sen seurauksena osallistumismaksut tuplaantuivat ja loppu, tai ainakin luokat osallistujamääriltään, ovat historiaa.

    Toi rootsidea tuli, yllättäen, pöhnäspäissään, ja sitä sit varovasti ehdottelemaan järjestäjille. Näillä näkymin se on yhtenä luokkana Porin WCC kisassa, Salon Burn Out Partyssa, vaikkei sitä ksiamainoksessa näykään, ja Hyvinkään Street slidessa. Tarvii alkaa asiaa rummuttaa, haaveena olis et "määrä korvaa laadun", eli et tultais mahdollisuuksien mukaan ilman "mitähän noi musta ajattelee" asennetta. Matala kynnys, showta, ja maailmanennätykset sivuseikka. Mut helpomin ehkä sanottu kuin tehty.

    t,jykä
     
    Mikkis tykkää tästä.
  14. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Onko jykä ollu paljo kiinnostusta tohon sisäpiirin sarjaan..:))?

    Toi rootsidea tuli, yllättäen, pöhnäspäissään, ja sitä sit varovasti ehdottelemaan järjestäjille. Näillä näkymin se on yhtenä luokkana Porin WCC kisassa, Salon Burn Out Partyssa, vaikkei sitä ksiamainoksessa näykään, ja Hyvinkään Street slidessa. Tarvii alkaa asiaa rummuttaa, haaveena olis et "määrä korvaa laadun", eli et tultais mahdollisuuksien mukaan ilman "mitähän noi musta ajattelee" asennetta. Matala kynnys, showta, ja maailmanennätykset sivuseikka. Mut helpomin ehkä sanottu kuin tehty.

    t,jykä[/QUOTE]
     
  15. homer

    homer Double Gearhead

    https://yle.fi/uutiset/3-11394289

    Onkohan vähän ylidramatisoitu uutinen? Eiköhän toiminta jatku vanhalla luvalla ja sitten pienen hienosäädön jälkeen uudella.
     
    jknR tykkää tästä.
  16. hemiari

    hemiari 1st gear

    Mahtavaa. Tärkeintä on ulkoilma ja rehentely.
     
    supo tykkää tästä.
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    [/QUOTE]

    Joo, olet tervetullut. Kuuluthan sisäpiiriin. Kuten kaikki muutkin roots ahtimella varustettujen autojen omistajat jotka täyttävät ITSE tekemäni säännöt. Kerranki ei tarvinu kaikenmaailman vihervasureiden kans loputtomiin vääntää eikä neuvotella. Jos sult puuttuu buickist sääntöjen vaatima tuhkakuppi ni mä voin lainata. Kulmakapakan terassin porsliininen, pällin ensitilassa,
    liimataan se siihen bird catcherin viereen.
     
    Mikkis, Catiska, MIAMIDRAGRACING ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Joo, olet tervetullut. Kuuluthan sisäpiiriin. Kuten kaikki muutkin roots ahtimella varustettujen autojen omistajat jotka täyttävät ITSE tekemäni säännöt. Kerranki ei tarvinu kaikenmaailman vihervasureiden kans loputtomiin vääntää eikä neuvotella. Jos sult puuttuu buickist sääntöjen vaatima tuhkakuppi ni mä voin lainata. Kulmakapakan terassin porsliininen, pällin ensitilassa,
    liimataan se siihen bird catcherin viereen.[/QUOTE]
    Ommul tuhkis, emmätiiää.
     
  19. pile

    pile Gearhead

    Sm kausi kahahtaa käyntiin kauhavalta 25-26.7
     
  20. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

    Ja päättyy Kauhavalla....meillä ei vissiinkää ole ku yksi rata Suomessa. Oli TAAS reilu liike Virtasalmen yrittäjää kohtaan.
     

Kerro tästä muillekin!