Dana 80 napamutteri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Luoppis, 15.6.2020.

  1. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    [​IMG]

    Olisin kovalla innolla vaihtanut akselin tiivisteet, mutta törmäsinkin tollaiseen nylock mutteriin missä tuon kiilan virka on kaiketi vielä pureutua tohon nylockiin, ettei se tosiaankaan lähde pyörimään auki. Ja kaiken lisäksi on täysin kiellettyä käyttää noi palikat uudestaan, ettei lähde koko napa omille teilleen.

    6 kulmainen hylsy ei varmaan ainakaan käy, tuskin edes 12 kulmainen? Ja kukaanhan ei täällä Suomessa/Euroopassa päin varmaan varastoi sitä virallista pyöristetty-kulmaista 2-9/16" hylsyä?

    Rockautosta saa kataloogista mutterin ja kiilan osanumerolla, mutta hylsyä ei tunnu löytyvän tai en osaa etsiä. Amazon.comista löytyy koko sarja. Rahdin hinta tuntuu vaan Amazonissa karkaavan. Muista puulaakeista ei ole kokemusta miten toimittavat tänne peräpohjolaan.

    Kiilan osanumerohan on DANA 46545
     
  2. Tässä videolla taitaa näkyä semmoinen hylsy?

     
  3. markv

    markv 3rd gear

    Ainakin vm 05 on 'ns' räikkämutteri
     
  4. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    tee-se-itse mies ottaa mitat tosta ja teettää laser leikkeen jonka hitsaa putken pätkään. Maksaa ehkä kympin kaks.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. Luoppis

    Luoppis 3rd gear

    Juu tuon näköisiähän noi kaikki kaupalliset tuotteet aika lailla on, tollanen peltiputki prässätty sopivaan muotoon ja joku vapaavalintainen kara 1/2" tai 3/8". Tossa pätkässä olikin hyvä vinkki tohon stefan irroitukseen, napa kiinni vanteeseen ja eikun vääntämään.

    Niin tarkoitat semmoista mutteria minkä alla on hammastettu prikka mikä vastaa mutterin pohjassa oleviin hampaisiin? Jossain intter netin syövereissä olen semmoisenkin bongannut, mutta omassa tapauksessani näyttää olevan ihan vaan tommoinen nylock mutteri. On noita uudempiakin kai sakaramutterillakin, mutta tuntuu kyllä riippuvan täysin siitä, mitä edellinen stefan vaihtanut on sinne laittanut.

    Mulla pyörähti mielessä semmonenkin idea, että jos hommaa uuden mutterin niin joku 5mm madallettu kulmarauta + lattarauta toimisi mallin ja hitsauskoneen kanssa aukaisutyökalun rakentamisessa, kun ei tuo mutteri kovin tiukassa voi olla, muutenhan se vetää ton kaksois-kartiolaakerin liian tiukalle. Päätin kuitenkin hommata ton "virallisen" hylsyn ja mennä loppupeleissä siitä mistä aita on matalin. US-Partsikin myöntää omistavansa hylsyn vain Dana 44:seen tai mikä ikinä onkaan. Tossa kuitenkin on se mahdollisuus, että jossain vaiheessa pitää harjoitella uudestaan ja se työkalun itse rakentelukin syö oman aikansa
     

Kerro tästä muillekin!